N.a.v. Drs. Kole: rok/broek

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 01 feb 2009 12:49

Nou, op 1 punt heeft hij groot gelijk. Dat je ergens voor geleerd hebt wil net zeggen dat zo iemand ook gelijk heeft. Natuurlijk krijgen ze hun titels niet zomaar, maar dat moet nooit leiden tot een: Hij heeft er voor gestudeerd dus zal het wel weten.

Maar goed, het gaat dan ook niet zozeer over wat sommige dominees vertellen, het gaat er over wat de Bijbel leert en of we geloven dat dat waar is.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

The Engineer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor The Engineer » 01 feb 2009 16:10

Toch altijd fijn dat engineertje nog ergens zijn frustratie kwijt kan, heeft het forum voor hem zeker nog nut

Als jij nou eens ballen toont en inhoudelijk op mijn posts in gaat, desnoods via PB. Maar dat doe je nooit, en heb je ook nog nooit gedaan. Je houding komt overeen met die van Femke Halsema: overal tegen aantrappen zonder ergens op in te gaan. En blijkbaar denk je dus gewoon niet over wat ik zeg. Zo geindoctrineerd ben je; je doet alles wat anderen aan kritiek hebben gelijk af als onzin. Maar goed zoals ik al zo vaak heb gezegd: Denk er maar niet over na, kun je vanavond ook weer lekker slapen.

Kennelijk heb je daarnaast ook nog moeite met lezen. Ik heb ettelijke malen aangegeven dat ik niet gefrustreerd ben. Ik hoop dat je verzekerd bent, want dan kan je nog gratis aan een bril komen.

Meer commentaar of reactie is op zijn schrijven absoluut niet nodig.

Dan heeft het forum voor jou dus geen nut. En bovendien, jij hoeft niet te bepalen of andere mensen met mij in discussie gaan. En nogmaals: als je ballen hebt doe jij dat, en raadt je het niet andere mensen af.

Ik meen dat Jezus zoiets zei als: 'Ik ben niet gekomen om de wet af te schaffen, maar om de wet te vervullen.

Heeft hij ook gezegd ja. Dus is er nog steeds gerede twijfel, geen uitsluitsel.

Maar goed, het gaat dan ook niet zozeer over wat sommige dominees vertellen, het gaat er over wat de Bijbel leert en of we geloven dat dat waar is.

De bijbel verteld niet dat vrouwen een rok moeten dragen (om even een voorbeeld aan te halen). Intelligente mensen zien dat in.

Overigens moet ik mijn mening aanvullen: Ik vind dat mensen in de reformatorische kerk niet intelligent zijn of anderzijds hun intelligentie niet aanwenden.
"Being second is to be the first of the ones who lose."

Pauline

Berichtdoor Pauline » 01 feb 2009 18:12

ik wordt n beetje moe over dat praten over intelligente mensen.
in de bijbel worden we als volgelingen van Jezus vergeleken met schapen.
schapen zijn de domste dieren die er zijn.
belachelijk om te concluderen dat je de bijbel dus alleen maar snapt als je intelligent bent, of dat je dan niet naar de ger gem gaat. want wie bepaald de maatstaf? vergeleken met God zijn we allemaal dom.
dus hou daar nou eens over op.

Over rokken en broeken dragen vind ik dat iedereen het maar voor zichzelf moet weten. ik ben van mening dat een broek net zo goed vrouwenkleding is. als jij voor jezelf vind dat je in een rok moet lopen is dat je goed recht, dan hoef je je van mij ook niet aan de andere regeltjes te houden als het iets is tussen jou en God. ookal begrijp ik het wat minder. het enige waar ik moeite mee heb is als andere mensen voor mij gaan bepalen dat ik ook in een rok moet lopen. dat is oordelen, volgens romeinen is dat niet aan ons om te doen.
groetjes.

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 01 feb 2009 19:18

Kan dit topic niet gesloten worden? Als het zo moet.....
Er is hier iemand zo aan het afgeven, ik irriteer mij enorm aan de redenatie van The Engineer dat in refo-kerken domme en niet intelligente mensen zitten.
Nog even doorgaan en je vindt ook dat daar geen kinderen van God kunnen zitten in een refo-kerk?
Wil je daar aub over ophouden? Ik weet niet hoe jij daarover denkt, maar vind jij jezelf christelijk bezig?
Ik ga toch ook niet afgeven op de mensen die niet in mijn kerk zitten?
Doe alsjeblieft eens volwassen.
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 02 feb 2009 08:18

Het lijkt me inderdaad beter om dit topic maar even op slot te doen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Terug naar “Archief”