Situatie in Israel (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

smArtjan
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor smArtjan » 07 jan 2009 23:24

Lovely schreef:
smArtjan schreef:@Sabra; Lovely moet eerst mijn vraag nog beantwoorden, daarna is de jouwe aan de beurt :P

@Lovely: volgens mij ken je de grondslag van de Hamas niet, want anders zou je weten dat de Hamas inderdaad niet uit is op een vredig bestaan in een Palestina met Israël ernaast. Nee, het enige wat ze willen is de total destruction van Israël. Vrede is dus een onbegonnen zaak als de grondslag van Hamas niet veranderd.

Ik heb je in voorgaande posts al uitgelegd dat dat laatste ze hoe dan ook niet gaat lukken.

Ik ben ook geen voorstander van Hamas als regeringspartij, maar de Palestijnen hebben niet veel keus. Of ze konden kiezen voor een corrupte regering die geen vrede kon bereiken met Israël of voor ‘verzetsregering’ Hamas, want zo zien de Palestijnen deze regering vooral. Het meest falende hiervan is vooral dat de nakomelingen van de Palestijnen hiervan de dupe zijn. Wat kunnen zij er aan doen dat het in 1948 en die tijd daarna fataal fout is gegaan? Jongeren in Palestina hebben geen kans en keuzes, de enige kans die zij hebben is die van ‘verzetsstrijder’ bij Hamas en dat is dan een eer, daar groeien zij mee op, weten zij beter? Kennen zij de buitenwereld goed met een betonnen muur om hen heen?

Graag zou ik de verdeling van 1948 terug zien, want welke andere regering hierna ook komt, als ze 'bezet' blijven door Israël zullen ze zich blijven verzetten op allerlei manieren en dus ook terroristische activiteiten. Daarmee zijn en blijven zij een gevaar voor Israël en haar burgers.

Zou er niet meer bereikt kunnen worden als ze zouden stoppen met hun verzet en gewoon zouden aanvaarden dat Israël ook een staat is met bestaansrecht? Ik weet zeker dat de Palestijnen dan heel wat meer toekomst zouden hebben.
"UBI IUDICIA DEFICIUNT INCIPIT BELLUM"
Afbeelding

Lovely
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lovely » 07 jan 2009 23:24

Sabra schreef:
Omega schreef:
Het feit dat Gretta Duisenberg onvermijdelijk is. Daar weten ze in het Midden-Oosten wel een oplossing voor.

In die zin onvermijdelijk, dat indien er tegen Israël gedemonstreerd wordt het niet mogelijk is dat zij niet aanwezig is.

Ik vraag mij ook af of Israël wel voldoende maatregelen neemt om onnodige slachtoffers onder burgers te voorkomen, maar deze mevrouw hoor je nooit vraagtekens plaatsen bij hetgeen Hamas doet en voor ogen heeft.

Gretta Duisenberg is tegen de staat Israël dat moge duidelijk zijn. Maar wat dacht je dan van Dries van Agt?
Laatst gewijzigd door Lovely op 07 jan 2009 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 07 jan 2009 23:25

Lovely schreef:
Ik ben ook geen voorstander van Hamas als regeringspartij, maar de Palestijnen hebben niet veel keus. Of ze konden kiezen voor een corrupte regering die geen vrede kon bereiken met Israël of voor ‘verzetsregering’ Hamas, want zo zien de Palestijnen deze regering vooral.

De Palestijnen kunnen kiezen voor vrede door alle gewapende activiteiten per onmiddelijk te beëindigen.

Kennen zij de buitenwereld goed met een betonnen muur om hen heen?

Die muur is anders voor meer dan 90% een hek.

Graag zou ik de verdeling van 1948 terug zien, want welke andere regering hierna ook komt, als ze 'bezet' blijven door Israël zullen ze zich blijven verzetten op allerlei manieren en dus ook terroristische activiteiten. Daarmee zijn en blijven zij een gevaar voor Israël en haar burgers.

De verdeling van 1948 is anders niet geaccepteerd door de Arabieren.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 07 jan 2009 23:27

Lovely schreef:
Lovely krijgt een spontane buikkramplach :lol:

Dat mag, maar voorlopig gebruik jij met name interpretaties en geen feiten om je mening te onderbouwen. Dus wie hier zou moeten lachen is een tweede.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 07 jan 2009 23:28

Lovely schreef:
Gretta Duisenberg is tegen de staat Israël dat moge duidelijk zijn. Maar wat dacht je dan van Dries van Agt?

Van Agt is van hetzelfde laken een pak. Hij heeft zijn mond vol van hetgeen Israël allemaal fout doet, maar als hem wordt gevraagd naar wat de Palestijnen verkeerd doen, dan mompelt hij vluchtig wat.

Lovely
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lovely » 07 jan 2009 23:31

Sabra schreef:
Lovely schreef:

Van Agt is van hetzelfde laken een pak. Hij heeft zijn mond vol van hetgeen Israël allemaal fout doet, maar als hem wordt gevraagd naar wat de Palestijnen verkeerd doen, dan mompelt hij vluchtig wat.

Aangezien jij aangeeft expert te zijn op dit gebied; heb jij voor mij een goede betrouwbare bron die aangeeft dat de bombardementen op de VN - school niet zinloos waren en dat er wel degelijk raketbeschietingen daar plaats vonden vanuit Hamas?

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 07 jan 2009 23:34

Lovely schreef:
Aangezien jij aangeeft expert te zijn op dit gebied; heb jij voor mij een goede betrouwbare bron die aangeeft dat de bombardementen op de VN - school niet zinloos waren en dat er wel degelijk raketbeschietingen daar plaats vonden vanuit Hamas?

