Situatie in Israel (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 06 jan 2009 15:48

Lovely schreef:

Vanaf de jaren 1948 begon de ellende in Israël Optimatus, waarbij we niet moeten vergeten dat er daarvoor ook wel eens heibel was, maar er werd over het algemeen in vrede geleefd. Toch is het nooit zo erg geweest als ná 1948 toen de zionistische bewegingen een sterkere positie kregen.

De ellende begon dus pas toen de joden in 1948 een eigen staat kreeg in het door de Engelsen bezet gebied? Klinkt als: vernietig de staat Israël en alle ellende is het Midden-Oosten uit.

Nee, het heeft te maken met debatteren op niveau zonder meteen de strijdbijl erbij te pakken, wat overigens een typische mannen oplossing is. Meer vrouwen in een dergelijke regering zouden daarom gewenst zijn.

Klink nogal naïef. Er namelijk geen enkel soort homo sapiens dat elkaar en zichzelf zo bitter haat als vrouwen. Daarnaast is er geen enkel soort dat hitserige oorlogstaal uitslaat zodra ze ook maar iets te zeggen krijgen in deze maatschappij. En dan heb ik het nog niet eens over *knip* Gretta Duisenberg.

Het lijkt me dat de goede wil van de staat Israël aardig wordt aangetoond door het Israëlische leger orthodoxe joodse kolonisten met geweld uit veroverd gebied te laten verdrijven.

Er is pas vrede en vertrouwen mogelijk zodra de vernietiging van de ander geen optie meer is voor beide partijen en officieel in een handvast wordt vastgelegd. Daarmee vervalt echter het bestaansrecht van Hamas, dus dat zal nooit gebeuren.
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

smArtjan
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor smArtjan » 06 jan 2009 19:38

@Lovely & Michael: Volgens mij zijn er in het verleden al aardig wat mensen uitgeroeid door het volk Israël, en dat in opdracht van God! Je kan het erg vinden of niet, feit blijft dat Gods wijsheid en almacht dingen zijn waar geen mens bij kan met zijn of haar verstand. Voor het uitvoeren van Zijn plannen maakt een vrouw meer of minder in de regering ook niet uit, evenmin als het feit dat Hamas alles op alles zet om Zijn volk van de aardbodem te vegen. Het enige wat ze ermee bereiken is dat er steeds meer niet-Israëlieten in het graf terecht komen (voor zover ze nog te begraven zijn na een kopstoot van een tankgranaat o.i.d.)

Dat Israël nog steeds Gods volk is, is iets wat veel mensen graag vergeten. De aangeboren haat tegen alles wat van God is, is ook de hoofdreden dat Israël met zoveel haat en geweld te maken krijgt.
Er wordt in de Bijbel ook niet voor niets voorspeld dat Israël een steen des aanstoots zal zijn voor vele volken..... Zie hier, de profetie gaat in vervulling (over de actualiteit van de Bijbel gesproken)!
Wat Hamas de Palestijnen en alle andere volken van de wereld, Israël ook (zouden willen) aandoen, God persoonlijk zal ervoor zorgen dat er geen haar van hun hoofd valt zonder Zijn wil.

Waarschijnlijk vind je dit allemaal erg pro-Israëlisch klinken, ik kan er ook niets aan doen; feiten zijn feiten.
"UBI IUDICIA DEFICIUNT INCIPIT BELLUM"
Afbeelding

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 06 jan 2009 19:44

Israel is taking seriously an international proposal for a Gaza ceasefire that would involve a pledge of foreign forces to prevent Hamas from rearming, Israeli officials and diplomats said on Tuesday.

Bron

'k Ben benieuwd...

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 06 jan 2009 19:48

Yael schreef:
Israel is taking seriously an international proposal for a Gaza ceasefire that would involve a pledge of foreign forces to prevent Hamas from rearming, Israeli officials and diplomats said on Tuesday.

Bron

'k Ben benieuwd...

In de Jerusalem Post van vanmorgen werd een Israelische officier geciteerd die zei dat de operatie binnen 72 uur afgerond kon zijn.

Despite the fierce fighting, and with diplomatic activity beginning to gain steam, defense officials predicted Monday that Operation Cast Lead would be over by the end of the week.

"If everything goes as planned the operation could be over in the next 72 hours," a senior officer said.

Ook wel logisch: de doelen van Israel zijn vrijwel bereikt, nl. het ernstig verzwakken van Hamas. Dan is het tijd om Gaza weer te verlaten.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 jan 2009 20:01

smArtjan schreef:@Lovely & Michael: Volgens mij zijn er in het verleden al aardig wat mensen uitgeroeid door het volk Israël, en dat in opdracht van God! Je kan het erg vinden of niet, feit blijft dat Gods wijsheid en almacht dingen zijn waar geen mens bij kan met zijn of haar verstand.

