Ik heb een beetje met kippenvel je verhaal zitten lezen. Heel indrukwekkend en herkenbaar, die strijd. Maar ik ben heel blij dat je de strijd samen met God wilt voeren. Ik merkte bij mezelf dat het soms ontaardde in een strijd met mensen. En dat moet niet.
Er mag gewoon niks tussen God en jou in staan. Als dat je geld is, ga je verkeerd met je geld om. Als dat je geaardheid is, ga je verkeerd met je geaardheid om. Mijn gebed is ook steeds: Heere, wijst U me de weg die ik gaan
mag. Anderen moeten daar heel voorzichtig mee omgaan en ik merk nog wel eens dat dat anders is.
Ik schrok een beetje van de volgende zin uit je verhaal:
studentjehhs schreef: Ik weet dat andere Christelijke homo's hier anders overdenken en dan ga je soms twijfelen.
Dát is nooit mijn bedoeling geweest. Met alle twijfels moet je echt naar God. Voor mij is het een heel gevecht geweest en nog een dagelijkse strijd. Ik wil niemand overtuigen dat een relatie kan. Ik wil allen uitdragen dat HIJ ER IS!!! Voor jou en voor mij en dat Hij ons Zijn weg wijst. En ik ben er heilig van overtuigd dat dat voor de één anders is dan voor de ander. Die het tot zonde is, is het tot zonde.
studentjehhs schreef: Zeker omdat, veel Christenen heel hard roepen dat een homo niet mag praktiseren. Daar ben ik het mee eens, maar ik zie gewoon in mijn omgeving dat ze zelf de bijbel wel anders uitleggen als het hun uitkomt. Denk bijvoorbeeld aan sex voor het huwelijk, masturberen etc. Daar wordt je soms erg cynisch van.
Dit is ook zo'n begrijpelijke reactie. Ik zit hier achter het scherm ook wel eens met kromme tenen de reacties te lezen. Dan lees ik bij andere topics weer dingen van dezelfde personen die een heel ander geluid laten horen.
studentjehhs schreef: Nu is het nog te vaak binnen de orthodoxe kerken dat jongeren er niet over durven te praten. 93% van de ambtsdragers in kerken zegt dat homoseksuele jongeren niet bij hen hoeft aan te kloppen met hun problemen. Ik vind dat persoonlijk een schande. 99% van die jongeren keert de kerk de rug toe en dat is echt heel erg. Hiermee zeg je tegen 5% (dat is het cijfer waar ik van uit ga) van de jongeren; zoek het maar uit...
Wat je hier aan haalt, is eigenlijk mijn hele motivtie om me in deze discussie steeds weer te mengen, ondanks alle harde reacties die homo's ook hier helaas over zich heen krijgen. Ik heb te veel mensen de kerk uit zien rennen (en sluipen!). Die zien we nooit meer terug als God het niet verhoedt. Daarom ben ik ook actief op het Regenboogforum. Ik wil God niet kwijt en gelukkig houdt Hij me vast, anders was ik allang stuk gelopen op brave kerkmensen.