Gezin en huishouding deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 16 jan 2009 19:10

Ik vind 5 euro per bord ook niet echt heel veel.
Ik heb 'gewoon' xenos servies, wel porselein, maar mijn ouders betaalden toen echt wel 6 of 7 euro voor de gewone borden. De grotere nog meer.
Maargoed, ik kreeg het cadeau, dan is het niet zo erg ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 16 jan 2009 20:20

Tja, ik dacht dat 't niet zo heel duur was, maar volgens mensen uit m'n omgeving was het nou niet bepaald goedkoop ofzo...Dus tja...Maar ben dolblij dat ik het zo goedkoop heb gekregen :)

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 16 jan 2009 20:39

Van mijn servies die we kochten toen we trouwden 9 1/2 jaar geleden zijn o.a. al 5 diepe borden gesneuveld, en nu heb ik er nog maar 3. En de rest is dus nog heel. Het was gewoon een servies van de Blokker, maar nu niet meer te koop. Dus nu heb ik pas voor 1,50 per stuk 8 witte diepe borden gekocht. Ben nu aan het nadenken of ik een heel nieuw servies wil, maar goed er zijn zoveel dingen.
Wat het huishouden betreft. Je hebt er zo kort plezier van. Vooral met een stelletje kinderen. Als het weer gebeuren moet, hangt het mij ook weleens de keel uit. Probeer het altijd maar een beetje gezellig te maken. Muziekje erbij. Of een paar nieuwe plantjes of bosje bloemen. En voor de badkamer een ander sopje/ander geurtje.
Als je het niet bijhoud wordt het er ook niet beter op.
En probeer ook weer niet teveel te poetsen want je kan de hele dag wel met de dweil rond lopen.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 16 jan 2009 20:43

Hahaha, rosaatje: zo houd ik het ook gezellig :) Werkt veel beter als je daarna als beloning bloemen ofzo mag kopen. Of kaarsjes :)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 16 jan 2009 23:18

Mijn servies was ook aardig uitgedund in de loop der jaren. Heb al een keer op een rommelmarkt wat erbij kunnen kopen. Nu heb ik een paar weken geleden een advertentie op MP gezet met gezocht en een foto van het servies. Nu heb ik er heel veel bij voor maar 65 €. Gelukkig maar, want ik had geen zin in een allegaartje en ik vind het servies nog steeds mooi dus had ook geen zin om het weg te doen.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 17 jan 2009 12:09

Da's een slimme manier, Annet!
Ik heb nu nog wel een beetje een allegaartje - studentenspulletje zeg maar. Maar we gaan langzaam over op het vierkante servies van Xenos. Nu maar hopen dat dat nog even in het assortiment blijft. :wink:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 17 jan 2009 12:12

Wij hebben twee jaar geleden een nieuw servies gekocht, meteen van alles 8 gedaan en bij een winkel gekocht waar we ze evt nog kunnen nabestellen.

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 17 jan 2009 12:18

LeChat schreef:Da's een slimme manier, Annet!
Ik heb nu nog wel een beetje een allegaartje - studentenspulletje zeg maar. Maar we gaan langzaam over op het vierkante servies van Xenos. Nu maar hopen dat dat nog even in het assortiment blijft. :wink:

Die blijven ook nog wel even hoor! Ik heb ze vorige jaar gekocht en heb er pas bij moeten kopen. Geen probleem gelukkig. Vind ze ook goed stevig, er is pas 1 dinerbord gesneuveld, maar dat was mijn eigen schuld. Hij kon er niet tegen om op een lichtje te staan :oops: .

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 17 jan 2009 12:19

Daatje123 schreef:Vind ze ook goed stevig, er is pas 1 dinerbord gesneuveld, maar dat was mijn eigen schuld. Hij kon er niet tegen om op een lichtje te staan :oops: .
Goed om te weten :wink:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 jan 2009 13:37

wij hebben niet eens een servies.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 17 jan 2009 15:23

Waar ga je dan van eten?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 jan 2009 15:47

TheKeimpe schreef:Waar ga je dan van eten?

wij hebben wel servies maar niet EEN SERVIES. :wink:

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 17 jan 2009 17:09

Wij ook niet hoor. Wel wat ikea borden die bij elkaar passen, maar ook gewoon onze studenten-rommelmarkt borden. Echt een allegaartje dus. Dat hebben wij ook met ons bestek trouwens. Al heb ik afgelopen verjaardag van mn moeder bestek gekregen dat bij elkaar hoort :) Mijn ouders vonden dat duidelijk belangrijk voor mij dan ik zelf :D

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 jan 2009 17:35

precies. En bij ons op zolder staan nog mijn borden in geval van nood :D :wink: (of bij een verjaardag als mensen blijven eten)

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 17 jan 2009 17:38

Ik heb nu een servies van ´blond-amsterdam' Roze ruitjes, groene ruitjes, blauwe strepen en oranje met witte stippen:D
Van alles 4 borden en dan nheel aantal gebaksbordjes, mokjes en mokken..Vind het lekker vrolijk!
Niet heel goedkoop, maar telkens wat gekregen :wink: en als we straks getrouwd zijn, kopen we er nog wel npaar goedkope borden oid bij de Ikea bij..
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

Terug naar “Archief”