talenten van een moeder...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 29 dec 2008 21:01

voorlopig zit het er niet in, ik werk er toch te weinig voor. maargoed, ik moet zeggen dat ik het eigenlijk ook wel erg druk heb met die 2 kleine handenbinders.....

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 30 dec 2008 09:13

wat jammer, lammetje!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 30 dec 2008 10:26

lammetje schreef:voorlopig zit het er niet in, ik werk er toch te weinig voor. maargoed, ik moet zeggen dat ik het eigenlijk ook wel erg druk heb met die 2 kleine handenbinders.....
Het is prachtig om nog een vervolgopleiding te doen maar het is maar net waar je prioriteiten stelt (vind ik dan)
Als ik klaar ben met de VIG en ik mocht zwanger worden dan ga ik ook minder werken en waarschijnlijk geen vervolgopleiding doen (ik zou het wel graag willen, stiekem plan ik al een beetje) maar ach ja we zien het allemaal wel!
't is misschien jammer lammetje, maar toch......... ach je hebt een papiertje en wie weet als de handenbinders op de (kleuter)school zitten dat je dan wat meer tijd voor jezelf hebt!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kamille1984 » 30 dec 2008 19:46

lammetje schreef:voorlopig zit het er niet in, ik werk er toch te weinig voor. maargoed, ik moet zeggen dat ik het eigenlijk ook wel erg druk heb met die 2 kleine handenbinders.....

Lammetje,
is het niet mogelijk het via de NTI te doen? dan hoef je alleen 'maar' stage te lopen.
een collega van mij heeft haar opleiding ook op die manier afgerond!
het zou jammer wezen als het je niet lukt.
zelf ben ik tijdens mijn vpk opleiding ook zwanger geworden, maar ben hem nu aan het afronden en hoop over 1 maand klaar te wezen.
voordeel van mij is wel dat mijn man en ik allebei parttime werken.
mijn man volgt sinds 1,5 jaar de spw opleiding nadat hij jaaaren in de bloemen had gewerkt!
veel succes in ieder geval ermee!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 31 dec 2008 09:50

Je kunt toch ook als je kinderen wat groter zijn een andere opleiding doen? De wereld is niet over op je 40e ;)
Ik ben zeker wel van plan om in de toekomst iets anders te gaan doen (als alles meezit). Ik denk niet dat ik mijn verdere leven op de groep zal slijten. Maar dat kan ook makkelijk als ons kindje ouder is (of eventuele meerdere kinderen). Mijn moeder kreeg op haar 33e ofzo haar laatste kind, waardoor ze, nu mijn zusje 15 is, een andere richting in heeft kunnen slaan in haar werk. Dat lijkt mij wel wat :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 31 dec 2008 10:54

Mooi gezegd, MissF. Dat heeft mijn moeder ook zo gedaan, ook al kwam er nog een nakomelingetje (mijn zusje)! Eerst kinderen krijgen en dan met eind 30/begin 40 nog aan je carrière werken mag wel wat meer gepromoot worden... :D

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 31 dec 2008 10:57

Dat besef begint bij mij ook steeds meer te komen idd. En er zijn ook zat leuke banen waar je geen carriëre hoeft te maken.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 31 dec 2008 11:22

|:)| 6:)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 01 jan 2009 13:08

Hoest met jouw Pabo plannen, Jamillah? Staan ze in de vriezer of in de koelkast?
ja, dat is mijn mening dan he.....

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 27 jan 2009 09:23

Merisja:
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het met jou gaat en je opleiding+ stage??
Kun je het nog volhouden? is het nog leuk?

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 28 jan 2009 21:28

Tuinfluiter schreef:Merisja:
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het met jou gaat en je opleiding+ stage??
Kun je het nog volhouden? is het nog leuk?

Leuk dat je er aan denkt!

't Is echt wel ontzettend pittig allemaal. Van de week tentamens gehad en volgende week de hele week stage. Dat is wel ontzettend leuk, maar alle 'rompslomp' er om heen zoals oppas regelen maakt het best zwaar. Maar ik heb absoluut nog geen spijt!! Ik ben inmiddels 1 dag minder gaan werken, ik werk er nu dus nog meer 1. 'k Heb nu dus gewoon even meer lucht zal ik maar zeggen.

Net de 2e tentamenperiode gehad; ik zit alweer op de helft van het eerste jaar :shock: Nog ff een half jaartje doorbijten en dan heb ik 8 weken vakantie :lol:

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 29 jan 2009 13:02

Wat leuk dat je er nog zoveel plezier in hebt!!!
Voor jou wel lekker dat je nu 1 dag minder werkt, heb je toch mooi een dag meer voor thuis.
Lekker dat je het schooljaar zo snel vind gaan, werkt ook al een stuk fijner.
Spannend hoor elke keer die tentamens! moet je er veel/lang voor leren of gaat het je wel gemakkelijk af?
Heb je wel een beetje een oppas achter de hand?
Hoeveel weken heb je dan nu weer stage voordat je weer tentamens krijgt?
Nou zet hem op nog een halfjaar tot de zomervakantie :wink:
Het zal vast allemaal goed komen!

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 29 jan 2009 13:06

Inderdaad, petje af, Merisja! En succes voor het komende halfjaar!
liefs, elvira

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 29 jan 2009 13:22

'k Heb gisteravond net de laatste twee tentamens gehad van deze periode. Volgende week heb ik een hele week stage, dus die lessen moet ik vandaag en zaterdag nog even voorbereiden (vrijdag werk ik). Op zich is de hele opleiding niet zo moeilijk, maar het is wel ontzettend veel. De week na mijn stage begint periode 3 alweer en dan ga ik gelijk al beginnen met leren voor de volgende tentamens. Nou ja, niet meteen, dan is het eerst nog voorjaarsvakantie en ik mag van me zelf de week na mijn stage en de week van de voorjaasvakantie heel rustig aan doen, dan ga ik daarna gelijk weer met leren beginnen :mrgreen:
Qua oppas is het soms wel eens moeilijk; sowieso moet ik elke week oppas hebben op de middag dat ik naar school ben, maar ik heb ook vaak extra oppas nodig met tentamens en stage enzo. Nu kan mijn man wel makkelijk wisselen met werkdagen; dan werkt hij bijvoorbeeld op zaterdag en dan is hij op een maandag vrij. Dinsdag heeft hij altijd ouderschapsverlof, dus dat zijn dan al twee dagen achter elkaar die hij thuis kan zijn als ik stage heb. Verder past een vriendin van mij nogal eens op en mijn zus en wat meisjes uit de kerk enzo. Maar 't is wel altijd weer een hele puzzel om het rond te krijgen! Maar goed, ik weet waar ik het voor doe...zeker als ik volgende week weer een paar keer voor de klas heb gestaan zie ik het allemaal weer helemaal zitten! :lol:

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 29 jan 2009 14:53

Leuk hoor dat je zo geniet ondanks dat het druk is en een heel geplan!
Wel heerlijk dat je man ook bij kan springen door dan thuis te blijven van z'n werk.
Nou groot gelijk hoor om dan even rustig aan te doen, dan daarna volop er tegenaan voor periode 3.
Heel veel succes met leren en stage lopen!

Terug naar “Archief”