Zwanger deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 06 jan 2009 13:07

liefje schreef:
AikonGirl schreef:Ja, geniet daarvan, nu het nog kan. :puh:

Danique slaapt `s ochtends vaak tot 9 uur :-) sliep met 3 weken door ;-) en jou dochter? (kan niet op haar naam komen :oops: )

Ilona zie ondertekst :mrgreen:

Ilona sliep met 6 weken door. Heerlijk.
Maar die eerste 6 weken vond ik best pittig. 's Nachts kolven, flesje maken, flesje geven, ik was bekaf.

Nu slaapt ze heerlijk hoor. Om 7u een flesje, en gelijk weer naar bed tot half 10. 8)

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 06 jan 2009 13:10

@ MissF: verloskundige hier vertelde dat gemiddelde van eerste kind 40 weken en 6 dagen is. Aangezien er ook genoeg zijn die 2 weken tevroeg komen... zijn er erg veel die meer dan 8 dagen op zich laten wachten.
Anna Sofie 10.
Enne.. strippen kan wel helpen hoor-ik geloof ook niet in ananashardfabels e.d. maar daar wel in-. Moet alleen de baarmoedermond wel week zijn.
Time flies when you have none!

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 06 jan 2009 13:29

ach ja, lijkt me moeilijk te meten of het helpt of niet: de zwangeren zijn meestal al zo ver over de datum, dat het kindje sowieso wel een keertje komt... moeilijk te zeggen of het uit zichzelf komt of dat het door het strippen, ananas eten, seksen, over keien rijden, wat weet ik-komt... :wink: :mrgreen:
Ik vind dat trouwens een hele goede en gezonde instelling van je, MissF: Het kindje komt vanzelf, als hij/zij (ik gok overigens op een hij) er klaar voor is!
En ondertussen heb je nog lekker tijd voor jezelf... dus: laat jezelf lekker verwennen en ga lekker veel slapen, dan gaat de tijd ook snel voorbij! :wink:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 06 jan 2009 13:48

Ik gok op een meisje bij missF.

mijn jongens werden op dinsdag geboren, om en nabij de uitgerekende datum. De oudste de avond voor de uitgerekende datum (had ik ook nog totaal niet verwacht omdat mijn schoonzussen allebei 14 dagen over liepen) De 2e een week te laat, maar dat heb ik denk ik psygisch opgehouden omdat mijn man in het ziekenhuis lag. Danny 3 dagen later maar dat leken wel 2 weken omdat het een paar dagen tevoren al leek of de bevalling begonnen was. Loos alarm dus. Nou dat is niet fijn!

Onze kleine meid op woensdag een week "te vroeg". Ik was er eigenlijk nog niet aan toe dat het al zou komen dus het overviel me wel wat en vond het niet leuk dat de kraamtijd voorbij was op de uitgerekende datum.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 06 jan 2009 17:14

Hier een woensdag - kindje, 10 dagen na de uitgerekende datum, nadat ik de dag ervoor gestript was. Ik geloof dus ook wel dat strippen wel helpt.

Het schijnt trouwens wel zo te zijn dat te vroeg of te laat bevallen erfelijk is, wel alleen in de vrouwelijke lijn, dus je schoonmoeder heeft er niets mee te maken :wink: Hier ging het in ieder geval wel op: bij mijn moeder waren ze alle 8 te laat, en de kinderen van mijn zussen kwamen ook allemaal te laat. Ik ga er dus vanuit dat onze tweede uk ook wel op zich zal laten wachten.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 06 jan 2009 19:38

ag.. heb je wel geluk! vanlaatst hier op cb hadden ze het ook over doorslapen! ongeveer de helft van de kinderen, ongeacht bv of flesvoeding slaapt tot na hun eerste levensjaar nog niet door :shock: julia zit dus ook bij die helft!

hier een maandagkindje. Ik ben op zondag ingeleid drie weken te vroeg, maar had al wel een dikke cm ontsltuitin, of was het al twee cm? ik weet et niet meer...

tis idd erfelijk. Dat vroeg de verloskundige dus aan mij of ik wist wanneer bij me moeder de kinderen waren geboren. Die waren dus of op tijd, of te vroeg. Dus dat kan wel redelijk kloppen.

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kamille1984 » 06 jan 2009 20:32

Matthew is 2 dagen na de uitgerekende datum geboren

ik had eerst helemaal niet door dat de bevalling begonnen was, maar dacht dat ik in me broek had gepiest :mrgreen:
nu weet ik wel beter

MissF spannend de laatste dagen...........hopelijk komt het een beetje op tijd! een vriendin van me is maandag van een meisje bevallen Amy
thuis geboren, maar moest naar het ziekenhuis daar placenta niet losliet en veel bloedverloren. nu krijgt ze zelf bloed toegediend :?

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 07 jan 2009 14:05

Vroeger klasgenootje van mij is met de kerst bevallen en verloor 6 liter bloed! Echt niet normaal!
Inmiddels is ze weer thuis en gaat 't allemaal goed, maar wel schrikken zeg!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 07 jan 2009 14:11

6 liter?!
Gemiddeld heb je toch zo'n 5 liter, en als je zwanger bent nog eens +- 1,5 lt erbij?
Hoe overleef je dat?

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 07 jan 2009 14:12

*|Scatie schreef:Vroeger klasgenootje van mij is met de kerst bevallen en verloor 6 liter bloed! Echt niet normaal!
Inmiddels is ze weer thuis en gaat 't allemaal goed, maar wel schrikken zeg!

Hoe kan dat? Een mens bezit toch maar 5-6 liter bloed??

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 07 jan 2009 14:16

:roll: 6 ltr :shock:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 07 jan 2009 15:23

Je kunt wel meer bloed verliezen dan je in je lichaam hebt, als je ondertussen transfusies krijgt.

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 07 jan 2009 16:56

In totaal heeft 't 16 uur geduurd. Dus ze zal idd ondertussen al wel een bloedtransfusie gehad hebben.
Ze heeft een tijd op de IC gelegen maar inmiddels dus weer thuis en alles gaat nu goed.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 08 jan 2009 10:16

@elsb: volgens mij kom ik dan nog tussen joar en jou in. ben nu ruim 17 weken. Wordt je misselijkheid al minder? hier gelukkig wel, heb de pillen weer aan de kant gegooid en het gaat nu wel redelijk zonder. Af en toe komt m'n ontbijtje er nog uit, maar dan is het voor de rest van de dag ook goed.

hmm, mijn moeder heeft geloof ik met de meeste van ons ook over tijd gelopen..dat belooft nog wat! al kan ik me er nu nog niets bij voorstellen hoe zwaar dat zal zijn, aangezien ik nu net zo'n beetje begin te groeien.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 08 jan 2009 11:47

Volgens mij is het voor iedereen verschillend en zelf bij elk kind weer anders. Heb nog nooit gehoord dat het ergelijk zou zijn wanneer je gaat bevallen.
Onze oudste kwam precies op de dag.
De tweede 12 dagen over tijd.
De derde 18 dagen over tijd.
En de jongste wilde er al met 29 weken uit.
Daar heb ik toen 9 weken mee in het ziekenhuis gelegen.
Nu waren de eerste drie meisjes en de laatste een jongen. Maar ook dat schijnt niet uit te maken. En mijn moeder heeft 7 kinderen gekregen waarbij het bij elk kind ook weer gewoon anders was.
Kraamfabels noem ik ze maar.

Terug naar “Archief”