het borstvoedingstopic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 07 jan 2009 10:48

Ik loop hier gezellig te knoeien.
Net voor kerst zat ik op ongeveer 120cc per borst. Aangezien ik per keer een borst wil geven heb ik 2 dagen gekolft, haar de fles gegeven en het 'opgewaardeerd' naar 160. Week lang gaat het goed. Wordt Anna Sofie weer verkouden, drinkt ze heel weinig iedere keer. Is het in 2 dagen weer naar 100cc.. grr.. nu weer flink kolven dus. en door exceem tepels kapot, dus drinken doet heel zeer, kolven is minder pijnlijk. Dus De ene voeding kolf ik en geef ik haar de fles en de andere krijgt ze wel uit de borst. Dan is het iets minder belastend. Maar goed... gaat wel weer goed komen.
Time flies when you have none!

Mrgreet
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Mrgreet » 07 jan 2009 11:28

Sjonge, dat is echt niet prettig Sterretje! Ik heb wel respect voor moeders die borstvoeding geven, t lijkt me nogal n ingewikkeld werkje.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 07 jan 2009 12:20

Mrgreet schreef:Sjonge, dat is echt niet prettig Sterretje! Ik heb wel respect voor moeders die borstvoeding geven, t lijkt me nogal n ingewikkeld werkje.

dat verschild echt per persoon/kind hoor! Ik heb tot nu toe nooit problemen gehad met de voeding, alleen een dipje rond 4 maanden. Nou dat is niet ingewikkeld, alleen maar extra aanleggen en hopen dat het weer omhoog komt.

Sterretje: sterkte ermee! Vervelend als het pijn doet!! Hopelijk gaat het snel weer goed!!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 07 jan 2009 12:43

lammetje schreef:
Mrgreet schreef:Sjonge, dat is echt niet prettig Sterretje! Ik heb wel respect voor moeders die borstvoeding geven, t lijkt me nogal n ingewikkeld werkje.

dat verschild echt per persoon/kind hoor! Ik heb tot nu toe nooit problemen gehad met de voeding, alleen een dipje rond 4 maanden. Nou dat is niet ingewikkeld, alleen maar extra aanleggen en hopen dat het weer omhoog komt.

Sterretje: sterkte ermee! Vervelend als het pijn doet!! Hopelijk gaat het snel weer goed!!

sterkte sterretje!! Ik had een dip met de bv rond 3 maanden. Hugo had er echt niet meer genoeg aan. Op dat moment heb ik wel extra aangelegd, maar moest ook weer aan het werk. Dus daar lukte het extra aanleggen en kolven niet. Ik moet wel zeggen dat ik er behoorlijk zat van was om elke 2 uur aan te leggen,voelde mij toen echt een koe. Hugo was het probleem niet,die drinkt alles wat je hem voorzet. Ik had wel de induk dat hij van de flesvoeding langer verzadigd is. Hij drinkt momenteel 240 uit de fles. Dat is met bv niet bij te houden.
En voor de nacht krijgt hij een schep rijstebloem door zn fles...slaapt hij lekker door.

@ Missf....gewoon niets van aantrekken wat de verloskundige zegt. Een vriendin van mij heeft haar hele zwangerschap tegen de vk gezegd dat ze bv ging geven om van het gezeur af te zijn. Onderwijl had ze de flesjes al klaar staan. Na de bevalling zei ze dat ze zich bedacht had en toch fv ging geven.....

Zonnetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Zonnetje » 07 jan 2009 13:13

Gebruiken jullie een handkolf of een electrische?
Zelf heb ik bij Mathilde een handkolf gebruikt, maar ik vind het maar niks, ik kreeg er ook bijna niks uit.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 07 jan 2009 13:59

Ik had een elektrische geleend van m'n schoonzus. Ik heb er nooit moeite mee gehad om er wat uit te krijgen, maar ik voelde me altijd wel net zo'n koe aan de melkmachien :mrgreen: Ik gaf het dus liever gewoon, zonder af te kolven.
Ik heb me ook wel voorgenomen bij de volgende niet zulke voorraden aan te gaan leggen in de vriezer. Nergens voor nodig, ik heb bij Timon uiteindelijk ook alles weg kunnen gooien.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 07 jan 2009 14:00

elektrische kolf! Ideaal...je bent zoklaar met kolven. Ik had wel altijd het idee dat ik gemolken werd...beetje nadeel.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 07 jan 2009 14:07

De handkolf vond ik vreselijk!
Toen de elektrische van mn schoonzus mogen lenen. Ging erg makkelijk en snel.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 07 jan 2009 14:21

Elektrische, dubbele kolf.

