op jonge leeftijd sexueel contact.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 14 jan 2009 17:52

Mortlach schreef:even een gedachte van mij. Van seks leer je ook jezelf kennen. En dan kan het zijn dat je een deel leert kennen waarvan je het bestaan niet wist. Degene die je getrouwd hebt, krijgt te maken met een nieuw deel van je, wat misschien wel helemaal niet samen gaat.

Dat vind ik goedkoop om zo te zeggen. In de zin van: eerst sex om te kijken of we bij elkaar passen.
Je moet mijn inziens altijd samen leren om ervan te genieten, dat heb je toch over voor elkaar omdat je van elkaar houdt? Ook in je sexleven moet je geven en nemen en werken aan een goede relatie.
Dat kan toch prima in een huwelijk?
Zou het echt zo zijn dat er een hele nieuwe jou tevoorschijn komt als je sex gaat hebben?
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 14 jan 2009 17:55

em_ma schreef:
Mortlach schreef:even een gedachte van mij. Van seks leer je ook jezelf kennen. En dan kan het zijn dat je een deel leert kennen waarvan je het bestaan niet wist. Degene die je getrouwd hebt, krijgt te maken met een nieuw deel van je, wat misschien wel helemaal niet samen gaat.

Dat vind ik goedkoop om zo te zeggen. In de zin van: eerst sex om te kijken of we bij elkaar passen.
Je moet mijn inziens altijd samen leren om ervan te genieten, dat heb je toch over voor elkaar omdat je van elkaar houdt? Ook in je sexleven moet je geven en nemen en werken aan een goede relatie.
Dat kan toch prima in een huwelijk?
Zou het echt zo zijn dat er een hele nieuwe jou tevoorschijn komt als je sex gaat hebben?

Ja, dat kan. Beschouw mij maar als bewijsstuk A. En daarom zie ik het dus niet als goedkoop.
Laatst gewijzigd door Mortlach op 14 jan 2009 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 14 jan 2009 17:56

@ Mortlach: Mja, seks legt idd. de diepste dingetjes bloot. Maar eh, komen er totaal wezensvreemde dingen bovendrijven als je een sexuele relatie begint? Als dat zo is, heb je volgensmij in de tijd ervoor bepaalde dingen van jezelf heel goed afgeschermd.
Kan dat echt Mortlach, dat er dingen bovenkomen waarvan je het bestaan niet vemoedde? Aan wat voor dingen kan je dan denken?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 14 jan 2009 18:02

Giovannino schreef:@ Mortlach: Mja, seks legt idd. de diepste dingetjes bloot. Maar eh, komen er totaal wezensvreemde dingen bovendrijven als je een sexuele relatie begint? Als dat zo is, heb je volgensmij in de tijd ervoor bepaalde dingen van jezelf heel goed afgeschermd.
Kan dat echt Mortlach, dat er dingen bovenkomen waarvan je het bestaan niet vemoedde? Aan wat voor dingen kan je dan denken?

afgeschermd, of gewoon nooit mee te maken gehad omdat het in de tijd voor een relatie niet relevant was.

:oops: uh.. tijd voor een bekentenisje. Ik ben dezelfde als MrSokkie. Ik ben hier een tijdje geleden buitengesloten en omdat ik geen zin had om mijn excuses aan te bieden voor wat ik als een arbitraire beslissing beschouw, maar het forum toch wel mistte een nieuwe alias aangemaakt.

Waar ik dus aan denk is sexuele onderdanigheid of dominantie. Ik had geen idee dat dat er zat, voordat ik aan mijn relatie begon. En geloof me, het maakt een enorme impact als je er achter komt.

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 14 jan 2009 18:05

Mortlach schreef:
Giovannino schreef:@ Mortlach: Mja, seks legt idd. de diepste dingetjes bloot. Maar eh, komen er totaal wezensvreemde dingen bovendrijven als je een sexuele relatie begint? Als dat zo is, heb je volgensmij in de tijd ervoor bepaalde dingen van jezelf heel goed afgeschermd.

afgeschermd, of gewoon nooit mee te maken gehad omdat het in de tijd voor een relatie niet relevant was.

:oops: uh.. tijd voor een bekentenisje. Ik ben dezelfde als MrSokkie. Ik ben hier een tijdje geleden buitengesloten en omdat ik geen zin had om mijn excuses aan te bieden voor wat ik als een arbitraire beslissing beschouw, maar het forum toch wel mistte een nieuwe alias aangemaakt.

Waar ik dus aan denk is sexuele onderdanigheid of dominantie. Ik had geen idee dat dat er zat, voordat ik aan mijn relatie begon. En geloof me, het maakt een enorme impact als je er achter komt.

Hmmm mr. Sokkie, dan kan ik het redelijk invullen 8)

Tja, ik kan me het niet zo voorstellen. Dat moet dan toch al bekend zijn bij jezelf lijkt mij?

*Wat zou er bij mij dan boven komen vraag ik me af*

HEERE, leer mij Uw weg

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 14 jan 2009 18:12

Maar bepaalde wezenskenmerken van je (zoals wel of niet dominantie in relaties) komen toch niet uitslúitend naar boven bij seks?
Afijn, het kan dus wel soms, zie Mortlach. Toch heb ik het idee dat men meestal instinctief verliefd wordt op iemand met dezelfde verlangens en wensen, ook op relationeel/seksueel gebied. Of ben ik nu naïef?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 14 jan 2009 18:14

Giovannino schreef:Maar bepaalde wezenskenmerken van je (zoals wel of niet dominantie in relaties) komen toch niet uitslúitend naar boven bij seks?
Afijn, het kan dus wel soms, zie Mortlach.

Het was bij mij in ieder geval een enorme katalysator. Maar goed, het is dus persoonlijk, niet bij iedereen hetzelfde.

Toch heb ik het idee dat men meestal instinctief verliefd wordt op iemand met dezelfde verlangens en wensen, ook op relationeel/seksueel gebied. Of ben ik nu naïef?

Ja. :wink:

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 14 jan 2009 18:20

em_ma schreef:
Hmmm mr. Sokkie, dan kan ik het redelijk invullen 8)

Ergens ben ik blij weer terug te zijn.

Tja, ik kan me het niet zo voorstellen. Dat moet dan toch al bekend zijn bij jezelf lijkt mij?

Het is ook lastig voor te stellen als je het niet hebt meegemaakt.
Nou ja, een eigenschap van je karakter in het intiem omgaan met mensen van het andere geslacht, zul je toch pas ontdekken als je in die situatie komt. (relatie en evt. seks). Het was voor mij in ieder geval zou dat ik het toen niet meer kon ontkennen. HEt zat er zeg maar altijd al, maar pas in de situatie van een seksuele relatie werd het overweldigend.

*Wat zou er bij mij dan boven komen vraag ik me af*

Kom je vanzelf achter ;-)

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 14 jan 2009 19:13

@ Mr Sokkie: het lijkt me best lastig als ik je verhaal lees.
en: welkom terug!

Overigens: al doe je niet aan sex voor het huwelijk, zou je er dan ook al niet achter komen dmv. andere zaken die voor het huwelijk spelen als je geen sex hebt? bv. zoenen?
De manier waarop iemand dat doet zegt mij ook al wel eea over het karakter van een persoon.

HEERE, leer mij Uw weg

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 14 jan 2009 21:15

Emma, dank je wel. En ja, het is soms moeilijk, dat was het toen, en is het nog steeds. Maar ik zit de laatste tijd weer beter in mijn vel en kan er daarom ook makkelijker mee omgaan.

Het hangt er een beetje vanaf wat je precies onder seks verstaat natuurlijk. Seks is in ieder geval veel meer dan alleen de coitus. Zoenen met de juiste persoon en met de juiste insteek zou daar ook al onder kunnen vallen.

In mijn geval kwam het met het dingetjes uitproberen, wat elk stelletje doet als ze seks hebben. Tijdens dat geëxperimenteer had ik de ervaring die voor mij een point of no return zou blijken. Hadden we niet geexperimenteerd, dan had ik die ervaring misschien op een andere manier gehad, en veel later. Daar is weinig over te zeggen.

En wie weet, als de karakters van mij en mijn ex elkaar op dat gebied wat meer hadden aangevuld was een zoen misschien de trigger geweest.

Maartuhhh

Berichtdoor Maartuhhh » 19 jan 2009 14:18

DesertRose schreef:Dát zou eens pagina-groot int RD moeten staan..

Maar dan zonder de 'keet'... Het gebeurt ook thuis...! Dus waarom het imago van de keet schaden, als de plek waar het gebeurt niets toevoegd?

Niet dat ik zelf naar de keet ga ofzo, maar ik weet van vrienden die er heen gaan, en die behalven drinken geen gekke dingen doen!

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 19 jan 2009 14:48

Maartuhhh schreef:

Maar dan zonder de 'keet'... Het gebeurt ook thuis...! Dus waarom het imago van de keet schaden, als de plek waar het gebeurt niets toevoegd?

Niet dat ik zelf naar de keet ga ofzo, maar ik weet van vrienden die er heen gaan, en die behalven drinken geen gekke dingen doen!

Nou, het imago van de keet schaden? Een keet heeft bij mij geen enkele positieve indruk. Tuurlijk hoef je er niet ladderzat rond te lopen, maar wat er aan de wand hangt is meestal ook niet zo fraai om maar een voorbeeld te noemen. Ik vind het nou niet een plek waar je als christen thuishoort als ik de sfeer bekijk die het uitademt. Als je wat wilt drinken met vrienden kun je dat beter ergens anders doen vind ik.

HEERE, leer mij Uw weg

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 19 jan 2009 15:12

In de gevallen waar ik het ken komt het voor in de keet, in een dergelijke vorm. thuis zal het ook wel voorkomen, maar dat je wekelijks onder een gezelschap komt waar seks een consumtiemiddel is, dat kom je niet snel in een huis tegen.

Maartuhhh

Berichtdoor Maartuhhh » 19 jan 2009 15:17

em_ma schreef:
Maartuhhh schreef:

Nou, het imago van de keet schaden? Een keet heeft bij mij geen enkele positieve indruk. Tuurlijk hoef je er niet ladderzat rond te lopen, maar wat er aan de wand hangt is meestal ook niet zo fraai om maar een voorbeeld te noemen. Ik vind het nou niet een plek waar je als christen thuishoort als ik de sfeer bekijk die het uitademt. Als je wat wilt drinken met vrienden kun je dat beter ergens anders doen vind ik.

Denk idd dat je hier niet thuishoort als christen zijnde.. Maja, daar gaat het nu niet over...

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 19 jan 2009 15:54

em_ma schreef:Als je wat wilt drinken met vrienden kun je dat beter ergens anders doen vind ik.
Dat is dus het probleem, dat kúnnen / willen ze niet.

Terug naar “Archief”