Genocide en etnische zuivering noemen wij dat. Wel, of dat nu in de bijbel staat of niet, ik geloof niet dat God dit gewild heeft. Het wordt in de bijbel als zodanig gelegitimeerd, maar we moeten niet vergeten dat die teksten pas eeuwen later zijn opgeschreven en niet zonder enige redactie zijn vastgelegd.

Dat Israël nog steeds Gods volk is, is iets wat veel mensen graag vergeten. De aangeboren haat tegen alles wat van God is, is ook de hoofdreden dat Israël met zoveel haat en geweld te maken krijgt.
Er wordt in de Bijbel ook niet voor niets voorspeld dat Israël een steen des aanstoots zal zijn voor vele volken..... Zie hier, de profetie gaat in vervulling (over de actualiteit van de Bijbel gesproken)!
Wat Hamas de Palestijnen en alle andere volken van de wereld, Israël ook (zouden willen) aandoen, God persoonlijk zal ervoor zorgen dat er geen haar van hun hoofd valt zonder Zijn wil.

Dan moet die god waar jij over schrijft, een enorme sadist zijn. Immers, als ik even denk aan de jaren 1939-1945, toen is er nogal wat haar van joden afgehaald (en soms in kussenslopen beland). Als jij gelooft dat dit de wil van een god is, dan geloven wij niet in dezelfde God.

Ik sta in deze episode van dit conflict achter Israel op internationaal-rechtelijke gronden, theologie speelt geen rol.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Lovely
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lovely » 06 jan 2009 20:16

@smArtjan

De volgende keer dien ik een klacht in bij een moderator als je nog een keer zulke vreemde berichten schrijft. Mensen uitmoorden in naam van God? Je maakt God belachelijk. Misbruik God zijn naam niet, ik hoop dat dit je iets zegt.

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 06 jan 2009 20:19

Ik denk dat SmartJan wil (ik spreek liever over toelating) en profetie in dit verband door elkaar haalt.
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

smArtjan
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor smArtjan » 06 jan 2009 20:44

Omega schreef:Ik denk dat SmartJan wil (ik spreek liever over toelating) en profetie in dit verband door elkaar haalt.

Ik beweer niet dat het Gods wil is dat de mensen in Gaza op deze manier lijden, ze hebben het als volk echter wel aan zichzelf te danken omdat ze zelf de Hamas in het zadel hebben geholpen. Een groepering die uit is op de vernietiging van het volk Israël zal niet slagen, wat ze ook proberen.

@Optimatus: Ik geloof dat wat er in de Bijbel staat, waar is.
Over de 2e WO en de holocaust zijn al genoeg boeken geschreven. Zoals je in de Bijbel terug kan vinden heeft God vaak de vijand gebruikt om Zijn volk weer terug te brengen bij Hem. Ik durf niet in Gods schoenen te gaan staan door te zeggen dat dat ook de reden van de holocaust was..... Het is echter wel zo dat God straft uit liefde, en niet als een grote wraakzuchtige sadist.

@Lovely: Ik misbruik Gods naam in dit verband niet, ik haal alleen wat dingen aan uit Gods woord. Lees bijv. Jozua 5:13 - 6:27 eens

Afbeelding

Lovely
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lovely » 06 jan 2009 20:53

@ smArtjan

Je kan het niet laten hé? Je bent in ieder geval gewaarschuwd hierbij, dat je het weet.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 jan 2009 21:03

Vreemde liefde, die gaskamers. Of moet ik nu gaan denken aan een soort darkrooms met een vreemd geurtje?

Smartjan, je kwaakt baarlijke nonsens.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 06 jan 2009 22:47

Mensen let een beetje op de emoties. Het is maar een discussie, het gaat niet om je leven. Onderlinge vete's gaan we ook niet zelf regelen als er problemen zijn met gebruikers regel het dan met de moderator.

smArtjan
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor smArtjan » 06 jan 2009 23:12

@Lovely: Heb je het stuk ook gelezen? Ik kan het inderdaad niet laten om je gewoon te laten zien wat er in de tijd van de Bijbel plaatsvond. Als je het stuk hebt gelezen dan kun je niet ontkennen dat indertijd het volk Israël in opdracht van God mensen heeft uitgemoord.
Komen we gelijk bij de vraag of moord nog moord is als je daartoe opdracht krijgt van Degene die ALLES heeft gemaakt.
En ja, bovenstaande uitspraak kun je weer zo interpreteren dat ik nu heb gezegd dat mensen met een kronkel in hun hoofd, die denken dat ze bevel van Hogerhand krijgen om mensen uit te moorden, dan nu maar vrij hun gang mogen gaan...... Helaas, dat heb ik niet gezegd, en ook niet bedoeld te zeggen, dus voordat je weer een 'dreig-berichtje' tikt, bespaar je de moeite!
Kort samengevat: Als Israël niet meer terug zou vechten dan zou God dat doen. Hoeveel mensen het ook graag anders zouden willen zien: Israël gaat nooit verloren, knoop 't in je oren, van achter en van voren :wink:

@Optimatus: Als je de geschiedenis van het oude volk Israël leest in de Bijbel dan kun je er niet omheen dat het telkens de cirkel is van: Het volk Israël dient God, het volk Israël verlaat Gods geboden en inzettingen, het volk Israël wordt door de HEERE gestraft, het volk Israël krijgt berouw over haar afvalligheid en om het cirkeltje weer compleet te maken; het volk Israël gaat God weer dienen....
Dat is niet om ons het wijzende vingertje uit te kunnen laten steken van: Sjonges, wat waren die Israëlieten vroeger ongehoorzaam. Nee, ten diepste komt daarin naar voren wat er in ons allemaal schuilt; de onwil om God te dienen.

