Moderator: Moderafo's
tante-tortel schreef:Het enige wat ik lees in de Bijbel over een homoseksuele relatie is die van het negatieve. Nergens kun je lezen: als je maar van elkaar houd dat is het goed, als je het maar samen met God doet dan mag het.
Nee, de Bijbel laat zich juist negatief uit over dat soort relatie,s.
Waarom zouden wij het dan beter willen weten dan God?
tante-tortel schreef:Kinderloze echtparen willen wel degelijk voldoen aan de scheppingsopdracht alleen heeft God de moederschoot gesloten.
Homoseksuelen kunnen nooit ook maar proberen om aan die opdracht te voldoen aangezien dat onmogelijk is.
tante-tortel schreef:Het enige wat ik lees in de Bijbel over een homoseksuele relatie is die van het negatieve. Nergens kun je lezen: als je maar van elkaar houd dat is het goed, als je het maar samen met God doet dan mag het.
Nee, de Bijbel laat zich juist negatief uit over dat soort relatie,s.
Waarom zouden wij het dan beter willen weten dan God?
En natuurlijk zie ik dat er veel liefde tussen twee mannen en twee vrouwen kan zijn. Ik ben echt niet blind. Maar ik zie het nog steeds als een verboden liefde zoals je ook niet een relatie mag aangaan met een getrouwde man of vrouw. Ook al houd je nog zoveel van elkaar. Het is verboden liefde.
Denkertje21 schreef:@ tante tortel en anderen...
Jantjes schreef:Nee Denkertje21 wij zitten er echt niet naast, hoewel ik begrijpt dat jij denkt dat wij er wel naast zitten
Jantjes schreef:De Bijbel veroordeeld homoseksualiteit ook in liefde en trouw, hierboven door diverse personen menigmaal verwoord.
(...)
Praktiserende homoseksuelen worden in de Bijbel veroordeeld.
Vonkie schreef:@Studentjussh: Jij en ik zijn hetzelfde standpunt toegedaan. Zelf istie er nog niet echt over uit al neigt hij sterk naar de kant van voor praktiserend homo-zijn. Daarom vind ik het ook zo fijn dat ik hier iemand tegenkom die er wel mee worsteld (niet dat ik dat fijn voor je vind!) maar er toch op uitkomt dat het bijbels gezien niet te verantwoorden is.
studentjehhs schreef:Tante Kortel,
Ik denk ook dat het niet de wil van de vader is dus in zoverre ben ik het met je eens, maar je zegt: "En nee, denktertje ik weet zeker dat de Bijbel homoseksuele relatie's afwijst, ook die in liefde en trouw naar elkaar zijn aangegaan".
Volgens mij kan je dat nooit zo stellig zeggen. Daarover laat de bijbel zich echt niet zo duidelijk over uit.
Jantjes schreef:Nee Denkertje21 wij zitten er echt niet naast,
Jantjes schreef:Ik kan je zeker wel aanraden niet op kerk mensen, refo’s of welke groep christelijke mensen (mijn incluis) te vertrouwen want dan kom je bedrogen uit.
tante-tortel schreef:Geloof nu is een zeker weten en een vast vertrouwen waardoor ik alles voor waarachtig houd wat God in Zijn woord geopenbaard heeft.
Dus wel degelijk een zeker weten.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten