huizen, tuinen, inrichtingen, hoe leef je?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 04 jan 2009 13:33

Bij de Hema zijn ze er sowieso ;-)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 05 jan 2009 17:28

Leuk huisje Funlover, lekker frisse kleurties.

Hier zijn we boven bijna klaar, manlief heeft hard gewerkt in de kerstvakantie.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 05 jan 2009 23:54

Lekker, Annet!

Wij hebben vandaag het bouwkundig inspectierapport binnen gekregen: geen gekke dingen bij 't huis, dus da's mooi :D. De financiering is ook rond, dus eigenlijk is de koop nu wel definitief.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 06 jan 2009 00:07

Vanmiddag ging mijn man weg, stond hij boven in de gezamenlijke hal, begint de vloer erg te kraken... De tegeltjes stonden helemaal bol. Hij ging er even op staan, de voegen sprongen gewoon tussen de tegels uit... :shock: Ik de woningbouwvereniging gebeld, had de onderbuurvrouw ook al gebeld. Beneden was hetzelfde probleem... Of het met de kou te maken heeft? Nu komen ze volgende week dinsdag (!) pas kijken... :shock:
Afbeelding

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 06 jan 2009 00:11

Da's gek! Maar kennelijk niet gevaarlijk dan? Omdat ze d'r geen haast mee maken...

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 06 jan 2009 00:14

Oeh dat hebben wij hier gehad in de bijkeuken, maar dan de tegels tegen de muur...Dat kan door de jaren heen 'zomaar' gebeuren! Heel vaag, maar heeft te maken met de voegen ofzo...dus grote kans adt er binnenkort nog veel meer tegeltjes los laten, schrik niet als je snachts ofzo een hoop gekletter hoort :mrgreen:

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 06 jan 2009 00:17

Lekker vooruitzicht dus. Ik vind het belachelijk dat ze niet eerder komen! ik vond het echt doodeng vanmiddag, je zag de vloer gewoon inzakken.

@lechat: Lekker dat de koop definitief is en dat er geen mankementen aan je huis zijn! Heerlijk!

@Funlover: Leuk huisje, joh! Ziet er lekker vrolijk en fris uit!
Afbeelding

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 06 jan 2009 19:00

Ha mensen,

Bedankt voor alle leuke reacties.
Het is idd heerlijk om een eigen huisje te hebben.
Elke keer weer genieten.

En vindt hem ook gezellig en praktisch, maar dat spreekt voor zich natuurlijk :P

Tis opt moment alleen steentje koud op m'n slaapkamer. Zit geen verwarming (geeft op zich niet) Bewaar onder m'n bed ook altijd aardappels en soms groente in een bak, omdat het donker en koud is, maar nu merk je toch dat de kou van de nachten flink in de kamer zit. En dat is wel ff bibberen. Kleed me nu dan ook maar naast de kachel in m'n woonkamer aan....
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 06 jan 2009 19:33

Funlover schreef:Tis opt moment alleen steentje koud op m'n slaapkamer. Zit geen verwarming (geeft op zich niet) Bewaar onder m'n bed ook altijd aardappels en soms groente in een bak, omdat het donker en koud is, maar nu merk je toch dat de kou van de nachten flink in de kamer zit. En dat is wel ff bibberen. Kleed me nu dan ook maar naast de kachel in m'n woonkamer aan....
Hier is het ook koud, de verwarming redt het niet helemaal om het hele complex (supermarkt + 3 appartementen) te verwarmen en ik zit precies aan de koudste kant. Nou ja, dik aankleden dan maar en een extra deken op m'n bed. We hebben het altijd nog een stuk beter dan de daklozen...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 12 jan 2009 14:20

Wij starten vanavond om 17.30 met zeer waarschijnlijk een grote verbouwing (moeten eerst aan de baas (mijn broer) vragen of het mogelijk is)
Want wat schoot in eens in mijn gedachten onze badkamer is beneden. Eerst heb je onze keuken dan kom je in de bijkeuken met een toilet erin en dan kom je in de badkamer.
Daarachter zit een grote schuur (zit allemaal aan elkaar vast) Als we nu eens van de schuur de badkamer maken dan krijgen we een gigantische bijkeuken waar dan de wc in gemaakt wordt en dan kan ik daar de wasmachine en vriezer kwijt. En ik kan er lekker mijn was drogen en strijken ideaal.
Vanavond beginnen we in de schuur met plafonds eruit en elektrisch dat wordt allemaal in de muren weggewerkt.
Foto's volgen :D

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 jan 2009 16:15

Heerlijk is dat zoveel ruimte. Succes met de verbouwing

Wij zullen onze plannen om moeten gooien. Wij wilden eerst de keuken aan gaan pakken. Maar nu worden het toch de kozijnen en glas boven (want er zit ergens in het glas een barst en de kozijnen zijn nu ook niet echt ju van het).

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 12 jan 2009 16:21

gaaf liefie zoveel ruimte!! :shock: :mrgreen: heerlijk ! Wij gaan als alles weer een beetje lekker rustig is en loopt de slaapkamer aanpakken (en eerst ff sparen natuurlijk! 8) )
Verder vind ik het nu wel ff best :D
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 12 jan 2009 17:44

Sterkte met de verbouwing, Liefie! Bij jullie zit de badkamer dan zo'n beetje op dezelfde plek als hier, hier ook een aanbouw aan de keuken waar bijkeuken/wc/badkamer zitten. Alleen zit bij ons de schuur er niet aan vast gebouwd :wink:

Hier is de eerstvolgende klus de logeerkamer ombouwen tot kinderkamer. Waar moet ik ooooooit al die zooi gaan laten die nu op dat kamertje staat :roll:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 jan 2009 17:53

Tjonge, wat een verbouwingen :D
Persoonlijk lijkt me dat zo onhandig, de badkamer op de begane grond. Tenminste, als je beneden ook je slaapkamer hebt is het wel weer handig.

Ons volgende project is de garage. De muren gestuct (of hoe schrijf je zoiets), plavuizen op de vloer en een nieuwe garagedeur erin. Mijn man denkt dat allemaal zelf te gaan doen. Ik ben benieuwd (al sta ik elke weer versteld van alles wattie zelf doet en kan ;) ).
We hebben al wel besloten dat er waarschijnlijk geen kamer in de garage komt. Als het echt zover komt dat we nog een kamer missen, dan gaan we toch maar verhuizen. Want de ruimte die we nu hebben voor de wasmachine enzo is toch wel erg fijn (volgens mij is het nu gewoon een grote bijkeuken ofzo)

Het rood is hier trouwens vervangen door wit, en het staat sjiek. Ik vind het veel mooier :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 12 jan 2009 18:06

Haai schreef:Hier is de eerstvolgende klus de logeerkamer ombouwen tot kinderkamer. Waar moet ik ooooooit al die zooi gaan laten die nu op dat kamertje staat :roll:

Hahaha, wij herkennen dat probleem, we hebben nl maar 2 slaapkamers. Toen Michael kwam in de zomer hadden we zolang spullen in het schuurtje in de tuin gezet maar ja, dat moest een keer naar binnen :?

Terug naar “Archief”