Refowebkids deel 8

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Zonnetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Zonnetje » 30 dec 2008 11:50

Wij hebben het bij Mathilde wel laten doen en bij ons volgende kindje laten we het ook doen.
Wat ik wel jammer vind is dat er sinds 1 januari 2008 bij sommige provincies geprikt wordt op CF, maar niet in de provincie waar wij wonen. Deze ziekte komt nl. bij ons in de familie bij 4 kinderen voor.

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 30 dec 2008 12:16

Thomas heeft een hielprik gehad en ik moet eerlijk zeggen dat ik er helemaal nooit verder over na heb gedacht. Ik zal me er dit keer maar eens in verdiepen. :oops:

Leuke foto´s zijn er weer geplaatst! :)

Wat oud en nieuw betreft, vorig jaar is Thomas overal doorheen geslapen en sinds een week steken ze hier ´s avonds regelmatig zwaar vuurwerk af, maar Thomas slaapt er gewoon doorheen.
Ik weet nog niet of ik hem wakker ga maken of niet, ligt er aan of we met z´n allen gaan buurten. Er woont namelijk familie in onze wijk en meestal gaan we na 12 uur bij elkaar langs om ff gelukkig nieuwjaar te wensen.
Als ik niet de deur uit ga, laat ik Thomas iig lekker liggen.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 30 dec 2008 13:30

Ik heb me eigenlijk ook nooit verdiept in het wel of niet gebruik maken van de hielprik. Kan me indenken dat je er nu iets anders tegenaan kijkt, Lammetje. Onze eerste lag de eerste weken van haar leven in het ziekenhuis en toen hebben ze die hielprik gedaan terwijl we er niet eens bij waren (wel met toestemming). Nooit bij nagedacht dat je die prik ook kunt weigeren! Bij de tweede is het gewoon thuis gebeurd en gelukkig was alles goed.

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 30 dec 2008 14:02

Ik denk ook niet dat ik me er heel erg in zou verdiepen. Aangezien het voor mij gewoon heel normaal is dat het gebeurd.
Ik snap dat je er wat anders tegenover staat Lammetje, maar stel dat ze idd wel die ziekte had, dan was je waarschijnlijk blij geweest dat ze er op tijd bij geweest waren en ze ervoor kon behandeld worden.
Mocht je kindje 1 van de gevallen zijn die heel weinig voorkomen, ben je volgens mij erg blij dat er onderzoek naar wordt gedaan.
Stel dat je er te laat achter komt, dan zou ik me dat mezelf altijd kwalijk nemen, omdat je de mogelijkheid hebt gehad.
Maakt het uberhaubt verschil of je kindje op 10 of 17 ziektes getest wordt? Ik vind het nl. alleen maar goed hoewel er best wel een ziekte bij zal zitten waar ik m'n vraagtekens bij heb.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 30 dec 2008 14:20

ik ben het met Scatie eens: liever een kort prikje met een zielig huiltje en maar meteen op alles getest, dan pas veel later misschien achter een nare ziekte moeten komen. En ik vond die pillen die ze Sarah hadden voorgeschreven ook wel goed: ze zijn in ieder geval niet schadelijk! Maar ik snap ook dat dat hele gedoe je als kersverse ouders een hele hoop stress op kan leveren.

@Zonnetje: als CF in jouw/jullie familie voorkomt, dan kun je je kind daar toch meteen op laten testen?

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 30 dec 2008 20:38

Hier een tweetal foto's van Michael op zijn koe (precies 11 maanden oud):
Afbeelding
Afbeelding

En eentje van een wandeling die wij vandaag hebben gemaakt:
Afbeelding
Dit natuurschoon is een uurtje bij ons vandaan.
En sinds Eerste Kersdag klapt Michael vrolijk in zijn handjes :)
Wat ook heel grappig is dat als wij 'mama' zeggen (zo van, zeg eens mama) dat hij dan pertinent 'dada' zegt (dat is dus het engelse daddy). Wat een eigenwijze sok!

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 30 dec 2008 20:49

Wat een leuke foto's, Laura! Die koe is echt geweldig!
Hij is alweer bijna jarig, heb je al plannen voor zijn feestje?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 30 dec 2008 20:50

Ik zit nog te dubben of ik Hugo wakker zal maken. Hij slaapt over het algemeen wel diep s'nachts, en huilt eigenlijk nooit, maar alls hij wakker schrikt is het gedaan met de rust. Dan is het de hele nacht krijsen!

@ Lammetje Hugo heeft ook al vaak maat 74. Hij is geloof ik een week ouder dan Eva Lynn. Maat 68 pas het nog wel, maar begint al aan de korte kant te worden.