En of het vreemd is dat God Zijn volk op een indringende manier tot zich roept daar hoef ik niet over te beslissen, daar is God God voor. Ik heb ook uitdrukkelijk gezegd dat ik níét in Gods schoenen wil/durf te gaan staan door te zeggen dat de holocaust een straf van God was, dus je rare uitspraak van: 'Vreemde liefde, die gaskamers' is je eigen interpretatie van iets wat ik niet heb gezegd.

Afbeelding

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 06 jan 2009 23:13

smArtjan schreef:Het is echter wel zo dat God straft uit liefde, en niet als een grote wraakzuchtige sadist.

Wát een geruststelling, ik kan vannacht weer heerlijk slapen nu ik weet dat talloze onschuldige moeders en kinderen sterven uit God's liefde.

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 06 jan 2009 23:19

een overdenking als een waarschuwing voor
vijanden van de joods christelijke wereld

Psalmen 83
1Een psalm van Asaf.

2 Laat iets van U horen, o God. Spreek toch en blijf niet werkeloos toezien.

3 Uw tegenstanders gaan tekeer. De mensen die U haten, krijgen de overhand.
4 Zij beramen aanslagen tegen Uw volk en overleggen hoe zij Uw volgelingen kunnen aanvallen.

5 Zij zeggen tegen elkaar: "We gaan dat hele volk uitroeien. Niemand kent dan nog het volk van Israël."
4 "Come," they say, "let us destroy them as a nation,
that the name of Israel be remembered no more."

6 Zij waren het al snel eens en hebben een verdrag gesloten om gezamenlijk tegen U op te staan.

7 De Edomieten en Ismaëlieten; de Moabieten en de Hagarenen.

8 De Gebalieten, Ammonieten en Amalekieten; en ook de Filistijnen= Hamas
samen met de inwoners van de stad Tyrus=. hizbollah

9 Ook Assur kwam erbij; het helpt de nakomelingen van Lot.

10 Doe met hen maar hetzelfde als U met de Midianieten deed en als met Sisera. Of zoals met Jabin bij de rivier de Kison.

11 Zij werden bij Endor verslagen en gedood; hun lijken dienden als mest voor het land.

12 Behandel hun voorname mannen maar net als de koningen Oreb en Zeëb, die U beiden doodde. Doe met hun koningen maar net als U deed met de Midianitische koningen Zebah en Zalmuna, die U doodde.

13 Want zij wilden Uw land in bezit nemen. 14 Mijn God, laat hen zweven als de zaadjes van een distel; blaas hen weg als kaf dat door de wind wordt verdreven.

15 Zoals het vuur een bos verbrandt en de vlammen de bergen roodgloeiend maken,

16 achtervolg hen zo met Uw storm; jaag hun schrik aan met Uw wervelwind.

17 Maak hen te schande; misschien zullen zij dan ooit nog eens naar U zoeken, HERE.
18 Laten zij zich schamen en door schrik overmand worden; laat hen door de grond gaan van berouw.

19 Dan zullen zij eindelijk beseffen dat U de YHWH bent. Dat U de Allerhoogste bent op de aarde.
For YHWH the LORD is our judge,
the YHWH the LORD is our lawgiver,
the YHWH the LORD is our king;
it is HE who will save us.
Isaiah 33:22

smArtjan
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor smArtjan » 06 jan 2009 23:22

CaptainCaveman schreef:
smArtjan schreef:Het is echter wel zo dat God straft uit liefde, en niet als een grote wraakzuchtige sadist.

Wát een geruststelling, ik kan vannacht weer heerlijk slapen nu ik weet dat talloze onschuldige moeders en kinderen sterven uit God's liefde.

Een aardse vader straft zijn kinderen ook niet omdat hij het zo leuk vind om z'n handen te gebruiken.... Hij doet dat (als het goed is) om zijn kinderen voor erger te bewaren. Is het dan raar dat de hemelse Vader, die volmaakt liefheeft, uit liefde straft?
En over de manier waarop Hij dat doet daar hoeven wij geen commentaar op te hebben, elke zonde die we doen geeft God het volste recht om ons te doden.... Die zonder zonde is werpe de eerste steen (als je zo hoog kan gooien)

Afbeelding

Terug naar “Archief”