Werken in de zorg... (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 28 dec 2008 19:06

Pfff, lekker als je zo afgez*ken wordt terwijl je alles zo goed mogelijk hebt gedaan... :( Bah, dat kan ik me goed voorstellen, dat je het dan helemaal hebt gehad!

Ik stond gisteren ook alleen van 16-20 uur, was me vantevoren gevraagd of ik dat zag zitten. Ik dacht dat dat wel moest lukken, had 'maar' 4 bewoners. 't Was echter flink aanpoten, heb in die tijd geen moment rust gehad. Maar goed, heb het overleefd... :mrgreen: Mijn collega, die me om 20 uur kwam aflossen, was verbaasd dat ik al zoveel had gedaan, ze hoefde nog maar één bewoner medicijnen te geven, twee bewoners op bed te leggen en de was te verzorgen en dan was ze al klaar. :)
Afbeelding

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 28 dec 2008 20:17

Wij hebben ook zo'n lekkere bezetting....Not...Gister ook weer, half 11 ff snel bakkie koffie, en dan nog 2 mensen moeten wassen :? Uiteindelijk kwart over 11 klaar, om half 12 moeten de eersten alweer gaan eten, terwijl de anderen dan de tafels dekken & de mensen aan tafel helpen....Dan zijn er 2 van de 4 collega's om half 2 vrij, aangezien het eten laat was, waren we om 10 voor half 2 pas klaar met eten...Moest dus alle mensen alleen naar toilet helpen, uiteindelijk om 10 over half 3 klaar met de toiletronde...Want je zal natuurlijk nét zien dat iedereen d'r onder zit! Snel bakkie thee, en hop de waskar van 's ochtends nog ff opruimen, en dan nog ff snél de mensen wat te drinken...
Voelde me zo l*llig aan 't eind van de dag, hele dag lopen rennen en vliegen, en dan komen je avonddienst-collega's en die wrijven er even in dat het zo rommelig is :shock: :?

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 28 dec 2008 20:18

Het is idd wel lekker als je zo gewerkt heb maar dat je geen waardering hebt valt vet zwaar tegen.... Op de andere afdeling heb je zo 25 bewoners die je op bed moet leggen maar die zijn niet zo zwaar. Ik heb continue mensen achter m'n kont aan, mensen die zitten te schreeuwen, kwijlen, angstig worden, weglopen e.d. Dat zijn "maar" 10 mensen maar je hebt er echt je handen vol aan!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 28 dec 2008 21:15

Zijn er geen vrijwilligers die dan helpen met de maaltijden?

Zelf zou ik dat best wel willen doen, vrijwilliger worden in een verpleeghuis of verzorgingshuis. Om zo het verzorgend personeel te ondersteunen bij het eten zeg maar.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 28 dec 2008 21:28

Dat was ook heel fijn, Evelien! In de tijd dat ik in een verzorgingshuis werkte moesten we soms ieder 15 mensen wassen, en stond ik (zonder een enkel diploma, amper mijn havo diploma op zak) alleen vanaf 11 uur ofzo. De vrijwilligers waren dan echt fantastisch! Ze namen enorm veel werk uit handen, wat ontzettend fijn was.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 29 dec 2008 10:01

Door een foutje waren wij zaterdag met z'n 2-en als begeleiding op een stuk of 6 deelnemers, dat was dus relaxed :)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 29 dec 2008 10:08

Vanavond ga ik ook weer is op het werk kijken. Ben benieuwd hoe het is geweest de afgelopen dagen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 29 dec 2008 10:55

*een mega hug* voor iedereen die zo hard heeft gewerkt, en geen waardering heeft gekregen! =D>

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 29 dec 2008 10:56

Bij ons zijn er ook veel zieken, dat kan wat worden met oud en nieuw!
Succes allemaal met werken.

j-tap
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor j-tap » 29 dec 2008 11:52

meissie88 schreef:Wij hebben ook zo'n lekkere bezetting....Not...Gister ook weer, half 11 ff snel bakkie koffie, en dan nog 2 mensen moeten wassen :? Uiteindelijk kwart over 11 klaar, om half 12 moeten de eersten alweer gaan eten, terwijl de anderen dan de tafels dekken & de mensen aan tafel helpen....Dan zijn er 2 van de 4 collega's om half 2 vrij, aangezien het eten laat was, waren we om 10 voor half 2 pas klaar met eten...Moest dus alle mensen alleen naar toilet helpen, uiteindelijk om 10 over half 3 klaar met de toiletronde...Want je zal natuurlijk nét zien dat iedereen d'r onder zit! Snel bakkie thee, en hop de waskar van 's ochtends nog ff opruimen, en dan nog ff snél de mensen wat te drinken...
Voelde me zo l*llig aan 't eind van de dag, hele dag lopen rennen en vliegen, en dan komen je avonddienst-collega's en die wrijven er even in dat het zo rommelig is :shock: :?

Wow :shock: Dat werkt idd niet echt lekker idd... Bij ons de laatste dagen ook zo, heb geluk dat ik late diensten heb gehad, en je dan sowieso met z'n 2-en moet staan, in je eentje red je het gewoon niet op 2 huiskamers. Kom ik om 3 uur, zijn de dagdienst-collega's gewoon bekaf omdat ze het met 1 minder moesten redden en hebben geen pauze gehad.. Ff snel de bijzonderheden overdragen en naar huis gestuurd.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 29 dec 2008 12:12

Onder tussen ben ik ook al gebeld voor extra diensten ivm zieken. Helaas voor ze draai ik geen extra diensten meer. Dus ze moeten maar zien hoe ze het oplossen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 dec 2008 12:17

heftig.

Hoe komt het dat er zoveel zieken zijn rond de feestdagen zijn ze dan echt ziek? of willen ze gewoon niet werken?

Ik heb soms dan m'n vraagtekens bij.

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 29 dec 2008 12:19

Daar kan je ook soms je vraagtekens bij hebben hoor Evelien.
Ik heb een collega die is echt nooit ziek en heeft nu longontsteking, en kan met oud en nieuw gewoon niet werken, maar er zijn ook collega´s die hebben altijd wat met de feestdagen en zijn vaak ziek.
Dat is gewoon zo balen!, want vervanging is er niet of nauwelijks te krijgen, op zich logisch natuurlijk niemand zit er op te wachten om extra te werken met de feestdagen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 dec 2008 12:21

Tuurlijk, maar je weet als je in de gezondheidszorg werkt dat je onregelmatig en met feestdagen moet werken.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 29 dec 2008 12:27

Daar heb ik nu ook een beetje de vraagtekens bij. Voor mij een extra reden om die dienst niet te draaien.

Terug naar “Archief”