Ah dus niet de 400 die ze meldden.. Nee nu is het 800, geef ze twee weken en ze zijn weer bij de tijd...
Zucht..
Moderator: Moderafo's
jip_86 schreef:Hoe verklaar je bijvoorbeeld dat ziekenhuizen praktisch leeg zijn als volgens de media de situaties nijpend zijn?
Michael schreef:Ik hoop dat Israel snel de blokkade op medische goederen opheft om ze wat te ontlasten.
Michael schreef:jip_86 schreef:Hoe verklaar je bijvoorbeeld dat ziekenhuizen praktisch leeg zijn als volgens de media de situaties nijpend zijn?
Geef eens een goeie bron voor die stelling. Want volgens mij is dat uit iemands dikke duim gekomen. Ik had 3 artikelen gegeven waaruit blijkt dat ziekenhuizen weldegelijk over hun capaciteit draaien.
De officiële cijfers zijn goed genoeg, maar daar is lang geen onafhankelijk onderzoek naar gedaan.International agencies do not dispute the Palestinian death toll, though no outside assessment has been completed. "The figures are good enough for us to quote at the moment but we clearly state where they come from," said Anne-Sophie Bonefield of the International Committee of the Red Cross. "We will for sure have to carry out independent verification."
Israel has not, however, formally disputed the widely published total but it points to the vast over-reporting of deaths during an incursion in the West Bank town of Jenin in 2002, when an estimate of more than 1,500 dead was revised to lower than 100.
Waarom niet? Het gebeurt elke dag. De nobele waarde dat pers vrij is en onbeinvloedbaar is een goed idee. Maar niet eentje die in praktijk altijd toegepast wordt. De geldschieters achter Corriere della sera zijn Mediobanca, de Fiat groep en een paar grote economische spelers in italie. Blijkt dat een flink deel van de directie in een verboden en geheim vrijmetselaars clubje zat wat een paar jaar geleden een relletje omdat ze dus nog bleken te bestaan, EN een aantal grote organisaties runden..jip_86 schreef:Waaruit maak jij op dat die man een dikke duim heeft? Wat voor belang zou hij er bij hebben om zo'n verhaal de wereld in te helpen? Corriere della Sera is een van de grootste kranten van Italië (een oplage van 700.000). Denk je echt dat zo'n krant weg komt met een l*lverhaal?
Onder andere de telegraphneemt het verhaal ook over.
Het zal dus ook niet de eerste keer zijn dat dit gebeurd.
Michael schreef:jip_86 schreef:Corriere werd anders Pro Palestijns genoemd op een forum wat ik tegen kwam.
Dat verandert verder niet veel aan de feiten lijkt mij. Nogmaals ik kan niet verklaren waarom ze zulke lage cijfers geven. Maar dat betekent niet dat ze gelijk hebben.
Michael schreef:Maar ze spreken dus wel de palestijnse cijfers tegen... Het zou in het voordeel van de palestijnen zijn om het slachtoffer aantal op te blazen.. Waarom als ze aan de kant van de palestijnen zijn zitten ze dan ver onder de palestijnse schatting? Waarom als ze pro palestijnen zijn zouden ze ontkennen dat de palestijnen massaal slachtoffers geworden zijn in deze kwestie? Het is toch juist goed om in de publieke opinie de zielige onschuldige te spelen?
Ik snap je niet. Volgens mij zeg je dat de krant gelijk heeft. Maar je argumentatie eromheen raakt kant nog wal.
Wie steunt die krant nou uiteindelijk? De palestijnen? De Israeliers? VN? En waarom als ze steunen zouden ze de cijfers van de partij die ze steunen ontkennen?
Nogmaals. Deze krant geeft als enige volledig afwijkende cijfers. Waarom zouden we ze serieus nemen?
Michael schreef:Dalethvav, suggereer jij na wat ik allemaal gezegd heb nu ook dat het aantal doden veel lager is dan geclaimed? Dan spreek ook jij dus de officiele IDF cijfers tegen. Als je dat toch wilt doen mag dat. Maar kom met hele harde argumenten anders ga je net als jip nergens komen.
Wat is er onduidelijk? IDF zegt 1000, Hamas zegt 1400... Alles onder de 1000 en boven de 1400 is daarom twijfelachtig. En vereist wat sterkere argumenten dan 1 nogal zwakke bron.
Het enige argument voor een veel lager aantal bestaat uit een kranten artikel uit een italiaanse krant. Waar hebben we het dan nog over lieve mensen? Ik zou net als jullie ook graag willen dat het aantal slachtoffers veel lager is dan geschat en voor de volle 100% bestaat uit hamas strijders. Dan zou ik echt niet zulke sterke bezwaren maken omdat ik het dan kan begrijpen. Maar dat is gewoon volgens de cijfers en beschikbare bronnen niet zo.
Feit blijft dat dit een millitaire actie is door een land met nucleaire capaciteiten in druk bevolkt bezet gebied tegen een tegenstander die niet in staat is zichzelf te verdedigen. En die voor de actie al bijna op instorten stond...
Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is: Laten we eerst maar eens even een tijdje afwachten totdat de gemoederen bedaard zijn. De tijd zal leren wat de werkelijke aantallen slachtoffers zijn. En als het aantal slachtoffers dan uiteindelijk boven de 1000 ligt, dan is dat een in en in trieste balans die dan opgemaakt is. De vraag blijft dan wel wie daar dan uiteindelijk verantwoordelijk voor is. Israel die zijn eigen burgerbevolking verdedigt, en bovendien beschermt door een redelijke capaciteit aan schuilkelders te bouwen of hamas die burgers gebruikt als schild en ten ene male weigert schuilkelders (behalve dan voor die hamas-ego's zelf) voor de eigen burgerbevolking te bouwen.
Feit blijft dat dit een millitaire actie is door een land met nucleaire capaciteiten in druk bevolkt bezet gebied tegen een tegenstander die niet in staat is zichzelf te verdedigen. En die voor de actie al bijna op instorten stond...
Dan is dat dubbel stom van hamas, om zo'n tegenstander jarenlang te treiteren.
En ga nu niet die nucleaire capaciteit erbij halen, want dat slaat, althans in dit verband, het gaza-conflict, helemaal nergens op.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten