Situatie in Israel (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 18 jan 2009 23:02

Het is mijn land : Ik woon er !!!! 8)

en ik zal jou niet vertellen waar ik allang doodmoe van ben....
For YHWH the LORD is our judge,
the YHWH the LORD is our lawgiver,
the YHWH the LORD is our king;
it is HE who will save us.
Isaiah 33:22

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 18 jan 2009 23:44

http://www.nu.nl/algemeen/1901647/versc ... nodig.html

demonstraties met hakenkruizen , in nederland !
For YHWH the LORD is our judge,

the YHWH the LORD is our lawgiver,

the YHWH the LORD is our king;

it is HE who will save us.

Isaiah 33:22

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 19 jan 2009 20:21

Dit is iets waar wij ons voor moeten schamen
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 19 jan 2009 21:02

Toch kan ik mij de reactie van Palestijnen goed voorstellen. Je woont tot 1945 in een land waar ook wat joden rondscharrelen (1914: 6 procent). Vervolgens komen er in veertig jaar tijd plotseling allemaal immigranten uit alle heren landen binnenwaaien en die roepen vervolgens een staat uit waar jij als Palestijn niet om gevraagd hebt.

Ik zou er ook niet blijer van worden als een horde Marokkanen het emiraat Holandistan zou uitroepen.

Natuurlijk pleit ik niet voor het uitzetten van joden en het opdoeken van Israel, maar het is natuurlijk wel noodzakelijk de gevoelens van beide partijen te respecteren.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Rijnmond
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Rijnmond » 19 jan 2009 23:08

Ik ben niet van plan me met deze discussie te bemoeien, dat is niet goed voor m'n gezondheid. Maar toch wil ik nav de post van Optimatus nog even wat kwijt.

-Palestina was in de voorafgaande eeuwen zeker geen vruchtbaar en welvarend "Pallestijns land". Halverwege de 19e eeuw leefden er zo'n 100.000 Arabieren in het verarmde Palestina. Pas in 1914 kwam de Arabische exodus tot stilstand en nam deze voor het eerst weer toe, welk direct verband houdt met de komst van Joden uit Oost-Europa. Immers, de Joden ontwikkelden het land en brachten wer en een zekere welvaart.

-Het "Palestijnse volk" bestaat niet. De huidige Palestijnen hebben geen eeuwenoude worstels met land. Zij stammen grotendeels af van Arabieren in vanaf het begin van de 20e eeuw Palestina binnentrokken.

Het bovenstaande lijkt de zionistische leuze "het land zonder volk voor het volk zonder land" aan kracht te winnen.

Tot slot nog een klein overzicht mbt tot de inwoners van Jeruzalem:

Code: Selecteer alles

Jaar     Totaal     Joden   Islamieten  Christenen
1844     15.000      7.000    5.000        3.000
1905     60.000     40.000    7.000       13.000
1931     90.000     51.000   20.000       19.000
1948    165.000    100.000   40.000       25.000
1967    265.000    200.000   54.000       11.000

Dit ter info, niet ter discussie.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 19 jan 2009 23:12

Zoals gezegd, het opdoeken van Israel lijkt mij niet aan de orde.

Rijnmond
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Rijnmond » 19 jan 2009 23:17

Daar twijfel ik ook niet aan. En ik begrijp dat je dat niet bedoelde. Zoals gezegd, ter info. :wink:

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 20 jan 2009 10:43

Wij begrijpen elkaar waar vaker, dat is een goede zaak.

Lovely
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lovely » 20 jan 2009 12:51

Rijnmond schreef:Ik ben niet van plan me met deze discussie te bemoeien, dat is niet goed voor m'n gezondheid. Maar toch wil ik nav de post van Optimatus nog even wat kwijt.

-Palestina was in de voorafgaande eeuwen zeker geen vruchtbaar en welvarend "Pallestijns land". Halverwege de 19e eeuw leefden er zo'n 100.000 Arabieren in het verarmde Palestina. Pas in 1914 kwam de Arabische exodus tot stilstand en nam deze voor het eerst weer toe, welk direct verband houdt met de komst van Joden uit Oost-Europa. Immers, de Joden ontwikkelden het land en brachten wer en een zekere welvaart.

-Het "Palestijnse volk" bestaat niet. De huidige Palestijnen hebben geen eeuwenoude worstels met land. Zij stammen grotendeels af van Arabieren in vanaf het begin van de 20e eeuw Palestina binnentrokken.

Het bovenstaande lijkt de zionistische leuze "het land zonder volk voor het volk zonder land" aan kracht te winnen.

Tot slot nog een klein overzicht mbt tot de inwoners van Jeruzalem:

Code: Selecteer alles

Jaar     Totaal     Joden   Islamieten  Christenen
1844     15.000      7.000    5.000        3.000
1905     60.000     40.000    7.000       13.000
1931     90.000     51.000   20.000       19.000
1948    165.000    100.000   40.000       25.000
1967    265.000    200.000   54.000       11.000

Dit ter info, niet ter discussie.

Waar haal je die cijfers vandaan?

Rijnmond
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Rijnmond » 20 jan 2009 13:27

Uit het boek "Om Sions wil niet zwijgen" van Jan van Barneveld. Ze staan ook her en der op het web hoor, gewoon even googlen. Ik vond een link waar het wat nauwkeuriger staat:

http://christenenvoorisrael.nl/_STATIC/christenenvoorisrael.nl/i/Publicaties/infobrochure%20nr4.pdf

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 20 jan 2009 17:00

salty schreef:http://www.nu.nl/algemeen/1901647/verscherpte-beveiliging-joodse-gebouwen-nodig.html

demonstraties met hakenkruizen , in nederland !

Waar heb ik dat meer gezien? :roll: :shock:
En dat nog geen 65 jaar geleden. Ik hoop niet dat concentratiekamp-overlevenden dat onder ogen komt.

Michael
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Michael » 20 jan 2009 17:14

@smArtjan
Ik denk dat je ideen dat je alleen maar slachtoffer wordt als je dom bezig bent gewoon totaal elke notie van de werkelijkheid missen. Over het algemeen is de explosie je eerste indicatie dat er een bom valt. De fluitende bommen uit de films zijn gebaseerd op de 2e wereld oorlog waar bommen met fluitjes uitgerust werden om het schok effect te versterken. Een geluids signaal is niet normaal voor bommen. Aangezien ze in de praktijk 30 km verderop afgeschoten worden en sneller vliegen dan het geluid is het onmogelijk om op geluid een bom te horen aankomen. Zien heeft wel een kans. Maar dan moet je heel goede ogen hebben en aan het zoeken zijn.

Optimatus schreef:Zoals gezegd, het opdoeken van Israel lijkt mij niet aan de orde.

Mij ook niet... Duidelijk niet.... Dat is vandaag de dag gewoon geen optie meer. Joden en Israeliers. De gewone man met of zonder pijpenkrullen heb ik geen enkel probleem mee. Hij is mens ik ben mens. Zo simpel is het.

Het gaat mij niet om Israel zwart te maken. En zeker niet Joden. Zoals ik al zei ik heb in mijn religieuze omzwervingen de joodse mystiek ook bezocht en die is bijzonder. Als in: de bron van zowat elke variant van mystiek. In dat opzicht begin je de "Het volk van God" mythe wel te geloven. Maar dat is dus de joodse mysticus. Niet de Generaal van het leger van Israel.

Ik heb het al eerder gezegd. Ik ben nooit tegen mensen... Ik ben altijd tegen gedrag..

Ik heb mijn buik gewoon heel erg vol van het klakkeloos de Israelische propaganda napraten. Israel is niet Joods. Het feit dat palestijnen Moslims zijn maakt ze voor mij geen greintje mindere mensen. 13 slachtoffers versus meer dan 1000 in een conflict geeft gewoon overduidelijk aan dat Israel niet het slachtoffer is in deze kwestie. Het geeft ook overduidelijk aan dat Israel geen pogingen heeft gedaan om het aantal burgerslachtoffers binnen de perken te houden.

1000 doden is niet okee... 1000 doden is extreem tragisch. Als het onnodig was. En dat was het, ik heb geen enkel valide tegenargument weten te vinden. Dan is het een misdaad. In de Torah staan duidelijk de consequenties van hun huidige keuzen. Aangezien israel claimt met de Torah in de hand te leven verwacht ik dat ze die consequenties vanzelf zullen tegenkomen.

Als de Palestijnen zoals Israel beweert stevige gevechten opzetten dan verwacht je toch een paar meer slachtoffers.

Ze pretenderen dat Hamas levens gevaarlijk voor ze is, maar het komt op mij een beetje over op een stier van een marinier die staat te huilen omdat een papua meisje met blote voeten tegen zijn schenen schopte. En hij wil dat ik geloof dat zijn plan om met een knuppel het meisje te lijf te gaan zijn enige optie is. Het klopt gewoon niet en ik ben niet naief genoeg om aan te nemen dat de Israelische propaganda machine het beste voor heeft met de mensheid. Iedereen liegt en overheden in het bijzonder.

Het is in de wereld van vandaag ook niet moeilijk meer om leugens te ontmaskeren.

De turken (Het ottomaanse rijk) hebben een census gedaan over de streek. "The Ottoman's 1878 census of the Jerusalem, Nablus, and Acre disticts (including area not currently in Israel) was 403,795 Muslims (87.3%), 43,659 Christians (9.4%), 15,011 Jews (3.2%); however, this did not count at least 10,000 Jews with foreign citizenship, did not include Bedouins. A 1912 estimate puts the Jewish population at 40,000 (7.0%), but other estimates are higher. "

Dat is dus niet puur Jerusalem. En bevat zelfs stukjes die niet op dit moment tot Israel behoren.. Desalniettemin is het duidelijk wie er in die tijd woonde en wie niet. De zionisten hadden geen duidelijk zicht op wie er woonde toen men de plannen voor een Israel maakte. Eigenlijk had men er niet over na gedacht. Het had ook goed kunnen gaan. Maar groepen Joden waren op dat moment zichzelf onpopulair aan het maken door mee te doen aan bommengooien wat een lokaal tijdverdrijf leek te zijn. Ze waren ook niet de enige... Het punt aan die streek is dat niemand eigenlijk niemand aardig vindt. Ruzie maken is het enige wat ze er traditioneel deden en doen.

Zo waren wij hier ook ooit...

smArtjan
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor smArtjan » 20 jan 2009 20:01

Michael schreef:@smArtjan
Ik denk dat je ideen dat je alleen maar slachtoffer wordt als je dom bezig bent gewoon totaal elke notie van de werkelijkheid missen. Over het algemeen is de explosie je eerste indicatie dat er een bom valt. De fluitende bommen uit de films zijn gebaseerd op de 2e wereld oorlog waar bommen met fluitjes uitgerust werden om het schok effect te versterken. Een geluids signaal is niet normaal voor bommen. Aangezien ze in de praktijk 30 km verderop afgeschoten worden en sneller vliegen dan het geluid is het onmogelijk om op geluid een bom te horen aankomen. Zien heeft wel een kans. Maar dan moet je heel goede ogen hebben en aan het zoeken zijn.

Hahahahaha, je bent weer eens gigantisch slecht ingelicht :mrgreen: :mrgreen:
Ik moet wel telkens erg hard lachen om je onzin-praat! :mrgreen:
Bommen uitrusten met fluitjes om het schok-effect te versterken :mrgreen: hoe kom je erop?
De Ju-87 'Stuka' (dat komt van STUrzKAmpfflugzeug, oftewel; duikbommenwerper) was uitgerust met een sirene aan een van de poten van zijn landingsgestel.
Als je de kok hebt horen fluiten betekent dat nog niet gelijk dat je ook zal weten waar de lepel hangt......
Ik zou zeggen, ga een praatje maken met mensen die dit soort dingen mee hebben gemaakt en je zal te weten komen dat je wel degelijk aan het geluid van een granaat kan horen of hij dichtbij of verder weg in gaat slaan.

Je gaat ook weer de fout in met het benoemen van het wapentuig, leer dat eerst eens voordat je beweringen gaat spuien (die overigens niet waar zijn). Bommen worden afgeworpen, niet 30 km verderop afgeschoten. Ga ook eens kijken naar begrippen als mondingssnelheid en effectieve dracht.
Het feit dat een granaat afgeschoten wordt met een snelheid van 700 m/s wil nog niet zeggen dat hij die de hele weg ook behoudt....

Veel succes met het bestuderen van deze dingen!
"UBI IUDICIA DEFICIUNT INCIPIT BELLUM"
Afbeelding

Michael
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Michael » 20 jan 2009 23:26

@smArtjan
Ik ken het verschil tussen bommen en granaten. Dat ik het allemaal bommen noem en elk handwapen een kanon. Betekent niet dat ik niet geinformeerd ben. Dat is het disrespect voor dat tuig.

Met uitzondering van sommige mortier granaten die geluid maken maken bommen granaten en wat dan ook over het algemeen geen geluid tenminste als je in het doel gebied staat. Als je een goede afstand van het doel gebied afstaat kun je ze over horen komen ja. En aan de hand van dat geluid kun je zelfs inschattingen maken. Maar ga eens terug naar die contacten en vraag waar ze stonden. Die mensen stonden duidelijk op veilige afstand. En daar klopt je verhaal ook voor het laatst. Maar we hebben het over mensen in het doel gebied. Als je een projectiel hoort dan ben je niet in gevaar. Het zijn de stille die gevaarlijk zijn. Stel ze die vraag ook maar eens. Ze zullen dat bevestigen als ze zoals je zegt verstand van zaken hebben.

Een projectiel maakt geen geluid als het trager dan de geluidsnelheid beweegt. Een vallende piano maakt ook geen geluid voor hij de grond raakt. Munitie voor handwapens die bedoelt is om zo stil mogelijk te zijn wordt om die reden dus ook subsonisch afgevuurt.

De projectielen die sneller vliegen dan het geluid maken al snel een rot herrie. Maar dat geluid arriveert om duidelijke redenen pas op het doel NA het projectiel.

Een projectiel wat begint boven de geluidsnelheid en landt onder de geluidsnelheid zoals je suggereert landt dus in de fase dat het geen geluid meer maakt.

Gelijk over de stuka heb je overigens wel. Het was een sirene op het vliegtuig en niet een fluitje op de bom. Terecht dat je me daarop corrigeert. Desalniettemin komt daar wel het idee vandaan dat je bommen hoort aankomen en dat is later in de films verwerkt waarna we het allemaal zijn gaan geloven. Als ik het goed begreep moesten de stuka's in een duikvlucht gaan om de bommen te richten. Ze gingen in "vrije val" voor ze de bommen lieten vallen. En het was ook dat moment dat de sirene werkte. De sirene zit dus verbonden aan het moment van het afwerpen van de bommen.

Je idee dat je gewoon dekking zoekt als er een bombardement aankomt is dus nogmaals niet gebaseerd op de werkelijkheid maar op de films die je gezien hebt.

Serieus. Denk ook even logisch na.. Als neerkomende bommen duidelijk aangekondigd worden.. En we praten over burgers in een gebied waar dat soort kennis overlevings informatie is en waar heel veel mensen de ervaring van inkomende bommen mee maken... Waarom worden ze dan toch zo vaak getroffen? Omdat ze dom zijn en de kennis gewoon niet toepassen? Of omdat je verhaal bij nader inzien misschien niet klopt?

Het is gewoon een beetje vreemd om slachtoffers van een artillerie bombardement te vragen waarom ze dan ook geen dekking hadden gezocht.. Het lijkt mij prioriteit nummer 1 voor iedereen in die situatie en als het niet gebeurt is dat dus niet omdat die mensen iets anders te doen hadden of suicidaal zijn. Daar mag je gewoon vanuit gaan denk ik. Israel heeft de luxe van geavanceerde radar installaties en sirenes. Palestijnen hebben dat niet en vangen dus klappen zoals je in de statistieken duidelijk terug kan zien.

Even goede vrienden hoor. Maar je richt je pijlen af en toe bijzonder op mijn persoon en niet op de argumenten die ik geef die stuk voor stuk solide zijn. Als je mening daarover anders is kunnen we daarover in dialoog gaan maar ik behandel jou ook oprecht als een individu met een andere mening en niet als idioot. Zullen we daar gewoon een gewoonte van maken? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 21 jan 2009 15:34

Michael schreef:Ik heb mijn buik gewoon heel erg vol van het klakkeloos de Israelische propaganda napraten. Israel is niet Joods. Het feit dat palestijnen Moslims zijn maakt ze voor mij geen greintje mindere mensen. 13 slachtoffers versus meer dan 1000 in een conflict geeft gewoon overduidelijk aan dat Israel niet het slachtoffer is in deze kwestie. Het geeft ook overduidelijk aan dat Israel geen pogingen heeft gedaan om het aantal burgerslachtoffers binnen de perken te houden.

Dat is natuurlijk gissen. Jij hebt namelijk geen inzicht in de besluitvorming binnen het Israëlische leger.

Het is een kleine moeite om een gebied zo groot als Texel geheel van de kaart te vegen, dus Israël heeft wel degelijk enige zorg betracht. Bovendien is het zo dat Israël vanuit urbane gebieden werd beschoten.

Als de Palestijnen zoals Israel beweert stevige gevechten opzetten dan verwacht je toch een paar meer slachtoffers.

Die bewering heb ik nergens gelezen.

Ze pretenderen dat Hamas levens gevaarlijk voor ze is, maar het komt op mij een beetje over op een stier van een marinier die staat te huilen omdat een papua meisje met blote voeten tegen zijn schenen schopte. En hij wil dat ik geloof dat zijn plan om met een knuppel het meisje te lijf te gaan zijn enige optie is. Het klopt gewoon niet en ik ben niet naief genoeg om aan te nemen dat de Israelische propaganda machine het beste voor heeft met de mensheid. Iedereen liegt en overheden in het bijzonder.

Hamas valt doelen aan om burgerslachtoffers te maken. Dat is nooit een doel van Israël, burgers doden. Dat is helaas, gezien de totale situatie, een neveneffect.

Het is in de wereld van vandaag ook niet moeilijk meer om leugens te ontmaskeren.

Dat is maar de vraag.

Terug naar “Archief”