Hero schreef:Klinkt wel indrukwekkend --- maar ... dat betekent nog niet, dat je zulke literatuur ook echt met verstand & evenzo kritisch kan lezen ? --- overigens, tenminste twee a drie universiteiten hier in NL, zijn in deze kwestie : aantoonbaar corrupt !!
Pardon? Excuses zouden hier wel op zijn plaats zijn. Na het VWO is iemand goed genoeg voorbereid op het wetenschappelijk onderwijs(of zijn middelbare scholen ookal corrupt?) en in staat om dit soort literatuur door te zwoegen (ja, wel te zwoegen, want makkelijk is het niet). Laat staan dat leken zoals Gunneweg er ook maar iets van begrijpen. Waar sommige mensen hun levenswerk van maken (Michaelis en Menten bijvoorveeld), denk jij er 'even' naast te doen en onderuit te halen?
Ik neem toch aan dat ik voldoende en fatsoenlijk word opgeleid zodat ik mijn beroep later goed uit kan voeren! Trouwens, als iemand niet functioneert of zijn kennistoepassing misbruikt(corruptie in de juiste zin van het woord) wordt de persoon in kwestie zeer snel uit zijn beroepscatagorie gegooid. Waar gaat het heen met deze maatschappij als iedereen zoals jou zou denken!
Hero schreef:En, over troep gesproken ? --- hierbij een leuk citaat uit
www.pubmed.com >
However, scientists disagree about the relationships between sweeteners and lymphomas, leukemias, cancers of the bladder and brain, chronic fatigue syndrome, Parkinson's disease, Alzheimer's disease, multiple sclerosis, autism, and systemic lupus
Conclusie > de geleerden maken samen wel effe uit, wat mag doorgaan voor : """wetenschap""" ?
Verkeerde conclusie. Hier staat gewoon dat geleerden het niet eens zijn over mogelijke relaties tussen zoetstoffen en bovengenoemde aandoeningen. Niet meer, niet minder. Leuk geprobeerd, maar jammer dat het eigenlijk gewoon grappig is, jouw manier van wetenschap benaderen.
Hero schreef:NB > deskundigheid zonder integriteit, is als een injectiespuit in de hand van een moordenaar !!
Dus mijn rede, om waarheidsgetrouwe amateurs te verkiezen boven dubieuze academici, is dezelfde als bij die gelovigen uit het jaar 037, die wel geloofden in de (haast onwaarschijnlijke) opstanding van Jezus uit het graf, en vervolgens niet geloofden in de wijsheid der grote geleerden uit het Sanhedrin ....
Deze vergelijking gaat niet op, oftewel: flauwekul. Het gaat in deze wetenschap om klip en klare bewijzen. Bovenal hebben academici jarenlang gestudeerd en een behoorlijke deskundigheid ontwikkeld.
Je hebt van Onze Lieve Heer ook een gezond verstand gekregen. En in de bijbel kun je lezen dat je je talenten moet gebruiken. Daarom pleit ik voor de wetenschap en niet voor amateurs zoals Gunneweg, wiens talenten blijkbaar niet op het gebied van levenswetenschappen liggen. En ik hoop van harte dat jij z.s.m. tot dat inzicht komt. Zonder deskundigheid kun je ook niet waarheidsgetrouw zijn. Zaken rond voedingsmiddelen en toevoegingen zijn van zulk hoog niveau en dermate ingewikkeld dat enige deskundigheid wel op zijn plaats is.
Tip 2 van de dag: Neem een cursus Engels lezen voor beginners.
Citaat van de dag: Alleen de dosis maakt het vergif (Paracelcus)