slecht slapen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 20 jan 2009 16:34

Tuinfluiter schreef:Bedankt voor al jullie tips en medeleven!!!

Overdag slaap ik niet, houd me eigenlijk meer expres wakker want als ik wel slaap dan wordt ik heel misselijk wakker.
Als ik gewoon 's avonds naar bed ga dan lig ik vrij rustig als ik dan echt bijna slaap dan schrik ik op en ben heel misselijk dat gaat dan uren zo door op die manier totdat ik 's morgens helemaal toto los ben en maar naar beneden ga om bij te komen en wat te eten.
Dat van die cola hoorde ik ook vanmiddag, heb het al wel geprobeerd maar weet niet hoeveel cola je dan moet drinken, 1 glas of een half glas of een klein laagje?
Overdag ben ik eigenlijk niet misselijk, echt alleen met het slapen.
Weet eigenlijk ook niet of je paracetamol mag innemen als je misselijk bent, heb weleens gehoord dat je dat beter niet kunt doen.

Probeer eens domperidon. (kun je bij de etos kopen) Of venkelthee drinken.

Ik ben ook vaak misselijk (ook als ik bijv. s'middags ff een uurtje ga slapen). Maar als ik dat slik (vooral als het echt heftig is) dan zakt het wel.

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 20 jan 2009 17:24

Idd wou net zeggen iets van domperidon gebruiken, bij alle drogisterijen hebben ze het wel.

En misschien net wat Jo'tje zegt het hoofdeinde wat hoger leggen, misschien heeft het ook wel wat te maken met maagzuur?? Daardoor kun je ook misselijk worden. Bij maagzuur word ook vaak geadviseerd het hoofdeinde wat hoger te leggen zo'n 10 cm. Maar dan niet door een stel kussens onder het hoofdeinde te leggen, je krijgt dan een 'knik' in je lijf, maar door het bed van voren omhoog te zetten.

Gelukkig kan ik ondanks misselijkheid gewoon slapen :), als eten me verkeerd valt ben ik erg misselijk, ik duik dan lekker me bed in in de hoop dat ik snel in slaap val :wink:.

In ieder geval succes enne beterschap 8>)!
Wat de toekomst brengen moge........

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 20 jan 2009 17:55

Bedankt voor alle adviezen!
Dat van een extra kussen heb ik al een aantal nachten, helpt gewoon niet, misschien als ik de stapel nog wat hoger maak.

Meissie88,
Moet de prik eraf zijn dan van de cola??

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 20 jan 2009 18:02

Tuinfluiter schreef:Bedankt voor alle adviezen!
Dat van een extra kussen heb ik al een aantal nachten, helpt gewoon niet, misschien als ik de stapel nog wat hoger maak.

Meissie88,
Moet de prik eraf zijn dan van de cola??

Ja...ik schuurde altijd even met 2 suikerklontjes tegen elkaar, boven het glas, en als dan even proeven of er niet teveel prik nog in zit ;-)

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 20 jan 2009 18:04

Fijn dankjewel voor de tip!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 21 jan 2009 07:44

*Annette* schreef:Idd wou net zeggen iets van domperidon gebruiken, bij alle drogisterijen hebben ze het wel.

En misschien net wat Jo'tje zegt het hoofdeinde wat hoger leggen, misschien heeft het ook wel wat te maken met maagzuur?? Daardoor kun je ook misselijk worden. Bij maagzuur word ook vaak geadviseerd het hoofdeinde wat hoger te leggen zo'n 10 cm. Maar dan niet door een stel kussens onder het hoofdeinde te leggen, je krijgt dan een 'knik' in je lijf, maar door het bed van voren omhoog te zetten.

Gelukkig kan ik ondanks misselijkheid gewoon slapen :), als eten me verkeerd valt ben ik erg misselijk, ik duik dan lekker me bed in in de hoop dat ik snel in slaap val :wink:.

In ieder geval succes enne beterschap 8>)!

dat herken ik ook.

Eerst lig ik dan op m'n rug met armen onder m'n hoofd. Daarna op m'n zij en dan slaap ik heerlijk. (wel met een domperidon onder m'n tong)

Terug naar “Archief”