Homofilie 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Airke
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Airke » 26 dec 2008 15:34

rafaell schreef:
Dippie schreef:
Harm-J schreef:
kwebbel schreef:Daarom zal de man zijn vader en zijn moeder verlaten, en zijn vrouw aankleven; en zij zullen tot één vlees zijn.

Toen was er nog sprake van volmaaktheid. Sterker nog, er was geen sprake van een voltrokken huwellijk. Men zou kunnen stellen dat er sprake was van een soort van samenwonen. Dit omdat God iets had geformeerd en "samengevoegd" wat goed was! Voor de zondeval dus.

En dus? Waarom heeft God de man en vrouw zo geschapen dat ze één vlees kúnnen worden? Als de man ook een man zou mogen begeren, waarom zou Hij ze dan ook niet zo geschapen hebben dat zij ook één vlees kunnen worden en kinderen kunnen voortbrengen?
En kom niet met; dat kan inmiddels ook, want nee, op de natuurlijke wijze kan dat niet!

Ze kunnen wel één vlees worden. Jij reduceert geslachtsgemeenschap enkel tot iets dat tot doel heeft het voortbrengen van kindertjes. Jij hebt geen andere bijbel, enkel een andere visie op de bijbel.

Bovendien vraag ik me af of 'één vlees worden' per se letterlijk genomen moet worden.
Én dan zouden heterorelaties waar geen kinderen uit kunnen voortkomen ook verboden moeten worden.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 26 dec 2008 16:39

DesertRose schreef:Er bestaat geen homonatuur. de zelfverzonnen homonatuur is een misbaksel van de normale heteronatuur.

Die bestaat wel, jij gelooft niet dat die er is, maar het is een feit dat die natuur er wel is. Daarnaast is homosexualiteit geen ideologie zoals je even later zegt, het is een geaardheid.

meboy

Berichtdoor meboy » 26 dec 2008 16:43

Sabra schreef:
meboy schreef:En dan begint een homoseksueel ineens te getuigen van een relatie met Christus... dát is verwarrend! Blasfemie!

Dat is slechts jouw bescheiden mening.

Ik ken wel meer zondaars die een relatie met Christus hebben. En dergelijke relaties worden ook niet als blasfemisch verondersteld.

Slaakt een zucht van verlichting. Ik weet niet of je de ironische ondertoon uit mijn post hebt begrepen (wat ik je niet kwalijk zou nemen als je zo in de discussie valt) Maar je slaat de spijker op z'n kop!

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 26 dec 2008 17:26

@ homo 's in dit topic die vinden dat je als homo een lichamelijke relatie mag hebben: zouden jullie gaan trouwen met je partner?

Verder moet me van het hart dat ik er niet zo goed tegen kan dat veel homo 's zich hier in een hokje gedrukt voelen. Ik krijg de indruk dat zij een zware last (homofilie) opgelegd hebben gekregen en dit zalvend tot een oplossing brengen. Alsof homofilie het enige zware last is die je kan hebben als mens.
Nou ik kan er nog tig meer bedenken, ook uit mijn persoonlijk leven, waarin ik ook liever mijn driften zou volgen!
Maar het volgen zou mij alleen maar ellende brengen en ervoor zorgen dat ik nog makkelijk zou gaan leven en uiteindelijk de geboden van God niet meer nodig heb. Want ik kan het toch zelf zo goed bedenken?

God heeft ons niet op de aarde gezet om zo luchtig mogelijk te leven en makkelijke wegen te zoeken!
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

rafaell

Berichtdoor rafaell » 26 dec 2008 17:29

Nee die hebben ze niet opgelegd gekregen, maar mensen als jij die ze verketteren op basis van hun gevoelens en geaardheid, jullie leggen ze een zware last op.

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 26 dec 2008 17:32

rafaell schreef:Nee die hebben ze niet opgelegd gekregen, maar mensen als jij die ze verketteren op hun gevoelens en geaardheid leggen ze een zware last op.

