Moderator: Moderafo's
DesertRose schreef:Tamerlan
Dit staat er in Romeinsen 1:26Wat zou dit betekenen? welke beweging zou on eerlijk zijn(zonder eer). welk onnatuurlijk gebruik wordt bedoel? welke opties zijn er? zelfbevrediging, andere verkeerde vormen van gemeenschap, of lesbischheid (en copulatie met afgodsbeelden kwam ook voor).26 Daarom heeft God hen overgegeven tot oneerlijke bewegingen;63 want ook hun vrouwen hebben het natuurlijk gebruik veranderd in het gebruik tegen nature;
Ik bedoel, ik weet het niet, en ik heb ook geen antwoord in dit geval.
Wat ik wel weet, is dat de seksualiteit niet ruim ligt. Het luisterd nauw om tot Gods eer te leven
DesertRose schreef:goed, om de gemoederen weer wat te verhitten, een stelling:
"Wat er ook mee bedoelt wordt, één ding is duidelijk: ook vrouwen dienen zich ver van onnatuurlijke seksualiteit te houden."
DesertRose schreef:Waarom is dat dan belangrijk om te weten, Tamerlan?
In het eerste geval gaan vrouwen tegen de natuur van de vrouwelijke mens in, in het tweede geval gaan vrouwen tegen de natuur van zichzelf in.
Het lijkt me belangrijker dat we er achter proberen te komen, wat dat voor bewegingen zijn.
Maar goed, het is vast allebei belangrijk.
DesertRose schreef:@mortlach
Homofilie is inderdaad natuurlijk als je het bekijkt naar, of het voorkomt in de natuur.
Maar vanuit mijn visie is het wel onnatuurlijk, omdat het in het paradijs niet zo geweest is. (elk mannetje met zijn wijfje)
DesertRose schreef:Even een vraag tussendoor, is zelfmoord zonde?
(waarom vraag ik dit: zelfmoord word nergens verboden, het komt enkel negatief voor, net als homofilie) alleen een ja of nee is voldoende, afhankelijk van de uitslag kunnen we er op ingaan.
Tamerlan schreef:
tante-tortel schreef:Zelfmoord is heel gewoon zonde tegen het gebod : Gij zult niet doodslaan.
Dat staat wel degelijk in de Bijbel.
DesertRose schreef:Homofilie is inderdaad natuurlijk als je het bekijkt naar, of het voorkomt in de natuur.
Maar vanuit mijn visie is het wel onnatuurlijk, omdat het in het paradijs niet zo geweest is. (elk mannetje met zijn wijfje)
Denkertje21 schreef:DesertRose schreef:Homofilie is inderdaad natuurlijk als je het bekijkt naar, of het voorkomt in de natuur.
Mijn nichtje met het syndroom van Down is dus ook onnatuurlijk, omdat het in het paradijs niet zo geweest is.
Mijn oma met een rollator is dus ook onnatuurlijk, omdat het in het paradijs niet zo geweest is.
Mijn opa die vorig jaar is gestorven, is dus ook onnatuurlijk, omdat het in het paradijs niet zo geweest is.
Jij en ik achter de computer is dus ook onnatuurlijk, omdat het in het paradijs niet zo geweest is.
Hoel lang wil je dat ik door ga?
Het WONDER is dat God ook Heelmaker is in Zijn Zoon en voor al die handicaps dingen heeft bedacht, zodat wij er mee kunnen omgaan en leven tot Zijn eer
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten