Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Familie Bos schreef:Nee, ik zie uitverkoren zijn en in de Hemel mogen komen juist los van elkaar.
Dat hij uitverkoren is betekend hier dat God hem op het oog heeft voor een bepaalde taak. Dat wil niet zeggen dat hij Heilig is of automatisch in de hemel komt.
Of je in de Hemel komt ligt eraan of je in je leven de keus maakt om de Here Jezus te aanvaarden als je verlosser.
Laten we immers niet vergeten dat God soms ook niet christenen of zelfs anti-christenen uitverkiest om zijn volgeling te worden en bepaalde taken te doen (kijk maar naar Saulus die de Here Jezus zijn volgelingen wilde vermoorden, God zocht hem op en maakte van hem een groot volgeling/dicipel paulus).
Lovely schreef:God maakt zich kenbaar in de Bijbel, de Thora maar ook de Koran. Allemaal is het God. Daarnaast maakt God zich natuurlijk ook nog kenbaar in allerlei andere religiën die voor ons minder bekend zijn. Of iemand nou christelijk, moslim, jood, boeddhist, atheïst of iets anders is, leef met respect voor elkaar, en behandel een ander zoals je zelf graag behandelt wilt worden en er is geen één mens die behandeld wilt worden als een verstotene.
Later zal God oordelen wie er in hemel komt en wie er uitverkoren is, wees er dus als christen zijnde niet zeker van omdat jij in Jezus gelooft – dat zolang je maar gelooft – je straks in een gespreid bedje terecht komt, want dan houd je jezelf voor de gek.
Lovely schreef:God maakt zich kenbaar in de Bijbel, de Thora maar ook de Koran. Allemaal is het God. Daarnaast maakt God zich natuurlijk ook nog kenbaar in allerlei andere religiën die voor ons minder bekend zijn.
'# Nightseced schreef:Lovely schreef:God maakt zich kenbaar in de Bijbel, de Thora maar ook de Koran. Allemaal is het God. Daarnaast maakt God zich natuurlijk ook nog kenbaar in allerlei andere religiën die voor ons minder bekend zijn.
Als dat nou waar zou zijn, waarom geloven we dan allemaal niet in 1 geloof?
En het is sowieso al onzin, want elk geloof heeft een god, wat ze dan zien als hun god. Dus Boeddha is de god voor de Boeddhisten, maar dat wil toch niet gelijk zeggen dat Boeddha ook de God van de Christenen is?
wielrenfan schreef:@Mohammed
Ik moet zeggen dat ik het goed vind dat je links legt met teksten uit de Bijbel.
Ik ben het met je eens dat weinig mensen uitverkoren zullen worden. Vooral in deze tijd zien we dat er nog weinig christenen zijn. Kijk maar naar de procenten. En dan hebben we het dus alleen over 'geregistreerde christenen bij kerken'
Ik verschil wel van mening over dat alleen in de 1e eeuw mensen uitverkoren werden. Ik denk dat nu nog steeds veel mensen uitverkoren worden. Waarom? Omdat God niemand zal weigeren wanneer deze tot Hem zal komen, ook in deze tijd niet. Misschien moet ik gewoon domweg zeggen: Ik geloof dat gewoon niet. Ik kan me niet voorstellen dat God mensen weigert. Nu ook niet.
Get Well Soon schreef:Waarin spreken die godsdiensten elkaar dan tegen, Pauline? Wist je overigens dat de islam wel degelijk veel kenmerken van het christendom en / of vice versa zo je wilt, vertoont?
Pauline schreef:Get Well Soon schreef:Waarin spreken die godsdiensten elkaar dan tegen, Pauline? Wist je overigens dat de islam wel degelijk veel kenmerken van het christendom en / of vice versa zo je wilt, vertoont?
je hebt dan niet goed gelezen wat ik zei. ik ga trouwens niet alles uitleggen waar ze elkaar in tegen spreken aangezien ik dan nog dagen bezig ben dus ik hou het bij het hoofdpunt van het christendom:
Jezus die voor ons is gestorven en opgestaan en Hij die dus zegt te zijn, de weg de waarheid en het leven, niemand komt tot de Vader, dan door Hem, Door Jezus dus.
Islam heeft Jezus niet die heeft Isa, die lijkt op Jezus, behalve dat hij niet gekruistigt is en weer opgestaan, boedhisme niet, die heeft een wiel met 8 dingen die je naar het nirvana helpen, waar je waarschijnlijk toch niet komt aangezien iedereen fouten maakt en dan maar reincarneert en het hindoeisme met op zn minst 9 goden die allemaal gelijk zijn. jezus is daarbij een er van. jezus is een weg naar de hemel, maar die andere 8 goden ook op hun manier. die zeggen allemaal dus daarmee dat Jezus niet de enige weg naar de hemel is, en daarmee spreken ze het christendom al tegen. zelfs het jodendom, die Jezus als messias ontkent.
ik kan nog wel even doorgaan hoor, maar ik zal het je besparen., ik denk dat mn punt duidelijk is.
Kitty schreef:Hoe kun je geloven eigenlijk als een keuze zien? Als je niet kan geloven kun je toch niet ineens gaan kiezen om wel te gaan geloven? Je gelooft of je gelooft niet, volgens mij heb je niets te kiezen.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten