Afslanken (deel 3)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 14 jan 2009 17:02

Netjes Nostyle!

Ik heb ook een paar keer zo'n fruitdag gedaan. Geen moeite mee eigenlijk, als ik niet al teveel fysieke inspanningen hoef te verrichten.
Dat naar de wc lopen van het water gaat meestal na een week wel over. Je moet van Sonja sowieso veel drinken namelijk ;-)
Verder ben ik dol op fruit, dus dat is geen probleem.

Het is wel superbelangrijk om gewoon die avondmaaltijd te eten, anders wordt je helemaal zo slap als een vaatdoek.
pobody's nerfect

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 14 jan 2009 21:18

Ik ben niet aan de lijn, maar let wel op mijn eten. Als ik er niet op let, eet ik slecht en ben ik snel moe. Dik ben ik niet, ik ben 1.65 lang en week 54 kilo dus dat is vrij normaal.

Laatst heb ik de tip gekregen om meer vlees en zuivel te eten, dit zou de ijzerwaarde in mijn bloed opkrikken als ik daarnaast ook nog vitamine C(wat in fruit zit) zou eten. En dan zou ik minder last hebben van vermoeidheid. Dus nu eet ik af en toe een ei, drink ik elke dag melk en eet ik kaas en vleeswaren op mijn brood. Meestal wel de magere varianten. En het gaat echt prima!

Daarnaast heb ik geen last van honger of vreetbuien, omdat ik geregeld iets eet. Elke 2 uur wel iets, al is het een appel. Juist door de dag door kleine beetjes te eten, houd je de verbranding op peil. Als je lange tijd niets eet, gaat je schildklier op een spaarstand en verbrand je dus langzaam.
Dus, dat.

maryem
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor maryem » 14 jan 2009 23:37

Kate Spade schreef:Ik ben niet aan de lijn, maar let wel op mijn eten. Als ik er niet op let, eet ik slecht en ben ik snel moe. Dik ben ik niet, ik ben 1.65 lang en week 54 kilo dus dat is vrij normaal.

Laatst heb ik de tip gekregen om meer vlees en zuivel te eten, dit zou de ijzerwaarde in mijn bloed opkrikken als ik daarnaast ook nog vitamine C(wat in fruit zit) zou eten. En dan zou ik minder last hebben van vermoeidheid. Dus nu eet ik af en toe een ei, drink ik elke dag melk en eet ik kaas en vleeswaren op mijn brood. Meestal wel de magere varianten. En het gaat echt prima!

Daarnaast heb ik geen last van honger of vreetbuien, omdat ik geregeld iets eet. Elke 2 uur wel iets, al is het een appel. Juist door de dag door kleine beetjes te eten, houd je de verbranding op peil. Als je lange tijd niets eet, gaat je schildklier op een spaarstand en verbrand je dus langzaam.

volgens mij ben je dan best wel heel dun..ik heb ook ooit 54 gewogen met een lengte van 1.66 toen ik wat jonger was..dat was echt te slank/dun vond ik zelf, ik droeg maat 34/36 toen

Ik vind zelf een beetje voller wat mooier...ideaal zou 60-65 kilo zijn, dan heb je maat 38, soms pas je 36 ook nog, en je hebt een wat vrouwelijker figuur..wat meer kont enzo

Ik ben de laatste maanden door het thuiszitten best wat aangekomen..zit nu aan 70 kilo, maar gek genoeg zie je niet eens veel verschil met toen ik 63 woog, ik pas gewoon nog steeds maat 38 en ik zie er totaal niet dik uit, heb alleen een iets boller buikje en dat wil ik wel weg hebben
Maar wil er wel ongeveer 5 kilo af..ben nu bezig met gember water aan het drinken, dat stimuleert de spijsvertering en is ook nog eens heel gezond, google maar eens
Wat ik doe is van verse gember ongeveer 30 gram(of meer) nemen..schillen met de nagels..en dan in stukken snijden..en dit doe ik dan in de blender tezamen met 1 liter koud water, en drink hier na elke maaltijd een glas van.
De smaak is wel erg sterk, maar echt vies vind ik het niet
Maar goed ik merk wel dat het werkt...mijn stoelgang is nu veel beter gelijk al na de 2de dag, en kwaad kan het niet, het is alleen maar gezond voor je

Maar ik weet zeker dat als ik weer ga werken dat ik weer ga afvallen..van de hele dag thuiszitten(zonder dat je kinderen hebt) word je gewoon zwaarder, je hebt toch minder beweging, en je slaapt langer uit

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 15 jan 2009 07:23

Onze weegschaal doet het niet :? Dat wordt afkicken. Wegen jullie je vaak?

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 15 jan 2009 08:13

Nee, eigenlijk niet, maar dat komt dat de weegschaal hier in een kamer staat waar ik niet zo vaak kom, dus dan zie ik 'em ook niet :)
Eens in de drie weken ofzo, denk ik

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 15 jan 2009 09:05

ik wel, nu ik aan het afvallen ben. ;) Maar 1x in de week weeg ik 'serieus', omdat je natuurlijk wel last van schommelingen hebt.

Hier inmiddels -4.1.

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 15 jan 2009 10:25

Jannoek schreef:ik wel, nu ik aan het afvallen ben. ;) Maar 1x in de week weeg ik 'serieus', omdat je natuurlijk wel last van schommelingen hebt.

Hier inmiddels -4.1.

:shock: Zo, jij gaat snel!
Goed joh!! :wink:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 15 jan 2009 10:34

vind het tegenvallen... :mrgreen:
eerste week -3,5
deze week -0.6.

Eerste week is nooit heel representatief natuurlijk. Elke week -0.6 zou mooi zijn (maar wel een beetje te weinig naar m'n zin denk ik, mezelf kennende... :?db ) ;)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 15 jan 2009 10:53

1e week - 1,3 kg. Ben echt superbij. Alleen jammer dat ik vervolgens 2 stroopwafels en een appelkoek heb opgegeten :oops: . Nog een week om die eraf te krijgen. Ik ben er inmiddels wel achter dat ikgeen echte lijner ben....denk echt de hele dag aan eten. Nog 5 kg te gaan en dan stop iker ook direct mee.

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 15 jan 2009 16:21

ajl schreef:1e week - 1,3 kg. Ben echt superbij. Alleen jammer dat ik vervolgens 2 stroopwafels en een appelkoek heb opgegeten :oops: . Nog een week om die eraf te krijgen. Ik ben er inmiddels wel achter dat ikgeen echte lijner ben....denk echt de hele dag aan eten. Nog 5 kg te gaan en dan stop iker ook direct mee.

Dat heb ik dus ook! Als ik niet hoef te lijnen (van mezelf dan...) kan ik echt overal op letten, dan gaat het vanzelf (niet dat ik dan afval overigens, maar het beheerst niet m'n leven). Maar als ik tegen mezelf zeg dat ik moet lijnen, denk ik aan niets anders dan aan eten en lekkere dingen :roll: Simpel wordt ik er van...
Of gewoon niet lijnen en dan maar op gewicht blijven hangen, maar ja...er moet wel wat af :?
Lastig allemaal...
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 15 jan 2009 16:56

Vorige week woog ik 69.0, vanmiddag ging ik eventjes op de weegschaal staan en zei die 65.5 :lol:. Nog 2.5 a 5.5 kg te gaan. Hoop dat dan m'n buikje weer weg is.

En heb best wel eens gesnoept, chocolade, vanmiddag broodje kroket :oops:. Magoed ik zeg altijd maar zo, als je nooit eens een keertje wat lekkers kan eten is het ook niet vol te houden.

Inmiddels een week lang vol gehouden om iedere dag een uur te gaan wandelen. Behalve vanmiddag werd het 15 minuten, magoed dat was de schuld van de postbode :oops: (achja je moet toch iemand de schuld geven). Enja toen had ik geen zin meer om opnieuw te gaan, en moest ook schoolrijden dus heb de hond beloofd om morgen weer langer te gaan :wink:. Als we gaan eten zeg ik tegen de hond, gaan we na het eten een rondje lopen. Als het hem dan telang duurt voor we weg gaan, dan gaat die heel zielig kijken en piepen, heb ik gelijk een stok achter de deur om te gaan, hij houd niet op voor we weg gaan :lol:.
Wat de toekomst brengen moge........

maryem
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor maryem » 15 jan 2009 18:31

wat bij mij heel vreemd is..als ik me in de ochtend weeg, ben ik bv 68 kilo..dan weeg ik me in de avond na het eten en ben ik gelijk 71 kilo..vind dat best vreemd, want als je vol zit met eten kan je toch niet gelijk 3 kilo erbij hebben, en de volgende ochtend ben ik dan weer 68

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 15 jan 2009 18:50

Bij mij wisselt dat ook heel erg maryem...Dacht laatst ook al 6 kilo kwijt te wezen, maar had toen, zonder bij na te denken, 's ochtends gewogen..Blijkt nu dat ik maar 4,5 kwijt ben ;-) Zonder er eigks wat voor te doen..Alleen koffie, chocola, koolsoorten en vette dingen te laten staan...Terwijl ik dat toch nie echt veel gebruikte ofzo :?

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 15 jan 2009 20:08

Daarom kun je het beste altijd op een vast tijdstip wegen. Het beste is gewoon nuchter 's morgens, zonder kleding o.i.d. Magoed ik had me vorige week voorgenomen om voorlopig niet meer op de weegschaal te gaan staan, schrok nogal dat ik 69.0 kg woog. Magoed kon het vanmiddag ff niet laten. Maar er zit vaak bij mij wel 0.5 a 1 kg verschil tussen, 's morgens, 's middags of 's avonds.
Wat de toekomst brengen moge........

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 15 jan 2009 20:31

Er zit nou eenmaal verschil tussen, het vocht, je eten etc. Maar wees blij dat het er 's morgens weer af.

Wegen op een vast moment is idd goed. Bijvoorbeeld zaterdag elke keer in je nakie terwijl je nog niets gegeten hebt.

Ik doe: Weg met de weegschaal, pas als ik mijn kleren niet meer pas dan moet er iets gaan gebeuren.

Al weeg ik me af en toe nog ff voor controle. Zo'n 1x in de 2maanden ofzo.

Ik heb de laatste dagen zo'n ontzettende trek steeds, niet echt leuk meer. Terwijl ik niet teveel eten wil. Niet omdat ik lijn maar gewoon omdat ik niet teveel wil eten......(is me alleen niet gegund)
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Terug naar “Archief”