Refowebkids deel 8

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 15 jan 2009 23:00

Leuk Rosaatje: ik heb 3 meiden van 7, 5 en dus van bijna 16 maanden.

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 15 jan 2009 23:01

Juultje77 : Sorry ik keek net even terug, en zag dat je ook 3 meisjes hebt. Moet er nog even inkomen en de namen gaan onthouden. Nu vergeet ik het niet meer.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 15 jan 2009 23:11

Geweldige foto's LauraC!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 16 jan 2009 06:50

liefje.. danique kan best achterop hoor! Matteo zit ook wel al achterop!

Juultje hier slaapt Matteo al een tijd vaak maar anderhalf uur per dag :roll:

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 16 jan 2009 08:20

Liefje, waarom vind je je moederfiets niet fijn dan? Ik wil er één vragen voor m´n verjaardag, dus ben wel benieuwd naar je ervaring.

Juultje, ik denk dat er op deze leeftijd geen pijl op te trekken is wat normaal is. Ze ontwikkelen zo hard in deze leeftijdsfase en het ene kind heeft daardoor juist meer slaap nodig, terwijl de ander lekker de hele dag rondhobbelt en genoeg heeft aan een middagdutje.
Thomas slaapt meestal nog twee keer per dag. Eind van de ochtend zo´n twee uur en eind van de middag een uur/anderhalf uur.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 16 jan 2009 08:38

prachtige foto's laura!!

liefje: ben ook benieuwd waarom het je niet bevalt? welke heb je?

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 16 jan 2009 08:50

echt een geweldig manneke, die Michael!!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 16 jan 2009 09:03

rosaatje schreef:Idd wel een beetje kort dan ja. Twee uurtjes slapen. Doet ze dat al vanaf dat ze naar 1 slaapje is gegaan?

kort?? k wilde dat zehier zo lang zo slapen. Ze zit sinds een week of twee nu op een slaapje... van een uur/ anderhalf uur... Ze is verder erg goed te spreken... dus heeft ze geen behoefte aan meer!

en michael is een lekker mannetje!! heerlijk boefje, zo aan zn koppie te zien!!

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 16 jan 2009 09:26

Op zich fietst hij prima, maar ik hou van door fietsen en dan moet ik zo zwaar trappen op deze fiets, en op mijn gewone fiets niet dat is meer een sportmodel.

Idd is de moederfiets voor zitjes gemaakt lijkt me logisch, maar ik had het over mijn eigen normale fiets daar zit een recht stuur op ;-)

En aangezien Danique al de 13 kilo gepasseerd is en lang is zit ze al bijna met haar benen klem onder het stuur.

Danique is sinds een week `s nacht ontroostbaar en klaarwakker, gebroken nachten allemaal bah, kende dat niet, maar nu wel vannacht heeft ze gehuild van half 4 tot half 6 en ik heb haar opgepakt omdat manlief toch nog ff wilde slapen, sliep ze gelijk in ons bed, toen maar weer in haar eigen bed terug gelegd :roll:

Overdag ook maar 1 slaapje die is nu gelukkig wat langer, hierdoor ;-)

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 16 jan 2009 09:47

Liefje, als ze al zo groot is zet je Danique toch lekker achterop op je gewone fiets. Met de beentjes klem is ook niks.
Mij lijkt die moederfiets niet echt wat. Zo'n breed stuur. Ik heb er nooit op gefietst hoor.....
Wat vervelend dat ze 's nachts wakker wordt. Voor jezelf ook erg lastig. Misschien ziet er een griepje of zoiets achter. Of ze droomt? Sterkte ermee.
Om nog even terug te komen op de middagslaapjes. Zo zie je maar weer hoe verschillend het per kind is. Onze Roos (bijna 3) slaapt nog steeds 's middags en ik maak haar wakker anders gaat ze 's avonds niet slapen. Onze middelste Joanne sliep tot haar 3 e bijna niet. 's Nachts niet en overdag niet. Totdat ze een drankje voor haar allergie kreeg waar ze rustig van werd. Dat was toen een uitkomst.
Maar ik hoor ook wel van kindjes die gewoon gezond zijn, maar voor hun 2e overdag al niet meer slapen. Als ze verder vrolijk zijn is het toch prima.

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 16 jan 2009 09:50

rosaatje schreef:Liefje, als ze al zo groot is zet je Danique toch lekker achterop op je gewone fiets. Met de beentjes klem is ook niks.
Mij lijkt die moederfiets niet echt wat. Zo'n breed stuur. Ik heb er nooit op gefietst hoor.....
Wat vervelend dat ze 's nachts wakker wordt. Voor jezelf ook erg lastig. Misschien ziet er een griepje of zoiets achter. Of ze droomt? Sterkte ermee.
Om nog even terug te komen op de middagslaapjes. Zo zie je maar weer hoe verschillend het per kind is. Onze Roos (bijna 3) slaapt nog steeds 's middags en ik maak haar wakker anders gaat ze 's avonds niet slapen. Onze middelste Joanne sliep tot haar 3 e bijna niet. 's Nachts niet en overdag niet. Totdat ze een drankje voor haar allergie kreeg waar ze rustig van werd. Dat was toen een uitkomst.
Maar ik hoor ook wel van kindjes die gewoon gezond zijn, maar voor hun 2e overdag al niet meer slapen. Als ze verder vrolijk zijn is het toch prima.

Ze is net weer aan het opknappen, ik denk dat het echt bangigheid is (leuk woord) bij ons slaapt ze gelijk, maar als ze steeds bij ons in bed slaapt kan ook niet want dat heeft ze wel echt door, maar na 2 uur volhouden had ik er echt genoeg van :-)

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 16 jan 2009 10:19

Ja dat kan ik me voorstellen na 2 uur spoken. Je nachtrust heb je toch wel nodig. Zelf slaap ik niet als er een tussen ons in ligt. Mijn man wel, die vind het heerlijk. Dus dan zeg ik, dan maar aan jou kant. Telkens als het kind beweegt ben ik weer wakker.

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kamille1984 » 16 jan 2009 10:29

@ Laura, leuke foto's

wij hebben een bakfiets (gazelle caby) en die bevalt uitstekend! tis wel even een hele uitgaaf, maar ook erg handig. Matthew zit nog in de maxi-cosi en als moet kunnen er nog 2 anderen kinderen in of eventueel boodschappen. wij hebben geen auto dus dit is een alternatief en boodschappen doe ik 1x per week met mijn vader beregezellig :mrgreen:

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 16 jan 2009 10:31

Wat een leuke foto's, Laura! Echt een heerlijk ventje! :)
Afbeelding

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 16 jan 2009 11:04

Dank, dank! Het is een lekker ventje. Hij zegt nu 'dad' en 'oes' (dat betekent of poes of Zeus (de naam van poes)).
Hoeveel woordjes zeiden jullie kinders toen ze een jaar waren? Kinderen in de omgeving lijken al meer te zeggen :? Zou 't komen omdat wij hem tweetalig opvoeden?

Terug naar “Archief”