Refowebkids deel 8

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 05 jan 2009 22:55

Ik heb nu ook een bril van de hans anders (ok, niet helemaal, ik heb namelijk hoofdzakelijk lenzen, maar een bril voor erbij). Ik vind hem vergeleken bij mijn ouder bril wel een stuk zwakker. Ook nog geen probleem hoor. Je kunt natuurlijk beter voor een bril gaan waar het minder erg is als er iets stuk gaat, dan dat er wat gebeurd met een duurdere bril. Vooral omdat hij 4 is, is hij er eigenlijk redelijk snel uitgegroeid.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 jan 2009 22:56

Ik ben absoluut niet voor een duurdere zaak, voor brillen en lenzen. Ik vind het totaal niks toevoegen,maar Hans Anders kom ik niet meer.
Ik heb er wel mijn bril vandaan, verder allemaal best hoor. Maar ik heb mijn lenzen bij Specsavers vandaan, en dat vind ik veel beter. Mijn man heeft erg slechte ogen, en zat ook bij Hans Anders, maar ten eerste duren afspraken gruwelijk lang voor je eindelijk terecht kunt (of het moet alleen hier zijn hoor, dat kan best), en ze geven hem gewoon lenzen mee, in plaats van elke keer zijn ogen opnieuw opmeten.
Ik kreeg mijn lenzen echt niet zomaar opnieuw bij Specsavers. Het kost wel steeds wat meer tijd, maar ze nemen veel meer tijd voor je, en letten heel erg op je ogen. Mijn man draagt al heel lang lenzen, en heeft echt slechte ogen. Maar daar meten ze het heel nauwkeurig, met alle extra metingen, zodat ze in de gaten houden of zijn ogen het nog wel aankunnen. Maargoed, specsavers is niet duurder of goedkoper dan Hans Anders. En als je geen Specsavers hebt, zou ik toch voor Hans Anders gaan, die kinderbrillen gaan zo snel kapot, en als je een hele dure hebt, is het jammer als hij over een jaar of 2 een andere wil
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 05 jan 2009 23:02

Hier heeft K sinds oktober een bril. Eerst zijn we hier op het dorp gegaan, voor de service en het gemak dat hij zelf even heen kon gaan. Maar na 1.5 maand was deze al stuk door verliezen. (een auto eroverheen). We zijn toen naar een andere gegaan waar ze vaste prijzen hebben voor kinderbrillen incl. de glazen. Ook dit is een duurdere winkel. Beide brillen waren perfect en lang geen 800 euro. Daar kunnen wij wel minstens 4 brillen voor kopen. Ik zal eens kijken of we van beide brillen een foto hebben. De eerste vond ik, en hij, iets mooier maar dezelfde hadden ze daar niet meer en omdat hij dus ook geen zin had in veel brillen passen hebben we bijna dezelfde genomen.
Laatst gewijzigd door Memmem op 12 jan 2009 06:37, 1 keer totaal gewijzigd.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 05 jan 2009 23:07

de oogarts heeft vanmiddag zijn ogen opgemeten, dan hoeft een opticiën toch niet weer zijn ogen op te meten?

en nu weet ik helemaal niet meer waar ik es heen zal gaan.....

ik heb altijd mijn brillen van Hans Anders vandaan en er nooit problemen mee gehad. (en ik heb ook al vanaf mijn 11e een bril) De bril die ik voor deze had heb ik echt jaaaaaaaaaaaren mee gedaan en deze heb ik ook al 3 jaar zonder dat er ooit wat mee is. Als ie es scheef staat wandel ik gewoon een brillenzaak in en vraag of ze hem ff recht willen zetten. Doen ze altijd voor noppes.

Memmem, houdt jullie zoon zijn bril altijd op of gaat ie af met buiten spelen etc? Danny is op zich wel een rustig ventje dus ik hoop dat ie niet te vaak stuk gaat.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 05 jan 2009 23:18

Annet, mooi dat hij het zo leuk vond op school! Bril ook een hele verandering. Ik draag zelf ook een bril, ook als kind zijnde al, vanaf groep 4 denk ik. Eerst had ik een dure bril, later kreeg ik er 1 van de Hans. Op zich vind ik de service daar goed. Maar dat zal per winkel verschillen. Ik heb goede ervaring ermee, mijn man niet.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 05 jan 2009 23:40

K gooit vaak zijn bril af, vandaar dat de eerste zo snel stuk was, Als hij hem na het omkleden weer opdoet speelt hij er ook gewoon mee. Hij is wel de rustigste van ons stel. En hij is al (sinds gisteren) 8, dat scheelt ook wel.
Ik heb een foto van hem opgezocht, van de eerste bril is geen foto omdat hij die dus steeds afdeed.

Afbeelding

Als je een hans anders in de buurt hebt zou ik daar kijken, met een jaar moeten kinderen toch vaak weer nieuwe glazen en als de bril dan af is had je toch niet zo'n dure.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe duur ze daar zijn. Waar wij de tweede bril kochten hadden ze brillen van 69, 105 en 169 euro incl. de glazen. Hij kiest dus wel weer het duurste

de oogarts heeft vanmiddag zijn ogen opgemeten, dan hoeft een opticiën toch niet weer zijn ogen op te meten?
Nee hoor, gewoon het "recept" meenemen.

Mooi dat Danny het zo naar zijn zin heeft op school.
Laatst gewijzigd door Memmem op 12 jan 2009 06:37, 2 keer totaal gewijzigd.

