Gezin en financiën (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 29 dec 2008 15:06

Ik heb afgelopen zaterdag boodschappen gedaan, 2 volle bigshoppers gesjouwd naar huis (15min. lopen) en ik was 42 euro kwijt. Vond het gewoon veel :oops: maar we geven meestal rond de 30/35 euro uit..... ik had nu wat luxere artikelen en een aantal dingen waren ook weer op uit onze voorraad. Hier kunnen we gelukkig wel gewoon een week van leven! Op een paar x groente na, die moet ik nog wel vers halen. Koop ook wel vaak zakjes groente die ik invries. Dat is ook een beetje vers :wink: En met een zakje groente kunnen wij makkelijk 2x doen dus met een zakje rode kool van 500gr kan ik bijv. maandag en woensdag mee doen!
Verder heb ik wel echt alles:
melk, toetjes, toastjes, groente (in zakjes), broodjes / brood, vlees, frisdrank, chips / nootjes, sultana, vleeswaren / kaas, frites met een snack erbij, eieren, koek voor bij de koffie, stokbrood etc.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 29 dec 2008 15:29

Eet je samen 2x van 500 gram groenten?
Dat is niet zoveel....?

Nou, ik hoef voor komend jaar geen begroting te gaan maken.
Heb nog geen idee. Over 1,5 maand ben ik afgestudeerd, valt m'n stufi weg en hoop ik snel aan de slag te kunnen. Als ik eenmaal werk, kan ik daar wat meer over zeggen haha. Al ben ik niet van plan ineens veel luxer te gaan leven.
pobody's nerfect

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 29 dec 2008 15:31

Je mag 200gram groente per dag hoor, wij zouden daar dan wel onder zitten, maar hoe dan ook we houden altijd de helft over :roll:
we komen gelukkig niets te kort, dat is wel aan ons te zien :mrgreen:

@Jo'tje: even offtopic maar wat ben je dan als je je papiertje hebt? :P
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 29 dec 2008 15:40

Je moet 200 gram groente. Kwebbel, het lijkt veel, maar is wel belangrijk. Als je 500 gram in 2 keer doet komt je maar aan 125 gram per keer. Das niet veel. Maar moet je zelf weten hoor :lol:

Ik let nooit zo op de prijzen. Maak thuis een lijstje, koop wat ik nodig heb en kijk altijd in de c1000 en AH folder voor aanbiedingen. Die twee winkels zijn het dichtste bij.
Time flies when you have none!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 29 dec 2008 16:10

Sterretje schreef:Je moet 200 gram groente. Kwebbel, het lijkt veel, maar is wel belangrijk. Als je 500 gram in 2 keer doet komt je maar aan 125 gram per keer. Das niet veel. Maar moet je zelf weten hoor :lol:
weet ik :P maar we komen niets te kort hoor. Maar misschien kan ik beter wat meer groente nemen en dan 's avonds niets meer. Maar goed, we zien wel!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 29 dec 2008 17:38

Het schijnt dat heel veel Nederlanders niet aan 200 gram groente per dag komen en ook een heleboel niet aan 2 keer fruit per dag. Het kost ons geen moeite om 200 gram groente in de avondmaaltijd te verwerken, maar die twee keer fruit, daar worstel ik mee... vooral nu het vakantie is eet ik bijna geen fruit :oops:

Maar dit was het financientopic. Wij eten vandaag zuurkool, lekker goedkoop en gezond. Diepvriesgroenten zijn ook niet duur, verder is het nu winter dus dan kom je toch snel op kool, daar ben ik niet helemaal weg van.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 29 dec 2008 17:52

Vooral in de winter vind ik de '2 ons groente en 2 stuks fruit'-regel wel lastig, hoor. Fruit vind ik geen probleem: kiwi's en mandarijntjes ed zijn ook niet zo duur. Maar 's winters afwisselende groentesoorten vinden...? :roll:
wij proberen altijd zoveel mogelijk seizoensgroente te eten (is beter voor t milieu en ook goedkoper), maar dat vind ik in de winter toch wel lastig... al die koolsoorten komen me op een gegeven moment ook de neus uit... dus dan toch maar weer van die weke kassla en tomaten uit een ver land eten... :oops:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 dec 2008 18:09

Je kunt ook groenten inmaken (weckpot).

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 29 dec 2008 18:16

kwebbel schreef:Je mag 200gram groente per dag hoor, wij zouden daar dan wel onder zitten, maar hoe dan ook we houden altijd de helft over :roll:
we komen gelukkig niets te kort, dat is wel aan ons te zien :mrgreen:

@Jo'tje: even offtopic maar wat ben je dan als je je papiertje hebt? :P

Ik haal het ook niet altijd hoor, die 200 gram. Maar probeer het altijd wel. Als ik goed m'n best moet doen met avondeten, ga ik 's avonds ook niet meer snacken rond 10u/half 11!

Enne, als ik m'n papiertje heb staat daarop: Bachelor --> Journalism (& Communication)
pobody's nerfect

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 29 dec 2008 19:36

Hier lukt het meestal wel om 200 gram groente per dag te eten. Behalve als we een keer snack of pizza eten ofzo.
Fruit moet ik soms wel even om denken terwijl 't andere dagen vanzelf gaat.

Hier wordt het morgen denk ik zuurkool of een dagje later, 'k ben morgen pas later thuis. Dan wordt 't lasagne.

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 13 jan 2009 17:37

200gr groenten haal ik ook wel, maar fruit... Lastig hoor, ik vergeet het, heb geen zin om te schillen, ben allergisch voor een aantal soorten... Genoeg smoesjes :mrgreen:
En elke keer neem ik me voor meer fruit te eten.

Wij eten ook veel seizoensgroenten. Meestal letten we ook op waar het vandaan komt. Als groenten en fruit kilometers moeten vliegen om hier te komen vind ik dat toch wel verspilling.
AfbeeldingAfbeelding

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 13 jan 2009 17:37

Evelien schreef:Je kunt ook groenten inmaken (weckpot).

Je kunt dan beter invriezen dan wecken. Dat laatste schijnt niet helemaal zonder gevaar te zijn. (bepaalde bacterieen)
AfbeeldingAfbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 jan 2009 17:46

Heidebloem schreef:
Evelien schreef:Je kunt ook groenten inmaken (weckpot).

Je kunt dan beter invriezen dan wecken. Dat laatste schijnt niet helemaal zonder gevaar te zijn. (bepaalde bacterieen)

als je het goed doet schijnt het niet gevaarlijk te zijn. Het is veel en veel lekkerder dan invriezen. Maar dat is ook smaken verschillen. :wink:

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 13 jan 2009 18:55

Vervang eens fruit door een koekje.
Dan zit je er zo aan denk ik;)
Ik doe vaak fruit in de yoghurt en in m'n pauze en dan zit ik er zo aan.
En 's avonds als ik trek heb eet ik ook fruit i.p.v. een koekje.

Ik heb de laatste dagen alleen steeds zo snel weer trek na het avondeten. Terwijl ik toch ontzettend veel groente eet :?

Ik blijf toch best veel geld aan bodoschappen uitgeven maar gezonde dingen zijn nou eenmaal duurder als ongezonde dingen.
Vind ik echt stom geregeld....
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 13 jan 2009 20:06

Funlover schreef:Vervang eens fruit door een koekje.

Dan vervang ik beide stukken fruit voor een koekje!! (sorry, flauw)

Terug naar “Archief”