Mag je naar een gebedsgenezingsdienst?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Rudolf Meuser
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Mag je naar een gebedsgenezingsdienst?

Berichtdoor Rudolf Meuser » 26 jan 2004 08:58

Mag je naar een gebedsgenezingsdienst? Kan je zeggen dat dat van God is? Hoe denken jullie hierover? Of kan de duivel ook daar wonderen doen of is het 'automatisch' van God afkomstig?
LEES! LEES! LEES!LEES!LEES!LEES!

http://www.karpis.com/bossenbroek

caprice

Berichtdoor caprice » 26 jan 2004 10:05

Ik denk dat we daar voorzichtig mee moeten omgaan.

Handelingen 4:
30 Daarin, dat Gij Uw hand uitstrekt tot genezing, en dat tekenen en wonderen geschieden door den Naam van Uw heilig Kind Jezus.
31 En als zij gebeden hadden, werd de plaats, in welke zij vergaderd waren, bewogen. En zij werden allen vervuld met den Heiligen Geest, en spraken het Woord Gods met vrijmoedigheid.
32 En de menigte van degenen, die geloofden, was een hart en een ziel; en niemand zeide, dat iets van hetgeen hij had, zijn eigen ware, maar alle dingen waren hun gemeen.

Maar hier moeten wij ook heel erg voor oppassen:

Mattheus 7:
22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Heere, Heere! hebben wij niet in Uw Naam geprofeteerd, en in Uw Naam duivelen uitgeworpen, en in Uw Naam vele krachten gedaan?
23 En dan zal Ik hun openlijk aanzeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij, die de ongerechtigheid werkt!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Mag je naar een gebedsgenezingsdienst?

Berichtdoor Evelien » 26 jan 2004 12:41

Rudolf Meuser schreef:Mag je naar een gebedsgenezingsdienst? Kan je zeggen dat dat van God is? Hoe denken jullie hierover? Of kan de duivel ook daar wonderen doen of is het 'automatisch' van God afkomstig?

zekers. Kijk maar in de Bijbel genoeg voorbeelden dat God d.m.v. mensen, mensen geneest.

Maar het gaat bij mij dan om: genezen en niet dienen d.m.v. geld/entree vragen en zelf in de zak steken.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 26 jan 2004 12:53

[offtopic]volgens mij zijn er heel al een behoorlijk aantal andere topic's over, ff zoeke dus[/offtopic]
Jan Zijlstra heb ik weinig op tegen. T.B. Yoshua vind ik moeilijker liggen.
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 26 jan 2004 17:54

@mic schreef:[offtopic]volgens mij zijn er heel al een behoorlijk aantal andere topic's over, ff zoeke dus[/offtopic]
Jan Zijlstra heb ik weinig op tegen. T.B. Yoshua vind ik moeilijker liggen.

ben het helemaal met je eens :mrgreen: (je laatse zin altans)
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Jelmer

Berichtdoor Jelmer » 26 jan 2004 19:04

Lees Marcus 16:17,18

Als tekenen zullen deze dingen de gelovigen volgen: in mijn naam zullen zij boze geesten uitdrijven, in nieuwe tongen zullen zij spreken, 18 slangen zullen zij opnemen, en zelfs indien zij iets dodelijks drinken, zal het hun geen schade doen; op zieken zullen zij de handen leggen en zij zullen genezen worden.

Zoals je kan lezen is handenoplegging voor zieken heel normaal, tenminste, het zou heel normaal moeten zijn.

Niet dat het beslist in een genezingsdienst zou moeten gebeuren, Jakobus 5 spreekt immers over een zieke die naar een oudste zou moeten gaan, om gezalfd te worden.

In handelingen kun je lezen over de apostelen en Philipus die vele wonderen deden op allerlei plaatsen. Hoorde zeg maar bij hun bediening.

Dus feitelijk is er niks op tegen om naar een 'genezingsbedienaar' te gaan als je ziek bent. Er gingen immers ook vele, vele mensen naar Jezus en de apostelen om genezen te worden.

tanteoranje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

mag je naar een gebedsgenezingsdienst

Berichtdoor tanteoranje » 27 jan 2004 14:57

Omdat ik er weinig bekend mee ben: wat is het verschil in benadering van J.Zijlstra of T.B. Yoshua?
In de vragenrubriek van refoweb staat ds. Veldhuizen sceptisch tegenover Zijlstra... wat zijn jullie gedachten erover?

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 27 jan 2004 15:30

zelf ben ik erg positief over Zijlstra, al ben ik erzelf nog nooit geweest, ken wel behoorlijk wat mensen die er niet geweest zijn. Yoshua heeft af en toe bijbels wat incorrecte opmerkingen, Zijlstra niet voor zover ik weet, iig geen noemenswaardige.
Afbeelding

@mic: amic.filternet.nl

tanteoranje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

mag je naar een gebedsgenezingsdienst

Berichtdoor tanteoranje » 27 jan 2004 16:01

Oke, maar ik heb antwoord 916 nog even uitgespit en kan me wel vinden in bep. bezwaren die ds. Veldhuizen heeft, namelijk dat Jan Zijlstra stelt dat ziekte van de duivel komt en ook dat hij bepaalde teksten uit hun verband haalt m.b.t. gebedsgenezing...

mirjamvandorp
Mineur
Mineur

Berichtdoor mirjamvandorp » 27 jan 2004 16:14

Ik geloof echt dat God ons wil genezen, en ik denk zelfs dat wij daar meer mee moeten doen. Als ik naar mezelf kijk dan pak ik ook sneller een asprine dan dat ik bij God te rade ga. :oops:

Maar wat ik wel jammer vind is dat het bij gebedsdiensten allemaal zo massaal moet. Niet dat ik er dan niet in geloof, maar ik heb zoiets van waarom moet dat? Waarom zoek je niet gewoon iemand thuis op maar moet het in een zaal vol toeschouwers?

Geloof dat dit een beetje vagig weer gegeven is maar ik weet het zelf ook niet zo duidelijk eigenlijk.
He died for me, I life for Him!

André

Berichtdoor André » 27 jan 2004 16:19

mirjamvandorp schreef:Ik geloof echt dat God ons wil genezen, en ik denk zelfs dat wij daar meer mee moeten doen. Als ik naar mezelf kijk dan pak ik ook sneller een asprine dan dat ik bij God te rade ga. :oops:

Maar wat ik wel jammer vind is dat het bij gebedsdiensten allemaal zo massaal moet. Niet dat ik er dan niet in geloof, maar ik heb zoiets van waarom moet dat? Waarom zoek je niet gewoon iemand thuis op maar moet het in een zaal vol toeschouwers?

Geloof dat dit een beetje vagig weer gegeven is maar ik weet het zelf ook niet zo duidelijk eigenlijk.

Ik denk ook dat je ook zonder een zaal vol mensen genezen kunt worden door God, als je in hem gelooft.

Over dat asperientje, volgens mij is dat ook een gave van God.

mirjamvandorp
Mineur
Mineur

Berichtdoor mirjamvandorp » 27 jan 2004 16:24

Andre63 schreef:
mirjamvandorp schreef:Ik geloof echt dat God ons wil genezen, en ik denk zelfs dat wij daar meer mee moeten doen. Als ik naar mezelf kijk dan pak ik ook sneller een asprine dan dat ik bij God te rade ga. :oops:

Ik denk ook dat je ook zonder een zaal vol mensen genezen kunt worden door God, als je in hem gelooft.

Ja natuurlijk wil God dat wel gebruiken maar het is dan wel de vraag waar je op vertrouwd. Maar goed das een beetje off-topic
He died for me, I life for Him!

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 27 jan 2004 16:28

Maar ik vind het een beetje eng, zo'n gebedsgenezingsdienst. Mensen worden soms hysterisch, en ik geloof niet dat Jezus het zo bedoeld had...........................

André

Berichtdoor André » 27 jan 2004 16:31

mirjamvandorp schreef:
Andre63 schreef:

Ja natuurlijk wil God dat wel gebruiken maar het is dan wel de vraag waar je op vertrouwd. Maar goed das een beetje off-topic

Ik vertrouw op God dat Hij dat geneesmiddel laat werken en ik vraag Hem daarom in mijn gebed tot Hem.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 27 jan 2004 17:27

beste refowebbers kijk maar naar het resultaat.... (de vruchten)
bij jan zelstra weet ik zeker dat er veel mensen tot geloof zijn gekomen.
Waarom zou de duivel daar behoefte aan hebben?

bij profeet Yoshua heb ik wel twijvels, omdat ik hier de vruchten nog niet echt van heb gezien. (maar toch vraag ik me af, waarom zou dat van de duivel komen?)

in de bijbel staat: maar heere we hebben in uw naam duivelen uitgeworpen, Ga weg van mij! ik heb u niet gekent.
Het wil niet zeggen dat de gebedsgenezing dan niet goed is en niet van God maar van de duivel is. Nee lijkt mij niet, een dominee die niks van de liefde van God kent kan mensen ook aansporen tot geloven (door zijn woorden kan God ook ingrijpen)

dus ik vindt het wel een beetje gek om te denken van: die man legt de bijbel soms verkeert uit dus kan het niet van God zijn.

mijn stelling:
als de vruchten goed zijn, kan het alleen maar van God zijn.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Terug naar “Archief”