Te verwerken gebeurtenissen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Riska

Berichtdoor Riska » 02 jan 2009 15:00

Ik zit me kwaad te maken... waarom is de wachtlijst zo lang? Dat is toch niet normaal meer? Af en toe, heel af en toe en heeeel onchristelijk, wens ik iemand uit de regering (Kabinet of Kamer0 dat er iets gebeurt waardoor ze ook zo lang moeten wachten...

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kamille1984 » 02 jan 2009 19:19

@ kwebbel

veel sterkte en ik hoop voor je dat je er wat aan hebt! zelf heb ik ook een tijdje bij een M.W. gelopen ivm onverwerkt iets en ik heb er veel steun aan gehad!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 07 jan 2009 11:10

Riska schreef:Ik zit me kwaad te maken... waarom is de wachtlijst zo lang? Dat is toch niet normaal meer? Af en toe, heel af en toe en heeeel onchristelijk, wens ik iemand uit de regering (Kabinet of Kamer0 dat er iets gebeurt waardoor ze ook zo lang moeten wachten...
ik weet het niet.... heb nu nog geen bericht gehad of ik binnenkort terecht kan! De eerste brief die ik kreeg was 2dec. toen was ik afgewezen. Als ik vrijdag nog niets heb gekregen ga ik bellen.
M'n begleider van m'n werk zei dat ik het moest "overdrijven" in de zin dat ik opbel en vraag of ik er echt tussenmag. Ik zit nu in het 2e jaar van m'n opleiding en faalangst kan ik niet gebruiken. Niet met toetsen, niet met praktijkopdrachten e.d. En ook in m'n prive leven moet ik het gewoon verwerken want ik kom het iedere keer weer tegen!
Ik wacht nog even af, ALS ik het doe moet ik mij daarop ook weer goed voorbereiden.

@Kamille: bedankt :) Fijn om te horen dat je er zoveel steun aan hebt gehad! Doet een mens goed :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Riska

Berichtdoor Riska » 07 jan 2009 12:35

Jouw werkbegeleider heeft groot gelijk. Overdrijven, want anders kom je er nooit tussen. En: ze weten gelijk dat je het vaste wilsbesluit hebt gemaakt er wat aan te doen!.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 07 jan 2009 14:26

hopelijk helpt het, Kwebbel, en kom je er snel tussen!
Sterkte,
elvira

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 07 jan 2009 15:03

sterkte kwebbel!! Hopelijk kom je er snel tussen!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 07 jan 2009 23:31

ajl schreef:sterkte kwebbel!! Hopelijk kom je er snel tussen!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 08 jan 2009 16:05

Nog geen 3 uur na m'n laatste bericht in dit topic lag er een brief op de mat. Van Zuwe!
Ik heb m'n afspraak beet!!
A.s. dinsdag 20 januari om 9.00 !! Ze trekken 1 uur voor het gesprek uit. Het is waarschijnlijk 'slechts' een intakegesprek waarin ze diverse informatie willen weten etc.
Helaas is het mijn schooldag maar ik ben niet van plan om het te verplaatsen, want ik heb er jaaaaaaren mee geworsteld om eindelijk zover te komen! Gelukkig begint school om 10.30 dus ik ben waarschijnlijk iets later..
Maar goed, stap 2 is beet :D
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Riska

Berichtdoor Riska » 08 jan 2009 18:27

Geweldig!!!!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 08 jan 2009 18:48

Riska schreef:Geweldig!!!!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 09 jan 2009 10:24

Ha, dat is fijn nieuws, Kwebbel! Ik zal die dag aan je denken!
liefs, elvira

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 09 jan 2009 12:16

Dank jullie :wink: ik blijf verslag uitbrengen...... :P
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 09 jan 2009 12:18

Goed bericht Kwebbel!

Succes met het gesprek. Maak je niet te veel zorgen. ;)
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 09 jan 2009 14:02

Ik weet haast wel zeker dat ik ga huilen denk ik.......... :? Maar ja da's misschien ook maar een keer goed ook.
Ik wil toch van een aantal dingen af waarmee ik zit................ Het klinkt echt heel stom maar nu ik eenmaal het traject begonnen ben lijkt het allemaal mee te vallen, en weet ik eigenlijk amper waarom ik naar MW ga..... !! Is dat normaal ofzo ? :?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Riska

Berichtdoor Riska » 09 jan 2009 14:32

Ja, dat is heel normaal. "Ze zullen wel zeggen: "Je moet niet zeuren" is iets wat je waarschijnlijk vaak denkt.
Ennuhhh - als een maatschappelijk werk(st)er nog nooit tranen heeft gezien betwijfel ik of het een goeie is... :wink:

Heel serieus: het als als voor elke belangrijke beslissing die je neemt: 'doe ik er goed aan', 'had het niet anders gemoeten' etc.
En dan gaat het om een onverwerkt iets. Is het niet handiger dat onverwerkt te laten? Doe ik er verstandig aan om er in te gaan roeren?
Dat soort dingen.
Als je eenmaal bij de tandarts of de dokter bent, is de pijn weg. Zulk soort reacties, die je vast wel herkent.
Je staat voor de uitvoering van een belangrijk besluit. Want het is als een soort bevestiging van dat besluit dat je hebt genomen om eraan te gaan werken. Voor jezelf weet je dat datgene wat onverwerkt is wel doorwerkt in je doen en laten van alledag. Ontkennen we - en daar zijn we goed in! - maar het is wel zo. En iets wat onverwerkt is, komt er vroeg of laat uit, als het jou totaal niet uitkomt.

Ik vind het geweldig dat die afspraak er is, maar er zitten dus nog een dag of tien tussen, dat al deze dingen naar voren komen. Dat je aangevochten wordt.
Zet alsjeblieft door! Het is heel heilzaam - en heilzaam is een ander woord, zoals je ongetwijfeld weet, voor helend. Je wordt een heel mens.
Nee, geen gemakkelijke weg, maar wel de enige die goed is...

(en als het je teveel wordt allemaal - mijn pb-box staat tot je beschikking!)

Terug naar “Archief”