Waar staan de Gereformeerde Gemeenten?
Aan de Prins Bernhardstraat in Berkenwoude staat er één, met als bijnaam "Het Groene Dakje". Vacant sinds 1912.
Moderator: Moderafo's
Door frustratie zijn ze juist uit de Ger.Gem. gegaan en dat moet je toch vertellen. Kan een goede discussie opleveren. Hannah1984 is waarschijnlijk een gergemmer ?Hannah1984 schreef:Weet je wat ik wel komisch vind in deze discussie (ik heb hem teruggelezen, ben net nieuw hier)? Dat de ex-gergemmers zo heerlijk kunnen knetteren over hun nest. Maar laat ze blij zijn met het nieuwe licht dat ze gevonden hebben en zich dáárop richten, in plaats van hun energie te richten op iets dat ze achter zich gelaten hebben. Dat bespaart denk ik veel mensen een hoop frustratie.
Jantjes schreef:Door frustratie zijn ze juist uit de Ger.Gem. gegaan en dat moet je toch vertellen. Kan een goede discussie opleveren. Hannah1984 is waarschijnlijk een gergemmer ?Hannah1984 schreef:Weet je wat ik wel komisch vind in deze discussie (ik heb hem teruggelezen, ben net nieuw hier)? Dat de ex-gergemmers zo heerlijk kunnen knetteren over hun nest. Maar laat ze blij zijn met het nieuwe licht dat ze gevonden hebben en zich dáárop richten, in plaats van hun energie te richten op iets dat ze achter zich gelaten hebben. Dat bespaart denk ik veel mensen een hoop frustratie.
Jantjes schreef:Door frustratie zijn ze juist uit de Ger.Gem. gegaan en dat moet je toch vertellen. Kan een goede discussie opleveren. Hannah1984 is waarschijnlijk een gergemmer ?Hannah1984 schreef:Weet je wat ik wel komisch vind in deze discussie (ik heb hem teruggelezen, ben net nieuw hier)? Dat de ex-gergemmers zo heerlijk kunnen knetteren over hun nest. Maar laat ze blij zijn met het nieuwe licht dat ze gevonden hebben en zich dáárop richten, in plaats van hun energie te richten op iets dat ze achter zich gelaten hebben. Dat bespaart denk ik veel mensen een hoop frustratie.
Jantjes schreef:Hannah1984, Evelien,
noem eens een punt / onderwerp zonder knetteren.
Dan natuurlijk niet over kleding zoals broek, rok, legging, hoedje enz.
Door op die manier aan een discussie te beginnen kun je het wel vergeten. Wie ben jij om iets niet christelijk te noemen? Degenen die kritiek hebben kúnnen dat net zo goed van datgene wat ze tegen het hoofd stoot vinden. Iets wel en niet christelijk vinden is in dezen irrelevant.Hannah1984 schreef:Mijn kerkje doet hier niet zoveel ter zake zou ik denken. Dan wordt namelijk meteen m'n reactie meer of minder serieus genomen. En dat vind ik dan weer jammer.
Ik kan me in laatste reactie vinden. De gebreken in het nest worden wel zó breed uitgemeten en dan ook nog onder het mom dat men toch écht nog wel liefde tot het ex-kerkverband heeft, dat het me wat irriteert. Bovendien wordt soms op een kille, harde manier erover gepraat waarbij de goede intenties van velen in de oude gemeente totaal over het hoofd gezien worden. Heel jammer. Niet christelijk eigenlijk.
Dat bedoel ik dus: je bent op eenzelfde manier bezig.Hannah1984 schreef:Jantjes schreef:Hannah1984, Evelien,
noem eens een punt / onderwerp zonder knetteren.
Dan natuurlijk niet over kleding zoals broek, rok, legging, hoedje enz.
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Ik knetter namelijk niet. En vele exen knetteren wel en daar irriteer ik me aan omdat ik hun geknetter zo misplaatst vind.
Marnix schreef:Jantjes schreef:Door frustratie zijn ze juist uit de Ger.Gem. gegaan en dat moet je toch vertellen. Kan een goede discussie opleveren. Hannah1984 is waarschijnlijk een gergemmer ?Hannah1984 schreef:Weet je wat ik wel komisch vind in deze discussie (ik heb hem teruggelezen, ben net nieuw hier)? Dat de ex-gergemmers zo heerlijk kunnen knetteren over hun nest. Maar laat ze blij zijn met het nieuwe licht dat ze gevonden hebben en zich dáárop richten, in plaats van hun energie te richten op iets dat ze achter zich gelaten hebben. Dat bespaart denk ik veel mensen een hoop frustratie.
Als dat nieuwe licht de zoveel zegen geen is het toch goed dat ze dat ook door gaan geven? Ze zijn echt niet weggegaan omdat ze "Gereformeerde Gemeente" geen mooie naam vonden ofzo, daar zit wel meer achter. Goed dat ze het dan daar niet bij laten maar ook met mensen uit dat nest in discussie gaan over of dingen die gebeuren wel Bijbels zijn. En dat vind ik ook als mensen mijn kerkverband verlaten en later met kritische vragen naar mijn kerkverband komen. Ik zie dat als opbouwende kritiek en heb liever dat mensen die discussie aangaan dan hun nest maar helemaal vergeten, uit dat tweede blijkt meer liefde dan uit het eerste. Ongeacht of de kritiek juist is.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten