Lovely schreef:smArtjan schreef:@Sabra; Lovely moet eerst mijn vraag nog beantwoorden, daarna is de jouwe aan de beurt![]()
@Lovely: volgens mij ken je de grondslag van de Hamas niet, want anders zou je weten dat de Hamas inderdaad niet uit is op een vredig bestaan in een Palestina met Israël ernaast. Nee, het enige wat ze willen is de total destruction van Israël. Vrede is dus een onbegonnen zaak als de grondslag van Hamas niet veranderd.
Ik heb je in voorgaande posts al uitgelegd dat dat laatste ze hoe dan ook niet gaat lukken.
Ik ben ook geen voorstander van Hamas als regeringspartij, maar de Palestijnen hebben niet veel keus. Of ze konden kiezen voor een corrupte regering die geen vrede kon bereiken met Israël of voor ‘verzetsregering’ Hamas, want zo zien de Palestijnen deze regering vooral. Het meest falende hiervan is vooral dat de nakomelingen van de Palestijnen hiervan de dupe zijn. Wat kunnen zij er aan doen dat het in 1948 en die tijd daarna fataal fout is gegaan? Jongeren in Palestina hebben geen kans en keuzes, de enige kans die zij hebben is die van ‘verzetsstrijder’ bij Hamas en dat is dan een eer, daar groeien zij mee op, weten zij beter? Kennen zij de buitenwereld goed met een betonnen muur om hen heen?
Graag zou ik de verdeling van 1948 terug zien, want welke andere regering hierna ook komt, als ze 'bezet' blijven door Israël zullen ze zich blijven verzetten op allerlei manieren en dus ook terroristische activiteiten. Daarmee zijn en blijven zij een gevaar voor Israël en haar burgers.
Zou er niet meer bereikt kunnen worden als ze zouden stoppen met hun verzet en gewoon zouden aanvaarden dat Israël ook een staat is met bestaansrecht? Ik weet zeker dat de Palestijnen dan heel wat meer toekomst zouden hebben.