Gezin en huishouding deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 03 jan 2009 17:57

Gerdien B. schreef:
Daphne schreef:
Saskia schreef:Brr, ik moet de oven nog doen, dat is idd ook zo'n vervelend klusje...

Ja, inderdaad... Ik gebruik daarvoor altijd een de ovenreiniger van het Kruidvat. Dat spuit je in de oven, een paar uur laten inwerken (ook het rooster daarmee inspuiten) en dan heb je 'm zo schoon.

Maar ja, het Kruidvat zullen ze in Roemenië niet hebben, vrees ik. 8)

Die kan je dan zeker ook wel voor een combi: oven/ grill/ magnetron gebruiken? Dan ga ik er ook is even naar kijken.

Ja, kan je daarvoor ook gebruiken.
Met Kerst hebben we gegourmet. Na het eten spuit ik de plaat van het gourmetstel er ook mee in, een half uurtje laten staan, ff met een (schuur)sponsje erover en weg is het vuil. Echt ideaal! En 't is maar 2 euro... :P
Afbeelding

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 03 jan 2009 18:19

Tip om een frituurpan schoon te maken: Al het olie eruit halen (uiteraard :lol: ), die bak vullen met water en een vaatwastablet en de pan aanzetten en als het water gaat borrelen de pan weer uitzetten. Even laten afkoelen, water eruit en je pan glimt weer...tenminste, hier wel :D

De over schoonmaken vind ik ook een rampenplan :? Ik gebruikte altijd spul van HG, maar dat is knetterduur vind ik, en ik blijf spuiten met die fles...en dan nog wordt het niet schoon :roll:

En dan de voegen in de badkamer..tjah, die blijven hier ook niet wit. We hebben een hele vochtige badkamer waardoor het onwijs lang duurt voordat alles droog is, ook al droog je alles met een wisser, het blijft toch vochtig. En door die vochtigheid krijg je dan weer schimmelplekken :?
Flink met de schuurmiddel erover heen wil ook wel helpen, maar dat is meestal maar voor even...

MissF, die designradiatoren schoonmaken daar heb je van die speciale raggertjes voor. Daarmee kan je heel makkelijk tussen die spijltjes door :wink:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 03 jan 2009 18:24

Ansje schreef:Tip om een frituurpan schoon te maken: Al het olie eruit halen (uiteraard :lol: ), die bak vullen met water en een vaatwastablet en de pan aanzetten en als het water gaat borrelen de pan weer uitzetten. Even laten afkoelen, water eruit en je pan glimt weer...tenminste, hier wel :D

Ja, dat doe ik ook, een vaatwastablet erin. Wij hebben echter zo'n rotpan, die binnenbak moet eruit kunnen, maar dat lukt niet, met als gevolg dat er veel vet in de rand eronder blijft zitten.
Ik heb nog voor 50 euro bonnen van de blokker liggen, daar haal ik maar een keer een nieuwe pan voor...
Afbeelding

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 03 jan 2009 18:24

Vaatwastabletten zijn ook handig om WC 's mee schoon te maken. Of in thermoskannen waar je koffie in hebt gedaan en die je wilt vullen met water zonder nog last te hebben van de koffiesmaak.

Voegen in de badkamer heb ik een keer met een tandenborstel met Glorix/chloor schoongemaakt. Dat helpt heel goed. Maar niet te vaak doen en goed luchten, want het is echt niet gezond voor je.
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 03 jan 2009 18:54

ik doe het met antikalk middel (de voegjes). Chilletbang ofzoiets. (zo'n spuitbus). Dan sta ik te douchen en spuit ik de voegen in met een borstel eroverheen en het is weer wit (nou ja wit, de vorige eigenaar had er blijkbaar niet zo heel veel zin in, want het was zwart toen m'n vriend er in kwam wonen).

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 03 jan 2009 19:06

Evelien schreef:ik doe het met antikalk middel (de voegjes). Chilletbang ofzoiets. (zo'n spuitbus). Dan sta ik te douchen en spuit ik de voegen in met een borstel eroverheen en het is weer wit (nou ja wit, de vorige eigenaar had er blijkbaar niet zo heel veel zin in, want het was zwart toen m'n vriend er in kwam wonen).

Je snapt niet dat mensen zo vies kunnen zijn. In mn vorige huis waren de voegen ook zwart met de vellen er aan, bleghhh wat vies zeg.
Eer dat schoon was =;
Hoe kun je zo douchen? Dat zie je toch? Ik heb geen schoon gevoel meer als ik met de zichtbare schimmel aan de muur/voegen moet douchen.