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 05 jan 2009 23:41

Zelf heb ik goede ervaring met Pearle. Maar dat kan ook per plaats verschillen. De service is prima.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 jan 2009 07:24

Haai schreef:
*Annet* schreef:ik zit wat te kijken op sites voor kinderbrillen, maar de meeste modellen vind ik van die afgezaagde kinderbril modellen. Zag zelfs zo'n model als mijn broer vroeger had, 2 bogen tussen de glazen zeg maar. De oudste vindt het wel cool als Danny zo'n montuur krijgt met dikke, ja hoe noem je dat? poten?? Eigenlijk vind ik dat ook veel leuker. Zal ik naar Hans Anders gaan, 25 km verderop of een dure zaak op 10 km afstand? pfffff wat een gedoe weer.

Mijn ervaring is dat bij een 'dure' zaak de service wel beter is, en dat er beter gekwalificeerd personeel rondloopt. Ik zou dus niet zo snel voor Hans Anders kiezen geloof ik.

Mijn zwager werkt bij Hans Anders. Maar het verschilt zo enorm per plaats qua service en gekwalificeerd personeel.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 jan 2009 07:29

Ik zal eerst kijken wat Danny staat. Je kunt van te voren wel een bril uit zoeken die je mooi vindt (uiteraard kan dat wel). Maar het kan zijn dat die bril juist helemaal niet mooi staat.

Mijn nichtje heeft ook een bril (ze is nu 6 en was 4 toen ze een bril kreeg). En m'n zus ging regelmatig terug met de bril omdat die kapot was of scheef stond. Soms kwam ze wel 4 keer in de week bij de brillenzaak. :wink:

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 06 jan 2009 08:15

Annet, als je zelf geen klachten hebt over Hans Anders zou ik mooi daarheen gaan. Zeker als Danny nog zo klein is en er misschien regelmatig wat met die bril aan de hand zal zijn. En de sterkte van de glazen zal ook nog wel gaan veranderen, dan is het toch sund om daar elke keer heel veel geld aan uit te geven?

Ik heb ook vanaf m'n zesde een bril gehad en ging in 6 jaar van -1 naar -7. Dat kost je handen vol geld als je dan elke keer in een dure zaak bent...

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 06 jan 2009 09:27

Annet, wat een dag voor Danny. Daar woird je inderdaad moe en emotioneel van.
Ik moet donderdag met mijn jochie naar de oogarts. Ik ben niet zo´n held met doktoren enzo dus ik zie er tegenop. Wat doen ze allemaal? En hoe lang duurt het? Kan ik me vast geestelijk voorbereiden.

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 06 jan 2009 09:32

marjo schreef:Annet, wat een dag voor Danny. Daar woird je inderdaad moe en emotioneel van.
Ik moet donderdag met mijn jochie naar de oogarts. Ik ben niet zo´n held met doktoren enzo dus ik zie er tegenop. Wat doen ze allemaal? En hoe lang duurt het? Kan ik me vast geestelijk voorbereiden.

Eerst doen ze vaak een oogtest of je figuurtjes goed kan aflezen die steeds kleiner worden, daarna vaak met een apparaat hij krijgt dan druppeltjes in zijn ogen gespoten (dat doet het apparaat) en hij moet zijn kin op een houdertje leggen en een test doen, verder zal het veel uitleg zijn volgens mij ben je met een halfuurtje wel klaar :-)

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 06 jan 2009 10:44

Onze kinderen hebben al vanaf dat ze vier zijn een bril.
We kochten ze eerst bij een brilleman die vlak bij zat. En eigenlijk altijd goede service. Vaak moeten rechtzetten en ook weer heel maken maar altijd gratis. Later gingen we naar pearl en nooit problemen gehad. Zelfs toen er een vrachtauto over de bril van onze dochter reed hebben ze nog geprobeerd om het weer goed te krijgen. Zodat ze hem wel op kon. En ben ik gewoon naar het bedrijf gegaan waar de vrachtwagen van was en die heeft het met zijn verzekering geregeld dat ze toch een nieuwe kon krijgen.
Maar ik ga nooit meer naar Hans. Daar had ik ooit een bril gekregen waar ik maar niet goed door kon kijken, toen ik suggereerde dat ze misschien de glazen hadden verwisseld werden ze boos. We zijn nie dom hoor mevrouw!
Toen met die bril naar de paerl en wat bleek? De glazen waren wel degelijk verwisseld. Dus mijn rechterglas zat voor mijn linker oog enz.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 06 jan 2009 11:56

Haai schreef:
*Annet* schreef:ik zit wat te kijken op sites voor kinderbrillen, maar de meeste modellen vind ik van die afgezaagde kinderbril modellen. Zag zelfs zo'n model als mijn broer vroeger had, 2 bogen tussen de glazen zeg maar. De oudste vindt het wel cool als Danny zo'n montuur krijgt met dikke, ja hoe noem je dat? poten?? Eigenlijk vind ik dat ook veel leuker. Zal ik naar Hans Anders gaan, 25 km verderop of een dure zaak op 10 km afstand? pfffff wat een gedoe weer.

Mijn ervaring is dat bij een 'dure' zaak de service wel beter is, en dat er beter gekwalificeerd personeel rondloopt. Ik zou dus niet zo snel voor Hans Anders kiezen geloof ik.

ik en mijn fam lopen al jaren bij hans anders, en ze hebben uitstekend personeel, en een hele goede service(ze maken je bril kosteloos, mijnman heeft wel eens een nieuwe gehad toen zijn dochter de zijne kapot gemaakt had), dus dat is echt zon vooroordeel

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 06 jan 2009 11:59

Ik heb ook alleen maar positieve ervaringen bij Hans Anders.
Afbeelding

Terug naar “Archief”