Moderator: Moderafo's
rafaell schreef:Ja duh het is een religieus conflict. Tenminste voor zover het Hamas betreft, gelukkig zijn er ook verstandiger Palestijnen. Sommige orthodoxe zionistische Joden zijn overigens geen haar beter dan Hamas.
rafaell schreef:Door beide partijen, Israel en Hamas, wordt een heel smerig spelletje gespeeld waarbij men het niet schuwt om onschuldige mensen als propagandamateriaal te gebruiken. Mag ik je het boek 'het zijn net mensen' van Joris Luyendijk aanraden? Erg verhelderend en goed leesbaar.
reform schreef:Ik heb trouwens wel het idee dat SP het conflict gebruikt voor propaganda. Het is niet onbekend dat SP een relatief groot moslim electoraat heeft. Roepen dat Israel buitenproportioneel reageert, scoort dan wel erg makkelijk Als je aangeeft dat de reactie van Israel buitenproportioneel is, geeft dan ook aan wat dan wel proportioneel is. Dat doen SP en andere partijen gemakshalve niet!
Ja duh het is een religieus conflict. Tenminste voor zover het Hamas betreft, gelukkig zijn er ook verstandiger Palestijnen.
waarnemer schreef:rafaell schreef:Ja duh het is een religieus conflict. Tenminste voor zover het Hamas betreft, gelukkig zijn er ook verstandiger Palestijnen. Sommige orthodoxe zionistische Joden zijn overigens geen haar beter dan Hamas.
Ik zou wel wat bewijsmateriaal bij deze redenering willen hebben, namelijk, dat sommige orthodoxe Joden geen haar beter zijn dan Hamas.
Ik ben het in ieder geval niet tegengekomen.
rafaell schreef:waarnemer schreef:rafaell schreef:Ja duh het is een religieus conflict. Tenminste voor zover het Hamas betreft, gelukkig zijn er ook verstandiger Palestijnen. Sommige orthodoxe zionistische Joden zijn overigens geen haar beter dan Hamas.
Ik zou wel wat bewijsmateriaal bij deze redenering willen hebben, namelijk, dat sommige orthodoxe Joden geen haar beter zijn dan Hamas.
Ik ben het in ieder geval niet tegengekomen.
Wel die orthodoxe Joden willen ook geen tweestatenoplossing maar een soort Groot Israel.
rafaell schreef:Waarom moet ik mijn mening bijstellen? Die orthodoxe Joden willen het liefst al die Palestijnen ook weg hebben. Ze hoeven alleen geen zelfmoordaanslagen te gebruiken, Hamas heeft dat slechts nodig omdat Israel militair superieur is en dat er dus een andere methode noodzakelijk is. Tel daarbij op dat uit hun geloofsoogpunt het niet immoreel is je op te blazen omdat je er een ticket naar de hemel mee verdient.
rafaell schreef:Waarom moet ik mijn mening bijstellen? Die orthodoxe Joden willen het liefst al die Palestijnen ook weg hebben. Ze hoeven alleen geen zelfmoordaanslagen te gebruiken, Hamas heeft dat slechts nodig omdat Israel militair superieur is en dat er dus een andere methode noodzakelijk is. Tel daarbij op dat uit hun geloofsoogpunt het niet immoreel is je op te blazen omdat je er een ticket naar de hemel mee verdient.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten