Wat mij, als buitenstaander, vooral opvalt is dat de sexuele frustratie en de focus op sex juist sterker aanwezig is bij diegenen die het strengst in 'de leer' zijn. De uitkomst van die focus op sex, het mag niet, het is zondig, het is iets prachtigs dat je moet bewaren enz. enz. is een duidelijk averechtse. Er wordt mijns inziens op die manier veel te veel juist de aandacht op het sexuele gevestigd.
Mijn kinderen zijn niet gelovig, net als ikzelf. Ze konden met ons overal over praten, niets was gek of raar. Juist door die openheid binnen ons gezin, waar dus niet gesproken werd over verboden en zonden, heeft ervoor gezorgd dat ze een gezonde visie ontwikkelden t.o.v. seksualiteit. Seksualiteit was dus op alle fronten gewoon bespreekbaar. En ja natuurlijk hebben wij normen en waarden, en vonden we het geen goed idee om met Jan en alleman het bed in te duiken. Maar dat hebben ze dan ook niet gedaan.
Als je volgens mij te veel de nadruk legt op zonde en verboden en het fout vinden, maak je het zoveel meer bijzonder en spannend dat kinderen, zeker in de puberteit, op onderzoek uitgaan. Want hoe is die seks dan? Als het zo verboden en zo prachtig is tegelijk? Dat moet wel heel aantrekkelijk worden op die manier.
Het verhaal van de kuisheidsgordel vind ik waanzinnig. Temeer daar die dingen alleen te krijgen zijn via sm-gerichte sites. Als dit waar is, vermoed ik eerder een seksuele fetish bij de ouders dan het willen beschermen van de kinderen. Wat ook nog kan is, dat de fetish bij de poster van dit bericht zit en het meer als provocatie hier geplaatst is.
Zouden ouders werkelijk zo ver gaan om via een voor hen zeer zondige site zoiets te bestellen voor hun kinderen? Of is dit juist ook weer een seksuele uitspatting van de ouders zelf. Het kan echt een fetish zijn om de seksualiteit van een ander volledig onder controle te hebben. Je moet er echt niet aan denken dat de ouders hierop kicken. Daarnaast kun je ook nog een fetish bij je kind veroorzaken, die wellicht aan de gordel verslaafd raakt, omdat hij seksualiteit met kuisheidsgordels is gaan linken.
Kortom, indien dit op deze manier is gebeurd, dus echt ouders die hun eigen kinderen verpakken in kuisheidsgordels, dan is er sprake van behoorlijke seksuele gestoordheid.
Daarmee wil ik niet zeggen dat SM iets zou zijn voor seksueel gestoorden, want dat vind ik niet, maar dat speelt zich als het goed is af tussen volwassenen die hier zelf vrijwillig voor kiezen. En niet tussen ouders en hun kinderen.