Hoe vertel je je ouders dat je wilt gaan trouwen?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 01 jan 2009 19:49

Mee eens hoor, ajl. Zeker omdat mijn man en ik elkaar maar eens per 6 weken zagen was het een hele schok om opeens dag in dag uit bij elkaar te wonen. Ik denk niet dat wij ooit zoveel 'ruzie' hebben gemaakt als in de eerste zes maanden. MAAR.....dat is in mijn ogen een klein nadeel t.o.v. de vele voordelen die het huwelijk met zich meebrengt.

marc05
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor marc05 » 01 jan 2009 22:38

LauraC schreef:Mee eens hoor, ajl. Zeker omdat mijn man en ik elkaar maar eens per 6 weken zagen was het een hele schok om opeens dag in dag uit bij elkaar te wonen. Ik denk niet dat wij ooit zoveel 'ruzie' hebben gemaakt als in de eerste zes maanden. MAAR.....dat is in mijn ogen een klein nadeel t.o.v. de vele voordelen die het huwelijk met zich meebrengt.

Het telkens weer goed maken is altijd zo leuk hoor ik altijd :) Ik weet het niet want ik heb er geen ervaring mee.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 02 jan 2009 10:15

marc05 schreef:
LauraC schreef:Mee eens hoor, ajl. Zeker omdat mijn man en ik elkaar maar eens per 6 weken zagen was het een hele schok om opeens dag in dag uit bij elkaar te wonen. Ik denk niet dat wij ooit zoveel 'ruzie' hebben gemaakt als in de eerste zes maanden. MAAR.....dat is in mijn ogen een klein nadeel t.o.v. de vele voordelen die het huwelijk met zich meebrengt.

Het telkens weer goed maken is altijd zo leuk hoor ik altijd :) Ik weet het niet want ik heb er geen ervaring mee.

Dat herken ik dan helemaal niet. Ik vind ruzie met mijn man vreselijk. We hebben 1 keer echt ruzie gehad, en dat kan me nog dwars zitten. Goedmaken vind ik niks aan. We houden het liever gewoon goed ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 02 jan 2009 13:46

Zeker mee eens. Wij woonden allebei op ons zelf. Mijn man in het huis waar we nu samen wonen. In onze verkeringstijd zagen we elkaar wel bijna ieder weekend, maar door de weeks nooit. We zijn ook vrij snel getrouwd (na anderhalf jaar). Dan ben je ineens dag en nacht bij elkaar. Tijdens de huwelijksreis heerlijk, maar de eerste weken daarna moest ik flink wennen. Ik had toen 4 weken vrij om af te studeren. Heel de dag gesprekken, lezen, typen enz. Kwam manlief eindelijk thuis, even eten en weer weg. (vier avonden in de week study e.d.) nou ik voelde me de eerste tijd mega eenzaam en werd er flink sjaga door.
En ineens moet je overal rekening mee houden.. das best wennen.
Time flies when you have none!

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 02 jan 2009 13:53

MissF schreef:
marc05 schreef:

Dat herken ik dan helemaal niet. Ik vind ruzie met mijn man vreselijk. We hebben 1 keer echt ruzie gehad, en dat kan me nog dwars zitten. Goedmaken vind ik niks aan. We houden het liever gewoon goed ;)

Wij hebben ook nooit echt ruzie (gehad). :P We laten het gewoon nooit zo ver komen. Houden allebei altijd rekening met elkaars gevoelens, en weten heel goed wat de ander niet leuk vindt. :idea:

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 02 jan 2009 13:55

Ben eigenlijk wel benieuwd waar anderen echt knallende ruzie over kunnen krijgen :wink:

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 02 jan 2009 13:57

Dat hebben wij echt wel is maar lossen gauw weer op over het algemeen. Waar over vind ik niet nodig om hier te vertellen ;)
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 02 jan 2009 14:02

dat ligt ook aan je karakter en wat voor persoon je bent. Ben je een gesloten persoon of juist niet gesloten.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 02 jan 2009 21:51

Wij houden zielsveel van elkaar, maar het knettert regelmatig behoorlijk tussen ons. Wij zijn allebei behoorlijk temperamentvol en drammerig..dus ook wel aan elkaar gewaagd.

En om nu elke dag dolgelukkig te zijn als je wakker naast elkaar wordt, is wel heel idyllisch, maar niet echt realistisch. Een relatie is nu eenmaal keihard werken, omdat je 2 individuen bent die samen in 1 huis gaan wonen.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 02 jan 2009 21:59

ajl schreef:Wij houden zielsveel van elkaar, maar het knettert regelmatig behoorlijk tussen ons. Wij zijn allebei behoorlijk temperamentvol en drammerig..dus ook wel aan elkaar gewaagd.

Hehe, hier precies hetzelfde... 8)
Afbeelding

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 02 jan 2009 22:08

Hm, hier nog nooit ruzie gehad.
Vond het ook helemaal niet wennen om samen te wonen. Voelde gelijk goed zo.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 02 jan 2009 22:19

ajl schreef:Wij houden zielsveel van elkaar, maar het knettert regelmatig behoorlijk tussen ons. Wij zijn allebei behoorlijk temperamentvol en drammerig..dus ook wel aan elkaar gewaagd.

Hier nog zo'n stel...
Maar we hoefden niet te wennen aan het samen wonen, omdat we elk weekend al samen doorbrachten. Het gaf eerder rust om niet meer te hoeven logeren.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 03 jan 2009 00:05

Lalage schreef:Maar we hoefden niet te wennen aan het samen wonen, omdat we elk weekend al samen doorbrachten. Het gaf eerder rust om niet meer te hoeven logeren.

Dat hadden wij ook. Ik was blij dat we niet meer elk weekend op en neer hoefden. Het getrouwd zijn bevalt nog steeds prima. Ondanks dat we wel eens woorden hebben, is het heerlijk om samen te wonen. :)
Afbeelding

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 03 jan 2009 08:49

Volgens mij gaan we hier wel off-topic.

Mijn ouders en schoonouders weten dat we zelf beslissen aangaande trouwen en hoe of wat. Ook weten ze dat we dit jaar hopen te trouwen. Daar hebben we nooit een geheim van gemaakt. Daarbij hebben we ook wel is dingen, die zij niet zo leuk vonden, gewoon medegedeeld of het de normaalste zaak van de wereld was.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 jan 2009 10:32

ajl schreef:
En om nu elke dag dolgelukkig te zijn als je wakker naast elkaar wordt, is wel heel idyllisch, maar niet echt realistisch. Een relatie is nu eenmaal keihard werken, omdat je 2 individuen bent die samen in 1 huis gaan wonen.

Nouja, dan zijn wij maar idyllisch, want wij hebben dat echt nog elke dag. Maargoed, we zijn ook nog 'maar' 1 jaar en 3 maanden getrouwd, maar in die tijd hebben we dan echt nog elke dag gehad.

Ik ben zelf ook nogal temperamentvol, mijn man helemaal niet. Die kiest altijd de weg van de vrede. Hij is gewoon vooral enorm lief qua karakter. Daardoor is het niet eens leuk meer voor mij om hardop ruzie te maken of boos te doen, want hij reageert toch niet. Eerst vond ik dat zeer irritant, maar nu zie ik wel dat het veel beter is voor me. Omdat ik dan af kan koelen, en we daarna op een normale volwassen manier erover kunnen praten. Maar dat is net wat Evelien zegt, bij iedereen verschillend karakter.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”