Werken in de zorg... (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 29 dec 2008 12:27

Evelien schreef:Zijn er geen vrijwilligers die dan helpen met de maaltijden?

Zelf zou ik dat best wel willen doen, vrijwilliger worden in een verpleeghuis of verzorgingshuis. Om zo het verzorgend personeel te ondersteunen bij het eten zeg maar.
We hebben wel assistentes zeg maar. Officieel heten ze bij ons "welzijnsmedewerkers" die zorgen voor de koffie, thee, ontbijt e.d. Maar worden helaas bij de begroting van personeel meegerekend! Dus ja we hebben ze en ja ze helpen mee maar daardoor nog steeds personeelstekort.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 dec 2008 12:46

Gerdien B. schreef:Daar heb ik nu ook een beetje de vraagtekens bij. Voor mij een extra reden om die dienst niet te draaien.

Heel verstandig Gerdien.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 29 dec 2008 16:46

Hefitg al die verhalen! *hug*

bij ons was het wel relaxt met de kerst hoorde ik. Eerste kersdag was het wel even druk geweest omdat veel patiënten naar huis mochten.

Ik heb het weekend gewerkt. Zaterdag en zondag hebben we 2 mensen vrij gegeven. En op beide dagen is er ook 1 om 2 uur naar huis gegaan. We stonden met zn 6en op nog geen 15 patiënten. Was gewoon relaxt, voor ons, voor de patiënten en voor de arts. Daarnaast kregen we niet zo heel veel spoedjes binnen, dat scheelt ook al. Er overleed ook nog een patiënt, dus zo kregen wij het niet druk.

Hehe, nu ik het zit te lezen klint het natuurlijk heel anders dan de verzorgings- en verpleeghuizen. Maar anders staan we niet zo ruim hoor :wink:

Ik ga vanavond weer de nacht in. Hoop dat het nog zo rustig is en blijft.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 29 dec 2008 19:18

Sterkte iedereen!

Hier waren de kerstdagen een beetje een zooitje maar erg gezellig er waren heel veel clienten ingepland die geen zorg nodig hadden :D
Maar ik heb vanmorgen gewerkt eigenlijk morgen ochtend ook nog maar die heb ik heerlijk vrij gekregen (zonder te vragen) en ik hoef nu pas volgende week maandag weer :mrgreen: :lol:

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 30 dec 2008 01:20

werkse op moment mw!

De volgende zieke heeft zich ook gemeld voor morgen en de dag zit al vol invallers. Ben benieuwd hoe ze het gaan oplossen. Heb wel alvast opgeschreven dat ik in ieder geval niet kom! Woensdag mag ik ook al met een uitzendkracht de groep draaien. grote kans dat ik die vrij vroeg naar huis stuur. Na de ochtend spits draai ik altijd liever alleen dan iemand die je nog van alles met vertellen enzo.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 30 dec 2008 15:40

Hmmm naar Gerdien !! Maar ik draai liever ook alleen een groep dan een uitzendkracht waarbij ik alles moet vertellen. Ik draai liever met iemand die het goed weet, dan kan je echt van op aan (meestal). Ik doe of medicijnen uitzetten, of haal de maaltijd en doe toiletronde en m'n collega doet ook weer wat. Puntje bij paaltje is alles geregeld om 12.15 en kunnen we eten met de groep :)

Via een online winkel heb ik net een broek binnengekregen :D die was slechts 8 euro 8) morgen krijg ik er nog eentje en dan heb ik weer genoeg werkbroeken.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 30 dec 2008 15:49

waaaaaaah dit wordt lachen. Ik moet volgende week dinsdag een mannelijke collega (nieuwe) inwerken. ppppffff.

Hij werken en ik koffie drinken? en vanuit de stoel aanwijzingen geven? :mrgreen: :mrgreen:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 30 dec 2008 15:51

spannend :D mijn collega moest ook een andere mannelijke collega inwerken zij was net VIG-er en hij is anastasist :shock: wel grappig om te zien. Waar werk je nu ook alweer Evelien?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 30 dec 2008 16:12

in de thuiszorg.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 01 jan 2009 11:28

morgen moet ik een collega inwerken die hier 3 jaar geleden is weggegaan. Zij was toen hoger in functie dan mij en nu heb ik haar functie en wordt zij de invaller. Dat is echt vreemd!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 01 jan 2009 12:19

Dat lijkt mij heel apart inderdaad! Succes!

Ik werd net gebeld door mijn werk. Ben vandaag achterwacht, dus ik kan 'opgepiept' worden als ze graag willen dat ik kom werken. Daar belden ze echter niet om.
Afgelopen dinsdag is er een bewoner in het ZH opgenomen. Gisteren is de familie erbij gehaald omdat het heel slecht ging. Op dit moment is het weer stabiel, maar nog wel erg zorgelijk. Bah, echt naar! :(
Afbeelding

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 02 jan 2009 11:52

Gerdien B. schreef:morgen moet ik een collega inwerken die hier 3 jaar geleden is weggegaan. Zij was toen hoger in functie dan mij en nu heb ik haar functie en wordt zij de invaller. Dat is echt vreemd!
Dat lijkt me inderdaad een rare gewaarwording! Hoe is het gegaan?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 02 jan 2009 13:27

Eigenlijk helemaal als vanouds. Heb haar de belangrijkste veranderingen en gebeurtenissen van de bewoners verteld. Ze heeft de helft van de groep zelf gedraait en bij 2 met mij meegekeken. 1 bewoner is er niet en bij 2 anderen is helemaal niets veranderd. Dat staat ook nog goed op papier. Dus ze zit er al weer aardig in.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 02 jan 2009 21:08

Ik hoop binnenkort de V(erzorgende)IG bbl opleiding te gaan volgen.

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 02 jan 2009 21:09

Yael schreef:Ik hoop binnenkort de V(erzorgende)IG bbl opleiding te gaan volgen.

Wat leuk, gefeliciteerd.
Waar hoop je je opleiding te starten?

Terug naar “Archief”