op jonge leeftijd sexueel contact.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 jan 2009 16:57

Als het ten sprake komt zal ik mijn mening ook absoluut laten horen en zal ik het ook wel vertellen.

Maar ik ga het niet overal aan de grote klok hangen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 jan 2009 17:10

Het komt hier toch ter sprake?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 10 jan 2009 18:17

Pieuw... het is ook niet makkelijk allemaal.....

Het lijkt mij echt moeilijk als je tig jaar verkering hebt. Je kunt dan geen sex hebben, dan nog is het lastig hoever je mag gaan. Maar daar is al een ander topic over.

Ik hoop dat ik kan wachten. Ik ben dolblij dat ik met mn ex niet naar bed geweest ben. Niet dat ik niet gek genoeg op hem was, maar juist achteraf ben ik er zo blij om omdat het zoiets moois en speciaals is en omdat ik geloof dat sex voor God in het huwelijk thuis hoort.
Dat is voor mij maar voor de persoon weggelegd waarmee ik hoop te trouwen.
Ik zou het ook moeilijk vinden en naar voor mn evt. volgende relatie om op te biechten dat ik geen maagd meer zou zijn.
Hoe je het ook went of keert, naar mijn mening heeft een jongen of meisje het liefst een maagd als partner.
Niet dat ik daarom een jongen in de toekomst af zou keuren. Maar het is wel een extra cadeautje als hij ook nog maagd is.
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 jan 2009 22:36

MissF schreef:Het komt hier toch ter sprake?

klopt.

Maar dat wil nu ook niet zeggen dat ik hier ook alles moet vertellen.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 11 jan 2009 10:10

Evelien schreef:

klopt.

volgens mij heb je het al eens verteld hoor hier op refoweb zover ik weet

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 jan 2009 10:37

Evelien schreef:

klopt.

Nee, maar je spreekt jezelf tegen. Eerst zeg je namelijk dat je het niet aan de grote klok hangt (wat betekent dat je er niks over wilt zeggen), en dan zeg je: als het ter sprake komt zeg ik er wel iets over.

Maar niet dat het uitmaakt, ik hoef niet iemands hele leven te weten.
Ik vind het alleen wel interessant als er verschillende meningen langskomen, die allemaal weer op andere argumenten gebaseerd zijn.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 jan 2009 13:07

Ik bedoel als het ten sprake komt in mijn vrienden/familie kring.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 11 jan 2009 15:00

Het feit dat er hier nu zo omheen gedraaid wordt zegt mij in ieder geval een hele hoop. En dat terwijl niemand wat te maken heeft wat anderen in de beslotenheid van hun slaapkamer doen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

rafaell

Berichtdoor rafaell » 11 jan 2009 15:15

Wat is jong? En Em_ma waarop baseer je dat een jongen of meisje het liefst een maagd als partner heeft?

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 11 jan 2009 15:37

Mortlach schreef:Het feit dat er hier nu zo omheen gedraaid wordt zegt mij in ieder geval een hele hoop. En dat terwijl niemand wat te maken heeft wat anderen in de beslotenheid van hun slaapkamer doen.

Inderdaad.

En dat terwijl niemand wat te maken heeft wat anderen in de beslotenheid van hun slaapkamer doen.

Precies, dat is zo privé, dat je dat niet aan anderen gaat vertellen.
Afbeelding

Mrgreet
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Mrgreet » 11 jan 2009 15:47

Mortlach schreef:Het feit dat er hier nu zo omheen gedraaid wordt zegt mij in ieder geval een hele hoop. En dat terwijl niemand wat te maken heeft wat anderen in de beslotenheid van hun slaapkamer doen.

Ik denk dat openheid over dit onderwerp wel goed is. Hierdoor is er misschien meer controle/hulp bij wat er voor het huwelijk aan seksualiteit gebeurd. Ik heb het idee dat het soms ook moeilijk vol te houden is om geen seks voor het huwelijk te hebben omdat je je toch aan niemand hoeft te verantwoorden.
Maar ik vind het zelf ook een moeilijk onderwerp en toch ook lastig om open over te zijn.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 11 jan 2009 16:02

Als je je aan niemand hoeft te verantwoorden, wat is er dan op tegen?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 11 jan 2009 18:07

Daphne schreef:

Inderdaad.

En dat terwijl niemand wat te maken heeft wat anderen in de beslotenheid van hun slaapkamer doen.

Precies, dat is zo privé, dat je dat niet aan anderen gaat vertellen.

Tja, het staat een ieder vrij bepaalde zaken uit de privé-sfeer te delen of niet. Maar als er dingen gedeeld worden, dan is dat nog geen vrijbrief dat te bekritiseren of zelfs af te branden en te veroordelen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 11 jan 2009 18:10

Mrgreet schreef:

Ik denk dat openheid over dit onderwerp wel goed is. Hierdoor is er misschien meer controle/hulp bij wat er voor het huwelijk aan seksualiteit gebeurd. Ik heb het idee dat het soms ook moeilijk vol te houden is om geen seks voor het huwelijk te hebben omdat je je toch aan niemand hoeft te verantwoorden.
Maar ik vind het zelf ook een moeilijk onderwerp en toch ook lastig om open over te zijn.

Controle? De lange arm van de ouderling reikt tot in de slaapkamer? Ik gruwel bij de gedachte dat andere mensen zouden gaan bepalen wanneer en met wie ik seks heb.

Natuurlijk, als het je voornemen is te wachten tot de huwelijksnacht, dan is het fijn dat je een luisterend oor hebt waar je je frustraties neer kunt leggen. Let wel, dan moet dat luisterend oor niet gaan veroordelen, schuldgevoel gaan aanpraten of druk gaan opvoeren.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 11 jan 2009 18:14

em_ma schreef:Ik zou het ook moeilijk vinden en naar voor mn evt. volgende relatie om op te biechten dat ik geen maagd meer zou zijn.
Hoe je het ook went of keert, naar mijn mening heeft een jongen of meisje het liefst een maagd als partner.
Niet dat ik daarom een jongen in de toekomst af zou keuren. Maar het is wel een extra cadeautje als hij ook nog maagd is.

Tja, ik weet natuurlijk niet hou oud je bent. Ik ben 30, en verwacht echt niet dat als ik weer eens tegen een speciaal iemand aan mag lopen ze dan nog maagd is. Ik ben het immers ook niet meer.

Terug naar “Archief”