Gerdien B. schreef:Al wordt een kindje op een gruwelijke manier verwekt, dan nog kan de moeder en dat kindje er niets aan doen. moet omdat het kindje er niets aan kan doen gedood worden, omdat zijn biologische vader en minder fijn persoon was?
het lijkt mij moeilijk om op die manier zwanger te wezen maar ik geloof niet dat ik om die reden een kind weg zou kunnen halen.
Als je een kind niet wilt, dan kan je het altijd nog ter adoptie afgeven na de geboorte. Geef je het kindje toch nog een kans.
Je houdt het bij je zelf, niets mis mee lijkt mij.
Toch zou ik het niet zo durven stellen daar waar het ander aan zou gaan of overkomt. Als een iemand incest of een verkrachting overkomt met daaruit voortvloeiend een zwangerschap, vraag ik mij toch ernstig af wat voor een rugzak het kindje mee krijgt? Alleen de gedachte al dat de vader van jouw moeder ook jou (het kind) verwerkt heeft. Of dat de vader van het kind een willekeurig manspersoon geweest is die jouw moeder verkracht heeft....
In dat soort gevallen ben ik toch blij dat er ruimte is binnen de wet voor abortus, met name in de gevallen zoals hierboven door mij weergegeven.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.