HEERE, leer mij Uw weg

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 jan 2009 19:09

Zo, ik kan aan de slag met de zolder. Wederhelft is net klaar met alles schilderen, en heeft er niet om gedacht om de vloer te bedekken met karton ofzo. Structuurverf spettert zo lekker :) Nouja, ga ik maar even op mijn knietjes aan de gang. Dan zijn bureau en alles wat erop staat schoonmaken, dan mag hij dat mooi naar boven sjouwen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 03 jan 2009 19:15

em_ma schreef:
Evelien schreef:ik doe het met antikalk middel (de voegjes). Chilletbang ofzoiets. (zo'n spuitbus). Dan sta ik te douchen en spuit ik de voegen in met een borstel eroverheen en het is weer wit (nou ja wit, de vorige eigenaar had er blijkbaar niet zo heel veel zin in, want het was zwart toen m'n vriend er in kwam wonen).

Je snapt niet dat mensen zo vies kunnen zijn. In mn vorige huis waren de voegen ook zwart met de vellen er aan, bleghhh wat vies zeg.
Eer dat schoon was =;
Hoe kun je zo douchen? Dat zie je toch? Ik heb geen schoon gevoel meer als ik met de zichtbare schimmel aan de muur/voegen moet douchen.

nou ik douche gewoon als de muur vies is hoor.

Na ons trouwen ga ik de badkamer aan pakken. Nu niet, k heb nu toch wel even wat anders aan m'n hoofd.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 03 jan 2009 20:10

ik ook :lol: ik maak het schoon als ik gedouched heb anders ruik ik schoonmaakmiddel als ik onder de douche sta... bleghhh... :shock:
de voegen zijn hier nog aardig wit trouwens...! Hoewel de vorige eigenaar een smerige bruine wcpot had achtergelaten.... :x

Vandaag gestofd en gedweild, wasje opgevouwen en lekker niks gedaan :D naar het winkelcentrum geweest aan de overkant, daar lekker geshopt en wat boodschapjes gedaan met m'n schoonvader.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 03 jan 2009 20:34

Nou nou, voor het eerst onze eigen wc schoongemaakt. 8) Wat een vies geval. Ik had er harpic ingedaan en de hele nacht laten staan. Nu is hij redelijk schoon. Hij hoeft ook niet super schoon te worden, want er komt toch een nieuwe in. Zolang hij maar bruikbaar is.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 03 jan 2009 20:36

Nog gefeliciteerd met je huis kirsten! Leuk!!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 jan 2009 20:45

De zolderkamer is schoon. Ik had express de zoldertrap nog niet gezogen, omdat ik wist dat die toch wel wat stof van boven mee zou krijgen, maar manlief loopt wel lekker over de wel gezogen trappen, met stofvoeten enzo. Maar ik heb er geen zin meer in, komt morgen wel weer, en zo niet, dan niet, jammer dan.

Heerlijk een eigen huis Kirsten!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 06 jan 2009 14:02

Heeft iemand trouwens tips tegen condensvocht/condenswater? Ik neem het de hele tijd af, maar eigenlijk is dit mijn thuiswerkdag, dus heb ik wel wat beters te doen dan dat! :x :roll:
De vensters (vooral aan de noordkant) zijn de hele tijd beslagen... na een tijdje lekt er zelfs water naar beneden... :shock: Ramen open zetten helpt wel, maar dan bevriest hier alles! (t is hier overdag ook -12!) De andere optie: afnemen en de verwarming nog wat hoger helpt niet zoveel als ik had gehoopt... :| :roll:

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 06 jan 2009 14:17

elvira (gast) schreef:Heeft iemand trouwens tips tegen condensvocht/condenswater? Ik neem het de hele tijd af, maar eigenlijk is dit mijn thuiswerkdag, dus heb ik wel wat beters te doen dan dat! :x :roll:
De vensters (vooral aan de noordkant) zijn de hele tijd beslagen... na een tijdje lekt er zelfs water naar beneden... :shock: Ramen open zetten helpt wel, maar dan bevriest hier alles! (t is hier overdag ook -12!) De andere optie: afnemen en de verwarming nog wat hoger helpt niet zoveel als ik had gehoopt... :| :roll:

Ik heb ooit als tip gehoord tegen een beslagen spiegel in de badkamer, dat je die af moet nemen met een sopje waar shampoo in zit. Misschien kun je dat eens proberen?

HEERE, leer mij Uw weg

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 jan 2009 14:22

wij hebben elke ochtend beslagen ramen. Dus ik lap de ramen iets vaker dan elke 4 weken.

Terug naar “Archief”