(onwikkeling in de) voorkeur voor een partner

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 14 jan 2009 12:44

Hmm toen ik 16 was viel ik ook al op nerds, lette niet zo erg op uiterlijk. Nu ben ik met een nerd getrouwd ;) Maar als tiener vond ik kleding niet zo belangrijk, nu heb ik iets meer interesse voor leuke kleding.

Hannah1984
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Hannah1984 » 16 jan 2009 18:13

Hm volgens mij kan alle theorie over voorkeuren (ik bedoel: al je gedachten over wat je wel of juist helemaal niet wilt) totaal op z'n kop gaan als je getroffen wordt door heftige verliefdheid. En, 't is al genoemd, als je langzaam verliefd wordt op iemand die je al jaren kent, dan speelt uiterlijk helemaal niet meer zo sterk mee bijv.

Ik heb altijd gedacht dat je als vrouw een man moet hebben die toch minstens gelijk of iets meer intelligent is. Maar zelfs dat wordt rondom mij in de praktijk ontkracht. Dan blijft er al helemaal weinig meer over en is het inderdaad maar nét hoe het komt.
Gilead.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 16 jan 2009 19:13

Ze moet gewoon leuk, lief en aardig zijn en er goed uitzien wat mij betreft.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 17 jan 2009 22:11

Ik wilde kort nadat het uit was met m'n ex perse iemand die totaal niet op hem leek :wink: logisch dacht ik toen. Nu denk ik er niet eens meer aan terug en ben ik gewoon blij dat ik met een leuke vent getrouwd ben :D
Toen ik puberde wilde ik een stoere jongen, leuk uiterlijk, blond haar, iets langer dan ik, populair enz enz enz.. maar ik wist toch al dat het dan niet zou lukken omdat de jongens die ik leuk vond niet Christelijk waren (zijn). Dus dat vond ik aan de ene kant best jammer!
Toen ik wat ouder werd vond ik uiterlijk niet belangrijk (nu nog steeds niet) en wilde ik een serieuze relatie met iemand die gewoon bij mij pastte. Dat gevoel had ik sterk met m'n ex tot hij het uitmaakte en ik wist waarom. WAAROM HAD IK DAT NIET GEZIEN ??? dacht ik toen heel vaak.
Toen ik m'n man tegenkwam wist ik het zeker. Gewoon. Klik. Klaar. Hij is het. Punt.!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

rafaell

Berichtdoor rafaell » 17 jan 2009 22:42

Hoho ik ben christelijk én een stoere jongen, leuk uiterlijk, donkerblond haar, lang, populair dus dat kan allemaal 8)

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 17 jan 2009 22:49

Ik vond mijn vriend niet helemaal knap ofzo toen ik 16 was. Toch was ik weg van hem. Nu nog steeds eigenlijk. Hij heeft gewoon iets aanstekelijks in zich. Vrienden maken kan hij met iedereen als de beste en hij houdt van een lolletje. Nu ben ik zo ver dat ik echt geen andere meer wil. Mijn vriend is niet een van de magerste en ik val daar nu ook absoluut niet op. Mijn ideaal was blond/bruin krullend haar en blauwe ogen en dat is wel een beetje bijgesteld. Het is een beetje het gevoel wat Kwebbel beschrijft. Wij passen bij elkaar en dat vind ik zo veel belangrijker dan uiterlijk (hoe wel die rimpel in zijn voorhoofd als hij boos kijkt toch wel aantrekkelijk of dat lachkuiltje in zijn wang :wink: )

rafaell

Berichtdoor rafaell » 17 jan 2009 22:52

Maar er moet toch ook lichamelijke aantrekkingskracht zijn?

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 17 jan 2009 23:19

Zeker wel, maar ik had nu niet echt iets van: wow dit is de jongen waar ik op zou vallen. Het voordeel was dat we elkaar al redelijk goed kende en dat we toen pas verliefd werden op elkaar.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 jan 2009 05:33

rafaell schreef:Maar er moet toch ook lichamelijke aantrekkingskracht zijn?

dat kun je natuurlijk ook behoorlijk breed nemen. :wink:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 18 jan 2009 10:35

rafaell schreef:Hoho ik ben christelijk én een stoere jongen, leuk uiterlijk, donkerblond haar, lang, populair dus dat kan allemaal 8)
whaha dan had ik jou tegen moeten komen 8)
God heeft het zo gegeven dat dit de man is in m'n leven.... en daar ben ik dolgelukkig mee! :mrgreen:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 18 jan 2009 15:31

Lichamelijke aantrekkingskracht wordt meer bepaald door geur dan door wat je ziet! Dat is ook zo geregeld dat je valt op iemand met ander DNA dan je zelf hebt, zodat je bijvoorbeeld niet op je familie verliefd wordt en gezonde kindjes kan krijgen.

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 18 jan 2009 15:34

Lalage schreef:Lichamelijke aantrekkingskracht wordt meer bepaald door geur dan door wat je ziet! Dat is ook zo geregeld dat je valt op iemand met ander DNA dan je zelf hebt, zodat je bijvoorbeeld niet op je familie verliefd wordt en gezonde kindjes kan krijgen.

Ja, is mooi geschapen met die geuren. Je moet gewoon aan een bezweet shirt ruiken ofzo :mrgreen:
Overigens ken ik wel 2 stellen, neef en nicht, die met elkaar getrouwd zijn.
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 18 jan 2009 19:34

Jep ken ik ook.. niet echt gezond zou ik zeggen. Maar goed dan ga ik weer op iets anders in.
Is het ook niet zo dat jonge meisjes die "op zoek zijn", en die een oudere kerel tegenkomen dat ze dan op zoek zijn naar een vaderfiguur? Tenminste dat heb ik wel ns gehoord.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 jan 2009 19:49

dat is niet in alle gevallen zo!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 18 jan 2009 19:50

Nee en omdat ik het wel eens gehoord had maar nog nooit echt meegemaakt had, vraag ik het nu. Schelen onze RW-ers veel met onze partner/vriend ? Ik scheel 2 jaar, 2 maanden en 3 dagen met m'n lief.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Terug naar “Archief”