Situatie in Israel (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lovely
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lovely » 28 dec 2008 17:46

De meest voor de hand liggende oplossing:

De corrupte PLO en ‘verzetsorganisatie’ Hamas uit de Palestijnse regering en andere verwante terroristische organisaties zoveel mogelijk zien te vermijden en te voorkomen.

Daarnaast is het voor Israël niet alleen maar ‘nemen’ maar ook ‘geven’. Waarmee ik wil aangeven dat zij de Palestijnen hun grondgebied moeten teruggeven waarop zij recht hadden volgens de verdeling uit 1948.

Na deze stappen zal er nog een hele weg te gaan zijn om vrede te bewerkstelligen in het Midden-Oosten maar het is naar mijn inziens in ieder geval wel een goed begin.

Gian
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Gian » 28 dec 2008 18:35

Ze kunnen hamas als organisatie uitroeien, alle Hamas-leden vermoorden, de haat onder de palestijnen blijft. Dat is er met de paplepel ingegoten.

Er is dus geen duurzame oplossing die voor de hand ligt. De eerstvolgende die met een (schijnbaar) duurzame oplossing komt is de anti-christ.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 28 dec 2008 18:37

Welja de antichrist.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 28 dec 2008 20:11

Juist ja.

En nu weer de realiteit...

De grenzen van 1948 vind ik de juiste. Echter, dat kan alleen maar, als Israel dan ook echt ingebed wordt in zijn eigen regio. Dat betekent dat anti-Israelische activiteiten moeten worden gereduceerd tot non-existent. Dat betekent ook dat er iets voor Jeruzalem bedacht moet worden, splitsing van een stad lijkt me hoogst onwenselijk.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Michael
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Michael » 29 dec 2008 04:56

Vergeet even niet, de raketten hebben 9 israelische slachtoffers gemaakt sinds 2005, dat is dus puur de raketten die de genoemde reden zijn van deze aanval. En die op hun beurt ook uitgelokt zijn door Israelische acties. Die raketten zorgen vooral voor schade en stress. Israel heeft 200 mensen gedood, en 300 verwond op 1 dag... Waaronder de mensen die de Gaza strook onder controle moeten houden.

De reactie is buiten alle proporties.

Ik noem dit een eenzijdige slacht partij. Dat israel ertoe gedwongen is is te onzinnig voor woorden. En het gevolg van de scheinheilige en eenzijdige propaganda.

Ik blijf er bij: de enige bedoeling en de enige consequentie van deze moorden is nog meer geweld. Zodat israel een excuus krijgt om gewoon elke palestijn neer te schieten.

Over een paar maanden is het verkiezing daar. Toeval? De politieke tegenstanders van de huidige regering vragen om hard optreden. Dus hier zullen ze vast stemmen mee winnen.

Als christen is het je plicht om voorbij de propaganda te kijken. Israel is niet het israel uit de bijbel. En dit heeft niets meer met religie te maken. Het is gewoon racisme gecombineerd met financieel en machts gewin. Dat kun je niet goed praten en dat mag je niet goed praten.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 29 dec 2008 05:27

Ja natuurlijk gaat het om de verkiezingen. Het is een bekend fenomeen dat je meer kans maakt op herverkiezing als je een oorlog start, of in dit geval intensiveert. Zo zie je maar weer dat politiek erg smerig kan zijn. Bush dankte zijn herverkiezing aan het gegeven dat hij op het juiste moment, vanuit politiek perspectief, Irak binnenviel.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 29 dec 2008 09:36

Hoe zouden jullie reageren als een groepering telkenmale jullie vernietiging propageert, zoals Hamas dat roept over Israel?

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 29 dec 2008 10:37

Michael schreef:Vergeet even niet, de raketten hebben 9 israelische slachtoffers gemaakt sinds 2005, dat is dus puur de raketten die de genoemde reden zijn van deze aanval. En die op hun beurt ook uitgelokt zijn door Israelische acties.

Dat is natuurlijk een kip-ei discussie.

Ik blijf er bij: de enige bedoeling en de enige consequentie van deze moorden is nog meer geweld. Zodat israel een excuus krijgt om gewoon elke palestijn neer te schieten.]/quote]

Als Israël dat zou willen, dan hadden alle Palestijnen nu al lang het leven gelaten.

Over een paar maanden is het verkiezing daar. Toeval? De politieke tegenstanders van de huidige regering vragen om hard optreden. Dus hier zullen ze vast stemmen mee winnen.

Dat vindt enkel Likud. Bovendien staat Kadima gewoon voor in de peilingen.

Als christen is het je plicht om voorbij de propaganda te kijken. Israel is niet het israel uit de bijbel. En dit heeft niets meer met religie te maken. Het is gewoon racisme gecombineerd met financieel en machts gewin. Dat kun je niet goed praten en dat mag je niet goed praten.

Het kost Israël enkel geld. En het heeft ook niets met racisme te maken.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 29 dec 2008 11:01

En veel macht valt er ook niet te behalen in een totaal verpauperde Gazastrook. Ik ben het ditmaal wèl met Sabra eens.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 29 dec 2008 15:28

Michael schreef:Vergeet even niet, de raketten hebben 9 israelische slachtoffers gemaakt sinds 2005, dat is dus puur de raketten die de genoemde reden zijn van deze aanval. Vergeet jij ook zomaar even de zelfmoord aanslagen in bussen en andere openbare plaatsen, door mensen die zichzelf opblazen ? En die op hun beurt ook uitgelokt zijn door Israelische acties. Kan jij mij hier concrete bewijzen van leven of is dit iets wat jij zelf zo graag ziet ?Die raketten zorgen vooral voor schade en stress. Israel heeft 200 mensen gedood, en 300 verwond op 1 dag... Waaronder de mensen die de Gaza strook onder controle moeten houden.

