Berichtdoor gerritse » 21 sep 2009 19:44
Hoi!
Zelf heb ik het soms best moeilijk met consequent zijn.
Films waarin gevloekt wordt, in het Engels of vertaald in de ondertiteling.
Wel of niet uitzetten, terwijl de moraal van de film verder goed is?
Ook durf ik, als ik met met vrienden/kennissen ben, niet zomaar te zeggen dat ik het liefst wegga, of de film uit zet, als het voor mij te ver gaat.
Hoe doen jullie dit? Of hoe denken jullie hierover?
Kevertje.
Dag Kevertje,
Kan je een bericht van een oude man gebruiken. Een 86-jarige kan zo moeilijk in de leefwereld van een 16- of 26-jarige binnenkomen.
Maar wat mijn eigen ervaring is, wil ik je toch vertellen.
Er komt tegenwoordig zo'n stortvloed van indrukken op de mens af. Jij maakt al die invloedem, die op mij afkomen, zelf ook mee. Maar je hebt behalve al die e-mails, en de t.v. enz. enz. ook nog eens te maken met s.mn.s.-jes en m.s.m.-en en al de mogelijkheden van je i-pod enz.
En dat wordt allemaal te veel. Niemand kan het meer bijhouden en hoewel wij een groot deel van de informatie vergeten, leeft ook veel bewust of onbewust in ons brein voort.
En zou je al die informatie nu ook nog eens gaan opzoeken ? Je kunt ook zo moeilijk weg, wanneer je in zo'n zaal zit. Het reizen erheen en ervan terug vergt ook nog eens tijd.
Je krijgt toch al zoveel ballast binnen, er regent zoveel stof op je neer, waar je dan weer reiniging voor nodig hebt, Want hoe dicht je ook bij de Heer Jezus leeft, die dagelijkse reiniging is altijd nodig, (Johannes 13 v 10).
Vanuit dat stof, waar satan zijn leefsfeer heeft, (Genesis 3 v10) kan hij venijnig bijten.
Mag ik nu eens iets heel braafs zeggen ? Er zijn toch jongerengroepen in alle kerken en kringen, waar je samen kunt gebouwd worden met andere , in het geloof groeiende jongeren. ( Waarschijnlijk doe je dat al , maar er zijn daar altijd grote mogelijkheden). En 's zoners zijn er toch allerlei projecten, zoals huizen metselen in Roemenië...noem maar op...waar vriendscahappen kunnen ontstaan voor het leven.
Nee Kevertje, zoek de overvloed aan informatie maar niet zozeer op. Wees zuinig op je uren, ja zelfs op je minuten. De Heer heeft ze allemaal nodig.
Iemand schreef eens ergens:
"Indien gij nooit éen kostbare minuut onnuttig laat verlopen,
maar elke vliedende seconde naarstig arbeidt aan uw plan....".
En zo is het ook bij God en bij Jezus. Zij hebben een plan met ons. En wij willen stáan in hun plan.
Daag
Ger