slecht slapen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

no-one
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor no-one » 22 mei 2008 09:36

Een dakraam. Dus je hebt op zijn minst een klein streepje licht als ie open staat.

Dat heeft mn zusje ook, maar daar heeft mn pa een soort van luiken voor gemaakt. zo kan het raam open, maar is het toch donker, erg handig :wink:
Kennis is macht maar wijsheid is rijkdom

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 22 mei 2008 19:35

Kan ik dat ook bestellen bij hem? :P
Stap voor stap, weer een stapje verder.

no-one
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor no-one » 22 mei 2008 22:25

Ik denk niet dat hij daar echt op zit te wachten :P het is overigens niet zo moeilijk te maken hoor.. als je gewoon even twee luiken uit hout zaagt (juiste afmeting en netjes recht) en even een paar schaniertjes goed bevestigd, heb je het zo voor elkaar, dat kan je zelf ook vast wel 8) :mrgreen:
Kennis is macht maar wijsheid is rijkdom

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 04 jun 2008 17:11

Hier is het nu ook al een week raak. Kan je uitslapen ben je om 6 uur wakker :? Begint toch wel een beetje op te breken. ga morgen weer een poging wagen om uit te slapen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 04 jun 2008 18:03

Ik slaap tegenwoordig niet meer voor 01:30. Maar een minuutje of 10 mediteren van te voren helpt wel tegen de stroom negatieve gedachten die me wakker houden.

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 04 jun 2008 19:22

Iemand nog tips om door te slapen..?
Laatst kon ik telkens niet in slaap komen, nu lukt me dat wel, maar word ik 's nachts tig x wakker, en dat breekt zóóó op :?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 04 jun 2008 21:56

herkenbaar. Dat heb ik ook een aantal nachten gehad en dat is frustrerend.

Wat jij aan mediteren doet doe ik aan bidden MrSokkie en dat werkt inderdaad wel, maar dan heb ik idd nog al is de neiging tussen door wakker te worden. 't Is nu een week bal en mijn humeur zakt ook per korte nacht die er bij komt ;)
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 20 jan 2009 14:23

Een vraagje,

Heb sinds afgelopen donderdag griep, nu heb ik al 5 nachten echt geen oog dichtgedaan, dit komt omdat ik steeds enorm misselijk wordt als ik BIJNA slaap.
Heeft iemand hier ervaring mee? en misschien nog tips?
Want van 5 nachten alleen maar wakker liggen wordt je niet vrolijk en de energie is ook wel weg :wink:

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 20 jan 2009 15:20

Lukt het je ook niet om overdag wat slaap te pakken? Of heb je dan ook het probleem. Wordt de misselijkheid minder als je bijvoorbeeld een paracetamol slikt? Het schijnt trouwens dat cola tegen misselijkheid helpt (ik heb het alleen nog nooit geprobeerd)

ortho
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor ortho » 20 jan 2009 15:25

Ik kon vannacht ook niet slapen en smste dat naar een vriendin vanwie ik zeker wist dat ze nog wakker was. Zij heeft een slaapliedje voor me gezongen ;-)
Geluk is een richting, geen punt.

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 20 jan 2009 15:32

@Tuinfluiter:Wat vervelend zeg! Ben je ook overdag zo misselijk(van de griep?) of komt het opzetten als je bijna in slaap valt? Slaap je overdag wel? Of ben je continu wakker. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar misschien kan ik je wat tips geven als je een antwoord geeft op die 2 vragen. Sterkte!

Floefloe
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 20 jan 2009 15:57

Tuinfluiter schreef:Een vraagje,

Heb sinds afgelopen donderdag griep, nu heb ik al 5 nachten echt geen oog dichtgedaan, dit komt omdat ik steeds enorm misselijk wordt als ik BIJNA slaap.
Heeft iemand hier ervaring mee? en misschien nog tips?
Want van 5 nachten alleen maar wakker liggen wordt je niet vrolijk en de energie is ook wel weg :wink:

Ik heb n week of wat geleden ook griep gehad en daardoor ook een paar nachten erg slecht geslapen. Bij mij ging het vanzelf over, ik slaap nu weer beter. Maar misschien werkt het bij jou idd om iets tegen de misselijkheid te nemen. Mijn ervaring iig, toen ik weer beter was ging ik stukken beter slapen :wink:
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 20 jan 2009 16:23

Bedankt voor al jullie tips en medeleven!!!

Overdag slaap ik niet, houd me eigenlijk meer expres wakker want als ik wel slaap dan wordt ik heel misselijk wakker.
Als ik gewoon 's avonds naar bed ga dan lig ik vrij rustig als ik dan echt bijna slaap dan schrik ik op en ben heel misselijk dat gaat dan uren zo door op die manier totdat ik 's morgens helemaal toto los ben en maar naar beneden ga om bij te komen en wat te eten.
Dat van die cola hoorde ik ook vanmiddag, heb het al wel geprobeerd maar weet niet hoeveel cola je dan moet drinken, 1 glas of een half glas of een klein laagje?
Overdag ben ik eigenlijk niet misselijk, echt alleen met het slapen.
Weet eigenlijk ook niet of je paracetamol mag innemen als je misselijk bent, heb weleens gehoord dat je dat beter niet kunt doen.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 20 jan 2009 16:27

Kun je niet proberen een stel kussens op te stapelen aan het hoofdeind van je bed en wat rechtop te slapen?
Dat heb ik maar verzonnen toen ik vorig jaar ziek en erg misselijk was.
Het slaapt niet zo geweldig als liggend, maar door (half :P) rechtop te blijven, was de misselijkheid in ieder geval weg!
pobody's nerfect

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 20 jan 2009 16:28

Een jaar of 2 terug had ik de griep te pakken, en ik was ook zo enorm misselijk, na een tijdje was ik het zo zat, dat ik 2 glazen cola (de 'prik' er wel goed uit!! ) achter elkaar op heb gedronken, toen zakte het wel weg!!

Terug naar “Archief”