Neem jij klakkeloos alles aan wat er in de media gezegd wordt , ik had daar wel kunnen roepen dat er 300 doden zijn maar ondertussen zijn het er maar 100... In Irak werden dat soort dingen ook opgeblazen,puur als propaganda

De reactie is buiten alle proporties.

Ik noem dit een eenzijdige slacht partij. Dat israel ertoe gedwongen is is te onzinnig voor woorden. En het gevolg van de scheinheilige en eenzijdige propaganda.

dus als jou burgers gevaar lopen (want stel zo'n raket komt neer op een bus, cq overvol marktplein ? moet je dat maar over je heen laten komen ?

Ik blijf er bij: de enige bedoeling en de enige consequentie van deze moorden is nog meer geweld. Zodat israel een excuus krijgt om gewoon elke palestijn neer te schieten.

Die mogelijkheid hebben ze al lang, er is ook nog zoiets als internationale opiniie (waar ze niet helemaal om heen kunnen ) en ik denk dat er ook nog zoiets is als de ervaring met de holocaust, dus een heel volk uitroeien zal men echt niet zo snel doen ..

Dat is altijd zo, als de Hamas zich gewoon aan het bestand gehouden had wat er (relatief ) niet zo veel aan de hand geweest.

nou nou heftige uitspraken , rasicme... macht. financieel gewin. kan je het een en ander onderbouwen ?

Michael
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Michael » 29 dec 2008 23:00

Er is gevraagd om onderbouwing..
http://www.ifamericansknew.org/

Een mooie opsomming van de feiten met referenties naar bronnen.

Wist je dit? Zo niet dan weet je een heleboel niet. Dit is maar koude statistiek.. Als je werkelijk interesse had zou je zelf gaan zoeken naar wat er werkelijk gebeurt. Even voorbij de propaganda weet je. Ik heb niet de illusie. Het woord israel lijkt zo verdraaid veel op het bijbelse woord dat het Gods verkozen volk moet zijn....

Nogmaals... Geld en macht... Het enige waar oorlog om draait. Religie wordt zoals gewoonlijk weer voor het karretje gespannen. En gelovigen zoals gewoonlijk geloven wat ze van bovenaf toegestopt krijgen.

Islam, Christendom en Jodendom hebben gemeen dat geweldloosheid en een goed buur zijn hoog op de normen en waardenlijst staan..

Dus... Wat is er gebeurd? Gaan we werkelijk dit gedrag goedkeuren?

Nee... Het is natuurlijk weer de schuld van de moslims.

Lovely
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lovely » 29 dec 2008 23:18

Nee, het lijkt mij niet goed om het gedrag van de Palestijnen (Hamas) goed te keuren, maar ook het gedrag van de Israëlieten verdient momenteel geen schoonheidsprijs.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 30 dec 2008 00:14

Michael schreef:Er is gevraagd om onderbouwing..

Wist je dit? Zo niet dan weet je een heleboel niet. Dit is maar koude statistiek.. Als je werkelijk interesse had zou je zelf gaan zoeken naar wat er werkelijk gebeurt. Even voorbij de propaganda weet je. Ik heb niet de illusie. Het woord israel lijkt zo verdraaid veel op het bijbelse woord dat het Gods verkozen volk moet zijn.

Ooit deze site gezien?

http://www.pmw.org.il/

Nogmaals... Geld en macht... Het enige waar oorlog om draait. Religie wordt zoals gewoonlijk weer voor het karretje gespannen. En gelovigen zoals gewoonlijk geloven wat ze van bovenaf toegestopt krijgen.

Het is ook een religieus conflict. De Gazastrook en de West-Bank bevatten geen enkele grondstof die geld opleveren. Bovendien zie ik ook niet in dat door het controleren van deze twee gebieden Israël een bepaalde macht in handen heeft die essentieel is.

Beiden zijn schuldig, maar net als Dries van Agt leg je eenzijdig de verantwoordelijkheid bij Israël.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 30 dec 2008 00:15

* dubbel *

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 30 dec 2008 10:46

Sabra schreef:
Michael schreef:Er is gevraagd om onderbouwing..

Wist je dit? Zo niet dan weet je een heleboel niet. Dit is maar koude statistiek.. Als je werkelijk interesse had zou je zelf gaan zoeken naar wat er werkelijk gebeurt. Even voorbij de propaganda weet je. Ik heb niet de illusie. Het woord israel lijkt zo verdraaid veel op het bijbelse woord dat het Gods verkozen volk moet zijn.

Ooit deze site gezien?

http://www.pmw.org.il/

Het is ook een religieus conflict. De Gazastrook en de West-Bank bevatten geen enkele grondstof die geld opleveren. Bovendien zie ik ook niet in dat door het controleren van deze twee gebieden Israël een bepaalde macht in handen heeft die essentieel is.

Beiden zijn schuldig, maar net als Dries van Agt leg je eenzijdig de verantwoordelijkheid bij Israël.

Ooit deze site bekeken Michael?
http://www.memritv.org/
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Terug naar “Archief”