Afslanken (deel 3)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 16 jan 2009 11:25

ik kan mij best vinden in een fruitdag denk ik maar het diner :shock: ik moet echt wel ff lekker stevig eten want dan heb ik gewoon honger!! Niet dat ik loop te schranzen ofzo maar ik wil gewoon lekker eten!

Ik zit trouwens sinds gisteravond met een collega op badminton :D heb spierpijn in m'n rechterbil, ben verkouden en heeel zielig... :oops: maar ik vind t we leuk :D
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 16 jan 2009 13:47

hier al weer 2 kilo eraf. :mrgreen:

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 16 jan 2009 13:52

Hahaha, goed bezig Evelien! Toch die stress he ;)

kwebbel schreef:ik kan mij best vinden in een fruitdag denk ik maar het diner :shock: ik moet echt wel ff lekker stevig eten want dan heb ik gewoon honger!! Niet dat ik loop te schranzen ofzo maar ik wil gewoon lekker eten!

Dat is het 'm nou net. De eerste week (of weken) denk je: help, daar kan ik toch niet op leven? Maar als je dat even volhoudt werkt het wél en heb je echt geen honger meer. Veel eten is ook een gewenning!
Op discovery zijn daar soms ook interessante onderzoeken over.
Pas lieten ze bij kinderen zien dat de manier van eten serveren een heel groot verschil maakt qua hoeveel ze eten. Echt apart!
pobody's nerfect

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 16 jan 2009 19:02

*edit* laat ook maar ;)
Laatst gewijzigd door Lalage op 16 jan 2009 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Nostyle

Berichtdoor Nostyle » 16 jan 2009 21:31

Zo dames ik ben inmiddels van 111,4 afgezakt naar 106,7. Ben bijna op gewicht ;-) nog 16 kg te gaan. Afgelopen week ziek geweest dus daardoor ook wat kilo's kwijt geraakt denk ik. Komende week gaan we naar Dublin. Hierdoor zal het gewichtsniveau waarschijnlijk wel weer stijgen. Nog een tip koop kleren aan de krappe kant dan ben je wel geneigd om te gaan lijnen want dan zitten ze lekkerder.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 18 jan 2009 11:13

Jo'tje schreef:Hahaha, goed bezig Evelien! Toch die stress he ;)

kwebbel schreef:ik kan mij best vinden in een fruitdag denk ik maar het diner :shock: ik moet echt wel ff lekker stevig eten want dan heb ik gewoon honger!! Niet dat ik loop te schranzen ofzo maar ik wil gewoon lekker eten!

Dat is het 'm nou net. De eerste week (of weken) denk je: help, daar kan ik toch niet op leven? Maar als je dat even volhoudt werkt het wél en heb je echt geen honger meer. Veel eten is ook een gewenning!
ik eet niet veel maar wat ik eet zit net ff wat meer vet in..... :roll: dus dat moet ik wel ff aanpassen.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 jan 2009 15:56

Ik heb vanochtend geen taartje genomen maar een rijstewafel (was wel ff slikken). Maar omdat we vanavond met kring ook gebak eten doe ik dat vanavond gewoon lekker. En ik heb heerlijk samen met mijn moeder en schoonouders en man (hihi) geluncht.

Morgen maar gewoon weer op de gezonde toer verder (al hoewel we best wel gezond gegeten hebben vandaag: ik had vers geperste sinassappelsap bij de lunch) :wink:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 22 jan 2009 21:31

en?hoe gaat ie met iedereen?

hier is de weegschaal al wel ietsje omlaag.. nog niet meer dan de 34,5.. maar ik was wat aangekomen..

maar het gaat verder wel goed, want: mn winterjas zit niet meer te strak... hij zat ietsje aan de strakke kant.. en ik kon niet goed ademen als ik de jas aan had :lol: maar ik kan nu weer normaal ademen als ik de jas aan :lol: :mrgreen:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 jan 2009 09:56

Zo, de kilo's gaan er hier ook wel snel af :)
Vorige week maar even gekeken, toen zouden er nog 20 af moeten (nog 18 van de zwangerschap, en 2 die er al te veel aan zaten voor ik zwanger werd)
Vanmorgen bleek ik er 'nog maar' 15 te hoeven

En nee hoor, ik lijn nog niet, dat mag helemaal niet. Maar ik eet geen snoepjes en koekjes meer. Daar heb ik sowieso geen trek in, dus dat scheelt.
Op naar mijn eigen kledingmaatje :D

Succes allemaal he!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 23 jan 2009 10:13

Goe hoor MissF...niets fijner dan over een paar weken/maanden je eigen kleding weer aan kunnnen.

-0,8 kg deze week. Nog 6 zwangerschapskilos's te gaan. Ikmoet zeggen dat mij erover verbaas hoeveel ik moet eten van de Weight watchers. Je moet ook elke dag je punten opmaken. Ik zit op 6 boterhammen per dag en toch afvallen. Dat heb ik echt nog nooit gedaan. Nog een paar weken en ik pas misschien mn zomerkleding weer.

Twee jaar geleden heb ik een mislukte poging SB gedaan, maar wat heb ik toen een honger gehad...echt vreselijk! Ik vond het echt te weinig. s'morgens yoghurt met een appel en s'middags 2 ckrackers en tussendoor fruit is volgens mij echt te weinig om alle voedingsstoffen binnen te krijgen.
Laatst gewijzigd door ajl op 23 jan 2009 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 23 jan 2009 10:16

hier gaat er langzaam maar zeker wel wat vanaf.. ik zit inmiddels weer op 68,9.... nu nog 1,9 kg te gaan!
(wordt dit weekend weer lastig: we krijgen Nederlandse vrienden op bezoek... dus ik moet lekkers in huis halen, maar er zelf niet te veel van eten.. :?)
Succes iedereen!

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 23 jan 2009 10:20

ja... sonja bakker gebruikt in feite een crashdieet, waardoor je weliswaar wel snel afvalt, maar er geen veranderingen op langere termijn zichtbaar zijn... Een goed dieet maakt je ervan bewust, wat je allemaal voor gezonds kunt eten zonder een hongergevoel te hebben (en dus toch afvalt of je gewicht op peil houdt)..

De mensen met bijv. een SB-kuur zijn volledig afhankelijk van haar weekmenu's... zodra ze die niet meer volgen, komen ze weer aan!

WW boekt wel heel positieve resultaten... succes ajl!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 jan 2009 10:24

ik doe het zonder SB. Van de week wel ff gesmokkelt. Maar vandaag zal het wel veel stress zijn dus dan eet ik ook minder. Heb nu pas mijn ontbijt op (is wel vrij slecht) Maar ik was zo aan het schoonmaken etc. dat ik het vergeten was. Maar het smaakt nu wel prima. Veel lekkerder dan s'ochtends voor ik moet gaan werken.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 23 jan 2009 10:29

Herkenbaar Evelien. Ik eet mijn ontbijt vaak ook pas, nadat ik al zeker een uur uit bed ben. Dan geniet ik er ook meer van.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 23 jan 2009 11:05

- 1.6

Ik doe ook geen Sonja Bakker omdat ik dan de hele dag loop te rammelen :| en aan eten denk :?
Wel heb ik haar boek in de kast liggen om te kijken wat allemaal verantwoord is. Ik hou me aan de drie maaltijden en 's ochtends en 's middags een tussendoortje. 's Avonds probeer ik niets meer te nemen, en ik moet zeggen dat het goed gaat. Helemaal geen hongergevoel enzo.
Verder probeer ik ook minimaal een liter water extra te drinken, werkt ook positief.
Nu maar hopen dat ik het een poosje vol hou :mrgreen:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

Terug naar “Archief”