Ideaal. Je klemt die dingen achter je bh en zet hem aan. Ondertussen ga ik altijd gewoon ff lezen o.i.d. Maar zal er wel aan moeten wennen het straks op mijn werk te doen, of tijdens dagje weg of zo.
Voordeel van dubbel is wel dat je dus maar 1 keer per 7 uur hoeft te kolven als je een dag weggaat. Scheelt weer met om de 3 tot 4 uur.
Als je dan 's ochtens voor je weggaat kolft (bv om 6 uur) hoef je rond de middag pas weer en dan na het avondeten.

Ik kolf standaard iedere avond rond 10 uur, melk direct in flesje kan dochterlief het zo drinken. En de rest die over is, komt bij mijn melkverzameling;-)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 07 jan 2009 19:45

heerlijk electrisch, dat had ik in het ziekenhuis!

Hier ook makkerlijk gehad met bv. tot nu toe eigenlik noooit problemen gehad, zelfs nog geen borstonsteking, kloven, spruw oid. Ik denk dat ik het makkelijker had dan flessenmoeders... :oops: k had et altijd klaar, juiste temp etc...

Alleen vraag ik me nu af of ik nu wel beter af ben. Ze komt weer twee keer snachts, nadat ze zo giga ziek is geweest...

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 08 jan 2009 15:20

elektrisch idd ideaal.

Hier gaat het gelukkig al weer goed.
Heb verder ook geen last qua kloven, spruw e.d. Maar door het exceem gewoon erg dunnen huid gekregen en omdat ze dus meer dronk omdat ze verkouden was snel kapot.
Dus het probleem was eigenlijk haar verkoudheid.. daar doe je niets aan.
Madam moet zo naar het CB.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 08 jan 2009 19:28

en... goedgekeurd door et cb?

ajl
Generaal
Generaal

Re: het borstvoedingstopic

Berichtdoor ajl » 01 feb 2010 08:54

* schop*

Even een paar vraagjes; ik heb de indruk dat ik s'avonds niet zo veel voeding heb. Cato komt dan om de 2 uur voor voeding. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik s'avonds meer heb?

Ik heb nu sowieso het idee dat ik bij Cato minder voeding heb, minder stuwing en minder lekkage, dan bij Hugo. Cato dronk eerst 1 borst per keer, maar zit inmiddels op 2 borsten. Hoe kan ik het beste weer naar 1 borst per keer gaan en de hoeveelheid voeding verhogen?

aagje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor aagje » 01 feb 2010 11:24

Hoi AJL,
dat noemen ze clusteren enige manier om er af te komen en meer voeding te krijgen is gewoon iedere keer aanleggen. Dan gaat je productie vanzelf omhoog, ik heb het ook gehad duurde ongeveer 2 weken...maar het werkt echt, gaat vanzelf weer beter. Ik vond het ook erg pittig.
Wat ik zelf ook een goede site vind is http://www.borstvoedingsforum.nl/ kan je echt goede tips vinden!

Succes!

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 01 feb 2010 13:49

Lastig AJL.
Het is trouwens niet zo vreemd als kindjes s avonds vaker komen dan overdag, komt wel meer voor. Wat ik 's avonds wel eens doe als ik het idee heb dat ze niet tevreden is, is de eerste borst weer een tweede keer aanbieden tijdens de voeding.

Hier is het momenteel rommelig. Het ging eerst steeds beter, kwam zo'n beetje om de vier uur, maar dit weekend redt ze vaak de 3 uur niet eens (en soms weer wel, slaapt ze door tot vijf uur na de voeding). Tussendoor houdt ze t ook maar kort vol, is gauw moe. Gelukkig slaapt ze nu eigenlijk elke nacht wel door.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Terug naar “Archief”