Ik begrijp je punt niet. Wat heeft een beschieting van een school - al dan niet terecht - van doen met de fundamentele discussie over de verdeling van land?

Als de school louter bevolkt was door burgers, dan heeft Israël een grote onherstelbare fout gemaakt. Zaten in de school strijders van Hamas dan hebben de Israëli's goed gemikt.

Waar wil je heen met het noemen van dit punt?

Lovely
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lovely » 07 jan 2009 23:36

Sabra schreef:
Lovely schreef:

Ik begrijp je punt niet. Wat heeft een beschieting van een school - al dan niet terecht - van doen met de fundamentele discussie over de verdeling van land?

Als de school louter bevolkt was door burgers, dan heeft Israël een grote onherstelbare fout gemaakt. Zaten in de school strijders van Hamas dan hebben de Israëli's goed gemikt.

Waar wil je heen met het noemen van dit punt?

Ik wil gewoon een betrouwbare bron zien, waaruit blijkt wat er daar precies is gebeurt, ik lees tot nu toe alleen maar diverse berichten en ik dacht dat jij wel een betrouwbare bron zou weten?

Lovely
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lovely » 07 jan 2009 23:39

Omega schreef:
Wat betogen Wilders en Bosma wat feitelijk onjuist is?

Het feit dat Gretta Duisenberg onvermijdelijk is. Daar weten ze in het Midden-Oosten wel een oplossing voor.

Het is frustratie wegens bezetting en dat kan ik geen Jihad noemen, daar slaan deze heren al volledig de plank mee mis.

Het lijkt me meer frustratie dat er ondanks alle zelfmoordaanslagen nog steeds joden in leven zijn.

Dit conflict heeft tot nu toe meer Palestijnse burgers het leven gekost dan Israëlische burgers.
Laatst gewijzigd door Lovely op 07 jan 2009 23:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 07 jan 2009 23:41

Lovely schreef:
Ik wil gewoon een betrouwbare bron zien, waaruit blijkt wat er daar precies is gebeurt, ik lees tot nu toe alleen maar diverse berichten en ik dacht dat jij wel een betrouwbare bron zou weten?

Dit hele conflict kun je pas begrijpen als je de historie kent. En dat is hetgeen waar ik mij in heb verdiept.

Het gaat er niet om of je kunt zeggen of specifieke acties van het Israëlische leger al dan niet onjuist waren. Als je het daar over blijft hebben, dan blijft de discussie nogal oppervlakkig.

Palestijnen en de UNWRA hebben er baat bij om te zeggen dat Israël burgerslachtoffers maakt en bewust op burgers schiet. Israël is er alles aan gelegen om juist de burgers te ontzien. Uit onderzoek moet blijken wie er gelijk heeft. Dat valt vanuit Nederland niet zomaar waar te nemen. Trouwens ook niet voor buitenlandse media, want die mogen de Gazastrook voorlopig niet in.

Lovely
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lovely » 07 jan 2009 23:46

Sabra schreef:
Lovely schreef:

Dit hele conflict kun je pas begrijpen als je de historie kent. En dat is hetgeen waar ik mij in heb verdiept.

Het gaat er niet om of je kunt zeggen of specifieke acties van het Israëlische leger al dan niet onjuist waren. Als je het daar over blijft hebben, dan blijft de discussie nogal oppervlakkig.

Palestijnen en de UNWRA hebben er baat bij om te zeggen dat Israël burgerslachtoffers maakt en bewust op burgers schiet. Israël is er alles aan gelegen om juist de burgers te ontzien. Uit onderzoek moet blijken wie er gelijk heeft. Dat valt vanuit Nederland niet zomaar waar te nemen. Trouwens ook niet voor buitenlandse media, want die mogen de Gazastrook voorlopig niet in.

Oké, dat is dan wel jammer dat je geen bron voor mij hebt, wat ik mij dan wel afvraag is hoe men er in Nederland mee komt dat het een loos trefpunt was.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 07 jan 2009 23:54

Lovely schreef:
Oké, dat is dan wel jammer dat je geen bron voor mij hebt, wat ik mij dan wel afvraag is hoe men er in Nederland mee komt dat het een loos trefpunt was.

Je zou eens wat websites kunnen bezoeken:

www.haaretz.com
www.jpost.com
www.bbc.co.uk/news
www.aljazeera.com
www.anjameulenbelt.sp.nl
www.nytimes.com
www.israelnn.com
www.christenenvoorisrael.nl
www.lemonde.fr
www.spiegel.de

En dan is het aan jou om bepaalde informatie te beoordelen.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 08 jan 2009 00:16

Sabra schreef:De verdeling van 1948 is anders niet geaccepteerd door de Arabieren.

Het valt te hopen dat dit alsnog gebeurt. Maar of mijn eventuele achterkleinkinderen dit nog meemaken, vraag ik me oprecht af.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Lovely
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lovely » 08 jan 2009 00:23

Waarom zouden ze het niet alsnog accepteren? Jordanië en Egypte hebben het tenslotte ook al geaccepteerd terwijl die landen in 1948 eveneens Israël aanvielen gezamenlijk met de Palestijnen.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 08 jan 2009 00:25

Omdat men over Jeruzalem nog lang zal twisten. Hoe het ook zij, ik ga me eens voorbereiden op een heerlijk weekje skiën in het heerlijke en schone Oostenrijk.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Terug naar “Archief”