tante-tortel schreef: Denkertje: je opmerking over kom me niet aan met die 7 teksten over lust en losbandigheid is een invulling die jij en vele voorstanders van homorelaties er aan hebben gegeven. Dat is dus een eigen interpretatie.
Dat is juist wat je veroordeelt aan de mensen die deze tesksten gebruiken om daarmee aan te tonen dat een homorelatie niet mag.
Dus je doet zelf wat je anderen verwijt.
Nee, ik respecteer het standpunt dat men zich beroept op deze 7 bijbeklteksten. Maar ook dat is een interopretatie die mij en vele anderen niet kan overtuigen. Ik heb meerdere malen uitgelegd aan de hand van deze teksten waarom ze me niet overtuigen. Dáár wordt echter nooit op gereageerd.
Toen Meboy met een zeer lang en inhoudelijk verhaal aankwam, kwamen de 'tegenmstanders' niet verder dan: "maar toch ben ik het niet met je eens". Dat vind ik jammer.
tante-tortel schreef: De vraag of mensen met een homorelatie geen echte kinderen van God zijn, dat kan ik niet beantwoorden.
Maar je kunt wel een antwoord geven op de vraag of het kán!
tante-tortel schreef: En nee, denktertje ik weet zeker dat de Bijbel homoseksuele relatie's afwijst, ook die in liefde en trouw naar elkaar zijn aangegaan. Ook al weet ik dat er velen zijn die veel van elkaar houden en oprecht een goede relatie hebben. Dan nog kan ik het niet zien als volgens de wil van God. Daar heb ik nog nooit aan getwijfeld.
Jammer, ik heb er namelijk wél aangetwijfeld, aan zowel mijn als jouw standpunt. Als je daar nooit aan hebt getwijfeld of er vraagtekens bij hebt gezet, waag ik te betwijfelen in hoeverre je je openstelt voor nadere visies. [/quote]