Vandaag een nieuwe winterjas voor Hugo gekocht ( zn 3e deze winter al!) In september/oktober maatje 62. Momenteel maat 68, maar de mouwen zijn nu niet meer omgeslagen. Ik heb nu een maatje 80 gekocht in de opruiming ( niet zo'n hele dikke jas). ik verwacht dat hij die eind januari aan zal kunnen...een beetje te groot, maar dat maakt niet uit. kan hij die jas mooi tot april aan.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 30 dec 2008 20:53

Leuke foto lauraC. Al echt een ventje/peutertje!

Misschien een rare vraag en misschien een beetje brutaal :oops: . Als je daar niet op wilt antwoorden moet je het gewoon zeggen.
Maar staan jullie nu ook al ingeschreven om een 2e kindje te adopteren? Zo ja, wanneer zou dat dan mogen? ivm hechtingsperiode van michael.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 30 dec 2008 20:53

Wat een schatje, Laura! :)
Afbeelding

mirjan25
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mirjan25 » 30 dec 2008 21:09

leuke foto's Laura. Wat een vent alweer zeg!
Wie een brug legt naar een ander, kan altijd heen en terug.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 30 dec 2008 21:11

Daphne schreef:Wat een schatje, Laura! :)

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 30 dec 2008 21:35

Haha, Leuke foto's Laura.
Mooi hoor die natuurfoto, jij treft het maar met zo'n omgeving om in te wonen :wink:
Michael heeft trouwens mooie schoenen aan zeg!
Grappig met de mama zeggen, ze kunnen zo eigenwijs zijn.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 30 dec 2008 21:48

Dankdankdank :mrgreen:
Ja, jij boffen zeker met de mooie natuur. Vijf minuten van het strand vandaan en een stukkie verder landinwaarts dat soort schoons :)
Ik zat vanochtend met hem te kroelen en toen dacht ik ook van: jij bent al een echt mannetje. Gewoon geen baby meer :oops:
@ajl: er zijn geen vaste regels wat betreft opnieuw door de procedure gaan. Wij willen zelf wel heel snel een broertje of zusje voor Michael, maar er zitten dan ook weer haken en ogen aan wat betreft zijn leeftijd. Wij willen een zo 'natuurlijk' mogelijke gezinsopbouw, dus dat Michael de oudste blijft. Het feit dat wij hem zo jong hebben gekregen is geweldig maar het komt ook bijna nooit voor (eerste keer in 14 jaar in onze regio). Dus we zullen hoogstwaarschijnlijk wachten tot hij ietsiepietsie ouder is, en dan maar hopen en bidden dat het weer zo snel mag gaan. Maar als zijn biomama weer zwanger wordt, zijn wij de eerste keuze voor dit kindje dat we dan vanaf de geboorte zouden krijgen. Maar ik hoop dat zijn biomama eerst wat beter aan haar zelf gaat denken :?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 31 dec 2008 09:47

elvira (gast) schreef:ik ben het met Scatie eens: liever een kort prikje met een zielig huiltje en maar meteen op alles getest, dan pas veel later misschien achter een nare ziekte moeten komen. En ik vond die pillen die ze Sarah hadden voorgeschreven ook wel goed: ze zijn in ieder geval niet schadelijk! Maar ik snap ook dat dat hele gedoe je als kersverse ouders een hele hoop stress op kan leveren.

@Zonnetje: als CF in jouw/jullie familie voorkomt, dan kun je je kind daar toch meteen op laten testen?

Nouja, het gaat me helemaal niet om het prikje, maar we hopen wel alles volgens Bijbelse normen en waarden zeg maar te doen. En er zijn vaak twee kanten aan een zaak. Net als met de echo's, hebben we ons ook echt afgevraagd of het in overeenstemming is met wat God van ons vraagt. Want het kindje groeit niet voor niks lekker binnenin, moeten we dan echt alles van tevoren al weten? Dat zijn soms gewoon wat vragen die bovenkomen, ook met inenting en hielprik. Maargoed, echt heel erg erin verdiepen is zo lastig, dat kost bergen tijd, boeken zoeken, lezen, meningen vragen, en daar heb ik eigenlijk geen zin in, dus denk ik al snel: nouja, gewoon laten doen, kan geen kwaad. Maarja, eigenlijk is dat helemaal mijn 'startegie' niet in het leven, ik wil vaak graag een onderbouwde mening hebben waarom ik iets wel of niet doe ;)

Maargoed, ik zal de discussie eens aangaan met mijn ouders vanavond ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”