Schoonmoeder --> schoonLoeder?!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 29 jan 2009 20:25

Wat rot Kate SpadE! Kan me vorostellen dat je je dr niet happy ondervoelt!
Ik heb er geen ervaring mee..Maar denk dat het wel goed is om het er met ze over te hebben dat je je dr niet happy bij voelt, want wie weet hoe lang 't anders nog doormaalt...
Succes!

cire
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor cire » 29 jan 2009 20:27

Dat is niet leuk idd. Toch, als ik je verhaal zo lees, hebben z'n ouders het idee dat ze jou er meer bij moeten betrekken. Misschien wordt dat niet heel handig geprobeerd, maar het lijkt me wel goed bedoeld. En het gaat vanzelf wel weer over, denk ik.

Kitty
Mineur
Mineur

Berichtdoor Kitty » 29 jan 2009 21:04

Als er zóveel vervelende schoonmoeders zijn, dan moet je beseffen dat je ooit zelf een schoonmoeder bent, en als er écht zoveel slechte zijn dan ligt het voor de hand dat er tussen jullie er dan ook (minstens) een bij zit. :lol:

Wat ik bedoel te zeggen is, dat het niet altijd aan de schoonmoeder hoeft te liggen, er zijn ook minder leuke schoondochters.

Ik ben zelf ook inmiddels een schoonmoeder, gelukkig van twee heel erg lieve en leuke schoondochters, ik heb echter een moeder die als moeder én schoonmoeder niet bepaald geweldig is.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 jan 2009 21:13

ik ben in sommige gevallen best wel recht voor de raap en zeg soms ook gewoon dingen terug. Zeg m'n schoonvader iets lelijks? dan zeg ik dat ook gewoon.

Maar goed ik heb zelden last van m'n schoonouders...... alleen soms kunnen ze zo irritant en vervelend zijn. Maar dat zijn wij ook weleens. :mrgreen: :wink:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 29 jan 2009 21:54

Kate Spade: Dat klinkt lastig... Ik vraag me af waarom je schoonouders niet weten dat je geen kleuterjuf bent, is dat gebrek aan interesse van hun kant?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 jan 2009 09:29

Wat lastig zeg kate spade!
Je kunt natuurlijk ook eerlijk zeggen dat je het niet zo leuk vindt dat ze dat allemaal zegt?

Mijn schoonmoeder heef eens gezegd dat ik veel te bescheiden ben, dat dat niet normaal is. Toen heb ik gewoon geantwoord dat ik bescheidenheid veel mooier vind dan het tegenovergestelde, en dat het nu eenmaal in me zit.
Sindsdien heeft ze het niet meer gezegd.
Ik heb trouwens ook wel eens gezegd dat we het gewoon toch niet eens worden over bepaalde zaken. Op een vriendelijke manier, maar het werkte hier wel. Dus heb ik een prima band met mijn schoonmoeder.

Succes!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 30 jan 2009 09:41

KateSpade: kan je er niet een spelletje van maken?Als zij aan jou vragen of je iets weet te liggen dat je ze ook een rare vraag terug gaat stellen? Of gewoon een keer tussendoor roepen: 'kben niet op mn werk hoor' :)

Tja, ik begrijp heel goed dat dat vervelend is, zo vragen ze mij heel vaak om een bepaald woord te zeggen omdat ik dat anders zeg dan zij, nou dan zeg ik gewoon dat ik dat niet doe omdat ik geen aap ben. En dan vinden ze me maar flauw, maar ik vind hun ook flauw door steeds dat soort vragen te stellen.
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 30 jan 2009 10:33

Lalage schreef:Kate Spade: Dat klinkt lastig... Ik vraag me af waarom je schoonouders niet weten dat je geen kleuterjuf bent, is dat gebrek aan interesse van hun kant?

Volgens mij is dat ook eerder het probleem; ze verwijten mij niet open genoeg te zijn maar zijn zelf niet genoeg geïnteresseerd.
Dus, dat.

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 30 jan 2009 10:35

@ Kate Spade: wat zegt je vriend ervan?
En hoe zijn je ouders tegenover andere mensen, zoals kennissen/vrienden van andere kinderen als zij die nog mogen hebben?
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 30 jan 2009 11:19

Mijn vriend heeft tegen zijn ouders gezegd dat hij heel veel van mij houdt en dan zijn ouders mij moeten leren kennen. Mijn vriend heeft ook gezegd dat hij verder wil met mij en zijn ouders vragen dan of hij dat wel zeker weet.

De broer van mijn vriend heeft ook verkering, een jaar langer, en dat meisje is echt heel stil. Als ik er ben, dan zijn zij heel lovend over haar. Ik snap het niet helemaal.

Ik baal hier echt gewoon van en denk dat ik de confrontatie maar gewoon aan ga. Hoe, dat weet ik nog niet helemaal. Elkaar accepteren moet van 2 kanten komen!
Dus, dat.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 jan 2009 11:36

Ik denk dat het voor veel schoonmoeders ook best lastig is, hun zoon 'verliezen' aan een ander meisje.
Ik ben nogal recht voor zijn raap vaak, en zeg gewoon wat ik vind. Dat zijn mijn schoonouders totaal niet gewend. Dus ze hebben mij echt niet altijd leuk gevonden. En ze hebben ook wel eens gezegd: weten jullie het allemaal wel zeker?
Misschien dat op zo'n moment erboven staan het meest helpt. Of bedenken dat het voor haar ook best lastig is. Het schijnt best zo te zijn dat moeders en zonen een speciale band hebben. Dochters blijven vaak toch wel die band met hun moeder houden, maar mannen worden echt 'overgenomen' door de schoondochter. En dat zal ook niet altijd zo simpel zijn,.

Maar blijft wel staan dat het zeker belangrijk is om een beetje op te kunnen schieten met je schoonmoeder, en dat die moeite idd van beide kanten moet komen!

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 30 jan 2009 11:48

Sterkte Kate Spade!

Je hebt toch ook nog geen jaren verkering met je vriend? Wennen aan elkaar en open worden heeft toch ook tijd nodig? Ik zou er wel over gaan praten, dat zou voor mij opluchten.
Misschien liggen er onderhuids wel frustraties over jou of jullie relatie die ze op deze manier uiten? Of hebben jullie ergens irritaties over gehad?
In ieder geval bereiken ze met dit gedrag het tegenovergestelde van wat ze willen: jij kruipt terug in je schulp en wordt juist minder open.
Psalm 27 : 11a

HEERE, leer mij Uw weg

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 30 jan 2009 11:54

MissF schreef:Ik denk dat het voor veel schoonmoeders ook best lastig is, hun zoon 'verliezen' aan een ander meisje.
Ik ben nogal recht voor zijn raap vaak, en zeg gewoon wat ik vind. Dat zijn mijn schoonouders totaal niet gewend. Dus ze hebben mij echt niet altijd leuk gevonden. En ze hebben ook wel eens gezegd: weten jullie het allemaal wel zeker?
Misschien dat op zo'n moment erboven staan het meest helpt. Of bedenken dat het voor haar ook best lastig is. Het schijnt best zo te zijn dat moeders en zonen een speciale band hebben. Dochters blijven vaak toch wel die band met hun moeder houden, maar mannen worden echt 'overgenomen' door de schoondochter. En dat zal ook niet altijd zo simpel zijn,.

Maar blijft wel staan dat het zeker belangrijk is om een beetje op te kunnen schieten met je schoonmoeder, en dat die moeite idd van beide kanten moet komen!

Om eerlijk te zijn heeft mijn moeder niet zo'n insteek naar haar schoondochters. Helemaal niet.

Mijn jongste schoonzusje vindt het helemaal geweldig bij mijn ouders thuis. Mijn andere schoonzussen ook (maar die zijn dan ook al getrouwd).

Maar mijn schoonmoeder heeft gewoon andere smaak dan dat wij die hebben in huis. Als zij daar opmerkingen over maakt dan plaag ik gewoon terug.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 jan 2009 11:58

Het hoeft idd ook niet perse. Maar ik denk dat het voor veel schoonmoeders toch wel makkelijker is om een schoonzoon dan een schoondochter te krijgen. Die bemoeien zich vaak veel meer ermee.
Mijn man bemoeit zich totaal niet met hoe het bij mijn ouders thuis gaat. Hij is alleen stikbezorgd om zijn schoonzusje (mijn zusje dus), dat die met verkeerde jongens enzo omgaat. Maar daar gaat hij zo leuk mee om, door zich niet op te dringen ofzo, maar door gewoon eens met haar te kletsen en haar uit te leggen hoe het bij jongens werkt.
Maar ik bemoei me sneller met mijn schoonouders. Als die samen ruzie maken waar ik bij ben, dan zeg ik gewoon dat ik daar geen zin in heb, dat ze dat maar lekker thuis moeten doen.

Maargoed, misschien is het een vooroordeel hoor, dat kan ook :D

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 30 jan 2009 12:42

:wink:

misschien hangt het ook wel af hoe close ze met elkaar zijn? (zoon en ouders)

Ach miss. komt het wel door m'n rode haren, manlief zegt weleens: katje van me. :wink: :mrgreen:

Terug naar “Archief”