Werken in de zorg... (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 02 feb 2009 11:06

Dankje!

Ben net terug. Degene met wie ik gesprek zou hebben was er nog niet, maar had dat nu met iemand anders. Ben eerlijk gezegd nog niet veel wijzer geworden, word volgende week wel gebeld voor een tweede afspraak, dus er komt een vervolggesprek. Ze werken wel samen met een groep bejaarden uit het plaatselijke verzorgingstehuis. Dat tehuis wordt uitgebreid en daar komt ook een vleugel voor volwassenen met een verstandelijke beperking. Ze willen proberen om dmv activiteiten die drie groepen bij elkaar te brengen. Lijkt me ook nog wel leuk, maar het is niet precies wat ik wil. Heb duidelijk aangegeven wat ik echt wil en ze willen wel kijken wat ze daarmee kunnen doen. Blijft voorlopig nog spannend dus!
Afbeelding

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 02 feb 2009 11:06

Daphne heeeeel veel suc6!!! Ik ben echt enorm benieuwd!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 02 feb 2009 11:15

Dan wachten we nog een weekje met jou :lol:
Blijft dan wel spannend zo!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 02 feb 2009 18:56

Gerdien B. schreef:Dan wachten we nog een weekje met jou :lol:
Blijft dan wel spannend zo!
Inderdaad... maar het begin is er in ieder geval, Daphne!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 02 feb 2009 21:00

Nou Daphne! Hopen dat ze je plannen kunnen realiseren! Zou echt gaaf voor je wezen :)

*komt weer even klagen*

Word dol van m'n afd.hoofd :roll: 'k moest m'n vakantie-uren zoveel mogelijk inplannen, dus ik had gekeken hoeveel uur ik nog had, en had naast m'n 2 weken zomervakantie 2x anderhalve week in mei & september gepland, zodat ik nog wel wat uren overhield in m'n verlofmandje...
Maar wat doet die troela nou :? Plant me 2x 2 weken in, dus ik had nog maar 3 uren over! Dus ik vroeg haar of m'n vakantie niet 'ingekort' konden worden, zoals ik 't zelf gepland had, omdat ik anders geen uren meer over had. Wat zegt ze heel fijntjes, waar al m'n collega's bij zitten: 'Tjoh...we waren nog net op zoek naar zeikerds joh...!' Ik kijk haar vol verbazing aan, en heb maar niks gezegd :roll:
Zulke 'leuke' opmerkingen heeft ze wel vaker, en dan vind het raar dat ik niet 'zomaar' even bij d'r binnen stap voor 'n praatje :roll:

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 03 feb 2009 09:49

Nou, lekker is dat! :roll: Wat een nare opmerking zeg en dan ook nog waar iedereen bij is.
Afbeelding

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 03 feb 2009 10:40

Zulke mensen kan je gewoon niet gebruiken in je omgeving. Denk dat het goed is om tegen haar te zeggen dat je haar dit kwalijk neemt.

Ze lijkt een beetje op mijn collega. Hoorde gisteren van een collega, dat ze bij haar aan het stoken was tegen mij. Ze was boos omdat ik een afspraak had verzet die zij had afgesproken in het ziekenhuis. Ik had niet opgeschreven waarom. Begrijp heel haar gezeur niet, want de dagen van de afspraken heeft ze toch geen dienst. Degene die wel dienst hebben, hebben zelf er o gevraagd of ik dat kon regelen.

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 03 feb 2009 21:25

Blechhh vandaag deed ze weer heel anders, heel aardig enzo, maar dan begin ik me weer af te vragen of ze 't wel meent :? Naja laat ik niet van 't slechtste uitgaan :oops:

@Gerdien: Ben dus niet de enige met vervelende collega's :wink:

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 03 feb 2009 21:35

nee zeker niet, ik kan bij wijze van er al een boek over schrijven.
Daarbij is wat je nu schrijft ook heel herkenbaar. Probeer echt je eigen plan te trekken. Ga gewoon je eigen gang en hou het contact gewoon zakelijk.

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 03 feb 2009 22:11

ik blijf het apart vinden dat voor mijn gevoel het meeste gezeur met collega's en het meeste geroddel in de zorg is...
we zouden toch met zn allen beter moeten weten :shock:

ik heb gelukkig helemaal niks te klagen, miss scheelt het dat ik in een 'oud' team zit.
PaSaP Hoogh!!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 03 feb 2009 22:15

Bij ons zijn het juist de ouderen in het team die voor problemen zorgen.

Dat is net zo vreemd, als dat er op een hart en long afdeling meer gerookt wordt onder het personeel dan op andere afdelingen.

Rienuku

Berichtdoor Rienuku » 04 feb 2009 20:49

linde schreef:ik blijf het apart vinden dat voor mijn gevoel het meeste gezeur met collega's en het meeste geroddel in de zorg is...
we zouden toch met zn allen beter moeten weten :shock:

ik heb gelukkig helemaal niks te klagen, miss scheelt het dat ik in een 'oud' team zit.

Ach... als ik de verhalen van mijn zusje bij de slager hoor, dan is dat ook echt niet allemaal koek en ei hoor!

En volgens mij wordt er overal geroddeld. Maar waar ik gestoord van word, dat zijn cliënten/patiënten die mensen (dus collega's) tegen elkaar uitspelen! Tjongejonge... je krijgt er scheve gezichten van, en de sfeer word er vaak echt niet beter van!

koekie
Mineur
Mineur

Berichtdoor koekie » 05 feb 2009 19:46

achja krijg je met een bijna-alleen-vrouwen-team.. 8)

de eerst nachtdienst zelfstandig ging wel redelijk na de maatstaven ik-als-beginnertje.
Heb vandaag men eerste dagdienst-zelfstandig gehad. gelukkig allemaal vreselijk makkelijke bijna niet zieke patienten, dat was wel erg lekker.
Morgen gaan er 2 met ontslag en aangezien het ziekenhuis erg vol ligt zullen de bedden geen minuut leeg zijn. Dus ben benieuwd.
als je een kuil graaft met je tanden, krijg je geen vieze handen.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 05 feb 2009 20:04

Rienuku schreef:Ach... als ik de verhalen van mijn zusje bij de slager hoor, dan is dat ook echt niet allemaal koek en ei hoor!

En volgens mij wordt er overal geroddeld. (...)
't Is inderdaad overal wel eens wat, het schijnt dat er onder onze secretaresses ook wel 'ns jaloezie en roddel e.d. spelen, maar goed, daar hou ik me verder niet mee bezig, maar je hoort wel eens wat...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 06 feb 2009 00:06

Hoe zit het bij jullie met zieken?
Wij zitten al maanden met zieken. Als de ene beter is meld de volgende zich weer ziek. vandaag heeft ook de volgende zich weer ziek gemeld :?

Terug naar “Archief”