Gezin en financiën (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 16 dec 2008 19:45

@Lalage: same here! En ik heb er ook niks op tegen dat ze dit soort maatregelen nemen om mensen te dwingen iets meer aan het milieu te denken, maar af en toe vind ik diezelfde overheid ook wel heel betuttelend! (vooral op andere gebieden dan het milieu, trouwens... daar hoort dan ook nog eens een bureaucratische papierkraam bij ... :x )

(en nee, ik heb geen CU of SGP gestemd... ik mag niet meer in NL stemmen... :mrgreen: )

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 16 dec 2008 20:16

Nee, ik heb ook geen CU of SGP gestemd. maar nu mijn wederhelft als raadslid voor de CU voorgedragen zal worden zal ik niet meer onder CU stemmen uit komen, iig niet voor de gemeente.
Ik vind van elke partij bepaalde dingen wel goed en bepaalde niet. Zo vind ik de aandacht van de CU voor gezinnen wel weer echt goed, maar dat milieugedoe weer niet.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 21 dec 2008 12:06

MissF schreef:Nee, ik heb ook geen CU of SGP gestemd. maar nu mijn wederhelft als raadslid voor de CU voorgedragen zal worden [...]
zo zo toe maar :D zit hij al bij de gemeente of in de gemeenteraad ofzo ?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 21 dec 2008 12:26

Raadslid ben je nou juist in de gemeenteraad ;)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 dec 2008 12:57

kwebbel schreef:
MissF schreef:Nee, ik heb ook geen CU of SGP gestemd. maar nu mijn wederhelft als raadslid voor de CU voorgedragen zal worden [...]
zo zo toe maar :D zit hij al bij de gemeente of in de gemeenteraad ofzo ?

Haha, ik vind er niets geweldigs aan hoor ;) Ik ben wel erg blij dat we eindelijk een CU krijgen in Rhenen. Dat vind ik al jaren nodig. En dat nou toevallig mijn man geinteresseerd is in politiek en ook nog eens in de CU, da's leuk meegenomen voor hem ;)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 24 dec 2008 17:04

1 onzer kinderen moet aan orthodontie beginnen, zo te zien zullen ern og meer volgen. Wat zou een beugel kosten in de maand? In januari hebben we gesprek met de tandarts maar nu wil ik al weten wat het zou kunnen gaan kosten.

Zit ook beetje te kijken ivm de zorgverzekering. Je kunt dan beter een uitgebreidere tandarts verzekering nemen maar wat een uitzoekerij. Heeft iemand ervaring of tips? Voor 1 januari moet je je aangemeld hebben.
ja, dat is mijn mening dan he.....

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 24 dec 2008 17:07

Goed je zorgverzekering uitzoeken... bij gezinsvriendelijke zorgverz zit er vaak wel veel orthodontie in.
Wij zitten bij VGZ, gezin en zeker pakket. Krijg je tot € 2500,- vergoed voor orthodontie.
Succes ermee, het is de moeite waard om er even naar te kijken

http://www.vgz.nl/gezin/?utm_source=VGZ ... =Zorg_2009

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 dec 2008 17:28

*Annet* schreef:1 onzer kinderen moet aan orthodontie beginnen, zo te zien zullen ern og meer volgen. Wat zou een beugel kosten in de maand? In januari hebben we gesprek met de tandarts maar nu wil ik al weten wat het zou kunnen gaan kosten.

Zit ook beetje te kijken ivm de zorgverzekering. Je kunt dan beter een uitgebreidere tandarts verzekering nemen maar wat een uitzoekerij. Heeft iemand ervaring of tips? Voor 1 januari moet je je aangemeld hebben.

wij hebben pas iemand op bezoek gehad en heeft van alles uitgelegd etc. Maar die persoon was helemaal niet opdringerig om je over te halen.

Het is misschien nu beetje kort dag om iemand op bezoek te krijgen.

Het is wel verhelderend

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 24 dec 2008 19:33

Mijn ouders hadden voor mij een tand-plus- of tand-top-pakket ofzo en dat vergoedde een groot deel van de orthodontiekosten. Er zijn dus speciale aanvullende verzekeringen daarvoor.