Ik verketter hun niet, sterker nog: ik heb een goede relatie met een homo!
Dus hun persoon keur ik niet af, al is iemand pimpelpaars.
Het gaat mij erom dat er steeds meer goed wordt gepraat wat betreft het onderwerp homofilie. Nu al een relatie, what 's next????

HEERE, leer mij Uw weg

rafaell

Berichtdoor rafaell » 26 dec 2008 17:34

Nu al? Nou schokkend hoor. Je keurt een persoon wel af, geaardheid is onderdeel van een persoon en jij beschouwt de geaardheid als slecht.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 26 dec 2008 17:35

em_ma schreef:@ homo 's in dit topic die vinden dat je als homo een lichamelijke relatie mag hebben: zouden jullie gaan trouwen met je partner?

Verder moet me van het hart dat ik er niet zo goed tegen kan dat veel homo 's zich hier in een hokje gedrukt voelen. Ik krijg de indruk dat zij een zware last (homofilie) opgelegd hebben gekregen en dit zalvend tot een oplossing brengen. Alsof homofilie het enige zware last is die je kan hebben als mens.
Nou ik kan er nog tig meer bedenken, ook uit mijn persoonlijk leven, waarin ik ook liever mijn driften zou volgen!
Maar het volgen zou mij alleen maar ellende brengen en ervoor zorgen dat ik nog makkelijk zou gaan leven en uiteindelijk de geboden van God niet meer nodig heb. Want ik kan het toch zelf zo goed bedenken?

God heeft ons niet op de aarde gezet om zo luchtig mogelijk te leven en makkelijke wegen te zoeken!

Emma ik denk dat jij misschien een paar dingen vergeet

-Van de homo word doorgaans verwacht dat hij/zij 'alleen' door het leven gaat. 24 uur per dag! Een leven lang! Niemand waarop je op terug kunt vallen als je het eens moeilijk hebt!
    -Veel homo's staan en leven dichter bij Gods woord dan men op het eerste gezicht zou denken.
    -Er zijn veel homo's die juist niet hun driften volgen, daar zij willen leven naar Gods woord. Zij verkiezen juist liever een leven met één vaste partner.
    -Het hokje is juist vaak de plaats waar de kerk de homo in terug lijkt te willen stoppen. Men mag wel zo zijn, maar niet doen.

Het zou fijn zijn als men eens verder kijkt dan de seksualiteit. Niemand heeft 24 uur per dag seks. Een homo is een mens van vlees en bloed. Die homo heeft net als andere mensen behoefte heeft aan liefde, delen, warmte.

Toevallig kom ik net terug van een ziekenhuis bezoek en wat ouderen (van dagen) bezoeken, geloof mij maar die eenzaamheid die je daar voelt gun ik niemand, geen heteroseksueel geen homoseksueel.
Het is vaak te simpel gesproken van dat mensen platonische vriendschappen aan kunnen gaan. Dat dekt voor veel mensen echt de lading niet. Veel van die vrienden, hebben ook tijd nodig voor hun eigen relatie, en zijn niet 24 uur per dag beschikbaar.
Laatst gewijzigd door Harm-J op 26 dec 2008 17:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 26 dec 2008 17:36

em_ma schreef: @ homo 's in dit topic die vinden dat je als homo een lichamelijke relatie mag hebben: zouden jullie gaan trouwen met je partner?

geen idee, maar puur gevoelsmatig zeg ik nu nee

em_ma schreef:Alsof homofilie het enige zware last is die je kan hebben als mens.

Nee, maar zolang op Refoweb nog steeds complete topics worden gevuld met 'problemen' als hoedjes, rytmisch/niet ritmisch en het hebben van jeuk, het kopen van een grasmaaier en flutfilms, lijkt het me niet verkeerd om een zaak aan te kaarten die ca. 5% van de mensen, dus ook refo's, persoonlijk raakt en dan heb ik het nog niet om alle mensen om hen heen.

em_ma schreef:Nou ik kan er nog tig meer bedenken, ook uit mijn persoonlijk leven, waarin ik ook liever mijn driften zou volgen!

Beetje jammer dat je dit wegzet als 'driften'

em_ma schreef: (...) de geboden van God (...)
Dát is nou juist wat met name meboy zo duidelijk probeert te maken. Hij baseert een visie niet op wat hij voelt, maar haalt steeds dezelfde Bijbel aan als die jij en ik hebben. Jammer dat maar weinigen de moeite nemen om daat inhoudelijk op te reageren en het afdoen met algemeenheden zoals jij nu doet, gebaseerd op je gevoel bij de Bijbel en datgene wat je altijd hebt geleerd van andere mensen.
Het krachtige vind ik dat Meboy zich steeds weer beroept op de Bijbel, als maatgevend.

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 26 dec 2008 17:38

rafaell schreef:Nu al? Nou schokkend hoor. Je keurt een persoon wel af, geaardheid is onderdeel van een persoon en jij beschouwt de geaardheid als slecht.

Nou, dat is wel doordraven zeg. Ik zie wel duidelijk een verschil.
Jij bent het ook vast niet eens met leefwijzen van bepaalde personen. Maar dat betekend toch niet dat je die persoon al afschrijft?

HEERE, leer mij Uw weg

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 26 dec 2008 17:40

@ Harm-J: ik ben vrijgezel dus ik mis ook weleens wat, ik snap het maar al te goed! Wie zegt dat ik iemand tegen zal komen? Zonder zal ik het ook moeten kunnen redden al zou ik wel veel missen op lichamelijk en geestelijk gebied. Snap je wat ik bedoel?

HEERE, leer mij Uw weg

rafaell

Berichtdoor rafaell » 26 dec 2008 17:43

em_ma schreef:
rafaell schreef:Nu al? Nou schokkend hoor. Je keurt een persoon wel af, geaardheid is onderdeel van een persoon en jij beschouwt de geaardheid als slecht.

Nou, dat is wel doordraven zeg. Ik zie wel duidelijk een verschil.
Jij bent het ook vast niet eens met leefwijzen van bepaalde personen. Maar dat betekend toch niet dat je die persoon al afschrijft?

Leefwijze is geen geaardheid. Jij zegt dat mensen met een bepaalde geaardheid liefde niet mogen uiten en praktiseren.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 26 dec 2008 17:44

em_ma schreef:@ Harm-J: ik ben vrijgezel dus ik mis ook weleens wat, ik snap het maar al te goed! Wie zegt dat ik iemand tegen zal komen? Zonder zal ik het ook moeten kunnen redden al zou ik wel veel missen op lichamelijk en geestelijk gebied. Snap je wat ik bedoel?

Ja maar dat heeft een homosexueel net zo goed, alleen jij mag iemand tegenkomen om het leven mee te delen en de liefde mee te bedrijven en een homosexueel mag dat van jou niet. Dat is wel een onderscheid. Je vergelijking gaat dus volkomen mank.

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 26 dec 2008 17:47

rafaell schreef:
em_ma schreef:@ Harm-J: ik ben vrijgezel dus ik mis ook weleens wat, ik snap het maar al te goed! Wie zegt dat ik iemand tegen zal komen? Zonder zal ik het ook moeten kunnen redden al zou ik wel veel missen op lichamelijk en geestelijk gebied. Snap je wat ik bedoel?

Ja maar dat heeft een homosexueel net zo goed, alleen jij mag iemand tegenkomen om het leven mee te delen en de liefde mee te bedrijven en een homosexueel mag dat van jou niet. Dat is wel een onderscheid. Je vergelijking gaat dus volkomen mank.

Ik weet toch niet of ik iemand tegen zal komen? Het kan dus zijn dat ik een celibatair leven zal moeten leiden. Dat is ook niet mijn keuze.

HEERE, leer mij Uw weg

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 26 dec 2008 17:48

Dat is een vrije keuze, geen opgelegde keuze! Daarbij staat voor jou de optie open, die homo's krijgen die keuze optie niet vanuit de meeste kerken.

Om eerlijk te zijn denk ik niet dat jij het snapt.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.

Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Terug naar “Archief”