Oh, enne, als je mag kiezen: orthodontist Kraal in Hellevoetsluis is een goeie! Daar heb ik 3 jaar 'rondgelopen' ofzo, heel vriendelijke man, veel aardige assistentes, grote professionele praktijk.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 dec 2008 12:03

Mijn zusje krijgt binnenkort ook een beugel. Niet omdat het moet, maar ze wil het perse zelf. Mijn ouders hebben nu voor een jaar een nieuwe verzekering bij ProLife. En omdat mijn zusje toch minderjarig is, hebben ze voor haar gewoon het meest uitgebreide pakket genomen. Ze betalen dus voor henzelf + mijn broertje de gewone kosten, en mijn zusje is (gratis dus) aanvullend verzekerd. Daardoor hoeven ze waarschijnlijk niets of amper iets zelf te betalen.
Maar je kunt volgens mij voor komend jaar ook je gewone verzekering die je nu hebt houden, maar dan een extra aanvullende verzekering voor je kind dat een beugel krijgt. Moet je wel voor 31 december regelen volgens mij. Het scheelt wel een hoop kosten, want die dingen zijn stikduur. (ik weet alleen niet of er verschil zit in een beugel op doorverwijzing van de tandarts, of omdat je het zelf wilt (zoals mijn zusje, bij wie het eigenlijk niet perse nodig is, omdat haar ene scheve tand vanzelf goed zal groeien, maar dat duurt haar te lang ;) )

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 26 dec 2008 17:35

Mijn ouders hebben volgens mij geen aanvullende verzekering genomen, lopen hier nog 2 met beugels rond. Nummer 3 sluit aan de in de rij :P. Ze krijgen iets van de eerste €800 per jaar vergoed en de rest moeten ze zelf betalen. Ja beugels zijn gewoon stik duur, vooral het begin, de foto's, beugel zelf ed. De controles vind ik ook gewoon duur, toen ik een vaste beugel had was het bijna €50 per keer en toen ik een losse beugel had was het iets van €35 en soms lag je geen 2 minuten op de stoel :roll:. Via de website van je zorgverzekeraar kun je vaak ook wel info opdoen!

Had echt een gruwelijke hekel aan de orthondontist... als ik er was geweest leefde ik de eerste dagen op paracetemol. Op den duur had ik een heel stuk ontstoken in me mond, wat bleek die vent zette alles veel te strak :shock:... Zat ik al bijna tegen het plafon, moest die altijd nog ff n zetje na geven :x. Was blij toen ik er vanaf was, theeft me veel pijn en moeite gekost maargoed het gaf wel restultaat :). Heb nog wel een tand die weer wat na voren is gaan staan, los van het stangetje... ben er nog een keer om terug geweest maar wat zegt die... ow hij komt er denk vanzelf wel weer tussen te staan. Heeft hm wat ruimte tegeven, maar er tussen komt die niet weer. Gelukkig gaat die kerel met de vut.

Magoed ik ga offtopic...
Wat de toekomst brengen moge........

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 27 dec 2008 13:47

idd offtopic, maar ik deel je leed *annette*! Al is dat niet zo opbeurend voor de moeders die hun kroost nog naar de 'beugelboer' moeten sturen.

Al draaien mijn tanden stuk voor stuk 90 graden, nooooooit meer een beugel.

Ik had ook een aanvullende tandartsverzekering, maar op een gegeven moment was het budget wel op. En geloof ook niet direct de termijnen die de ortho aangeeft, zowel bij mij als bij mijn zusje heeft het veel langer geduurd en dus duurder.
AfbeeldingAfbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 dec 2008 13:53

Dan een opbeurend woord voor moeders van wie hun kind binnenkort naar de beugelman moeten: hier iemand die er totaal geen last van heeft gehad. Zelfs amper pijn. En erg vond ik het ding ook niet. Ik heb er wel mooi 3 jaar mee gelopen, maar het nooit erg gevonden.
Er zit wel een verschil in gevoeligheid van tanden he. Ik heb waarschijnlijk gewoon geen gevoelige tanden. Gaatjes vullen vind ik ook niet erg. Terwijl mijn zus altijd vreselijke pijn had met de beugel, en gaatjes vullen vreselijk vindt. En dan is er ook nog verschil in pijngrens. Dus wie weet valt het mee :D

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 27 dec 2008 13:58

Das waar ja, mijn zusje heeft ook nergens last van gehad. Ik heb duidelijk heel gevoelige tanden. Ook met snoep eten voel ik dat of met gaatjes vullen, dan neem ik nog liever een verdoving.
AfbeeldingAfbeelding

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 27 dec 2008 14:03

Ik heb 'vroeger' in een jaar tijd 3 beugels gehad. Nergens last van gehad, vond het ook absoluut niet erg.
Afbeelding

Terug naar “Archief”