Trouwen ed. TIPS!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 23 dec 2008 16:31

Wij zijn denk ik rond de 8000 euro kwijt. En dan is het duurste de trouwlocatie. Maar het kan echt allemaal veel goedkoper.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 23 dec 2008 16:32

Sabra schreef:Een basic bruiloft kost minimaal 5000 euro. Wil je de dag een beetje leuk aankleden dan ben je minimaal 10000 euro verder.

Onze bruiloft kostte ongeveer 5000 euro maar was wel erg leuk aangekleed :-D Kwestie van goede contacten!

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 23 dec 2008 16:44

Het ligt natuurlijk ook aan het aantal gasten dat je hebt. Gemiddeld moet je rekenen op ongeveer 15-20 euro per gast voor drankjes en hapjes.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 dec 2008 18:49

Inderdaad. Wij hadden 250 avondgasten, en daar betaalden we voor een feestavond (receptie deden wij niet aan), 17.50 ofzo p.p. voor. Dat was voor die locatie nog best weinig. Maar dan zit je dus al over de 4000 euro.
Maar als je het goedkoper wilt doen, kan dat prima. Mijn zus en zwager huurden zelf een zaal, kochten zelf alles in, lieten mensen van de kerk bedienen. Zij betaalden veeeeeeeel minder. Is maar net wat je wilt, en wat je uit wilt geven, toch?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 23 dec 2008 18:49

Dine schreef:
LeChat schreef:Leuk, kirsten. Geniet ervan :). De voorbereidingen zijn sowieso al leuk... (vind ik).
Wij hebben zaterdag onze trouwringen uitgezocht! Echt heel mooie, een beetje aparte ringen: een combinatie van matte platina en mat rood goud (beetje rosé eigenlijk) en dan hol (i.p.v. bol :)). Helaas geen goede foto op internet.

Wow, dat klinkt wel heel bijzonder! leuk! Ben je nog bij 'rings for two' geweest?
Ja, daar komen ze vandaan! Bij ons viel ze gelijk met de deur in huis over de actie... misschien hadden ze ervan geleerd? :wink: Leuk meisje iig, fijn geholpen. Nu waren wij er ook in een halfuurtje uit, dat scheelt vast. :wink:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 dec 2008 19:16

wij zijn denk ik incl. trouwkleding 3000 euro kwijt.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 23 dec 2008 19:42

Wij waren ook nog geen 5000 euro kwijt en we hadden echt geen 'minimale' bruiloft zeg maar. Uitgebreid buffet en een uitgebreide receptie 's avonds.
Afbeelding

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 23 dec 2008 19:52

mijn man en ik maken wel eens plannen om een soort re-do te doen, als we zoveel jaar getrouwd zijn... omdat onze bruiloft zo, uhm, studentikoos zeg maar (je kunt het ook lowbudget noemen :mrgreen:) was.... :wink:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 dec 2008 19:56

je kan ook een paar keer je verjaardag niet vieren en dan een soort van feestje geven in een kasteelachtig iets. Lijkt me ook wel leuk zoiets, alleen voor familie.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 23 dec 2008 19:59

Sabra schreef:Het ligt natuurlijk ook aan het aantal gasten dat je hebt. Gemiddeld moet je rekenen op ongeveer 15-20 euro per gast voor drankjes en hapjes.

Dat is zo bij een lokatie waar dat allemaal voor je geregeld wordt. Als je zelf drankjes en hapjes bestelt en geen obers inhuurt, dan scheelt dat natuurlijk een hoop geld. Het maakt ook uit of mensen zelf naar de bar moeten lopen voor een drankje of dat er om de haverklap een nieuw biertje voor hun neus gezet wordt, terwijl het glas nog niet eens leeg is... zoals dat op Twentse bruiloften gaat.

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 24 dec 2008 10:50

Je kunt het net zo duur of goedkoop maken als je het zelf hebben wil. En denk ook aan het onderhandeling bij een zaal. Vaak geven ze je nog wel korting!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 24 dec 2008 10:57

Tja, geld maakt niet gelukkig natuurlijk.
Maar als wij door nog een half jaar te kunnen wachten onze vrienden gewoon mee kunnen laten feesten, i.p.v. achter de bar zetten, dan heb ik het wachten daar best voor over ;)
Voor mij moet er wel een verschil zijn tussen een grote verjaardag en een bruiloft. En dat zit 'm dan niet alleen in de jurk :)
Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet van plan om met geld te gaan smijten ofzo, maar ik wil niet twijfelen over wat feestgasten meer of minder.
Maargoed, als je de mogelijkheid hebt, en al langer bij elkaar bent dan snap ik het wel hoor. Of als je inderdaad nog jaren studie voor de boeg hebt.
Verder moet iedereen het tenslotte lekker zelf weten.
Grmbl, ik krijg minstens een paar keer per week de vraag of wij nog niet gaan trouwen. NEE! Laat me even rustig afstuderen en werk zoeken en sparen enzo. Ik word er echt niet goed van :P
pobody's nerfect

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 24 dec 2008 13:06

Hmm irritant lijkt me dat, Jo'tje. Die mensen bedoelen het vast goed, maar ze horen daar natuurlijk helemaal niet naar te vragen.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 24 dec 2008 14:41

Tsja, ik snap op zich nog wel dat mensen er naar vragen.
Maar het gaat ook een beetje om de manier waarop.
De vervelendste variant (en dat is niet eenmalig gebeurd...):

- Gaan jullie nog niet trouwen?
* Nou eh, nog niet nee.
- Maar je bent toch bijna klaar met je studie?
* Ja...
- En Marnix werkt toch al een poosje?
* Klopt ja...
- Oke.. maar waarom niet dan?
* uitleg + diepe zucht

Achja, tegen de tijd dat we wél gaan trouwen is het al voor niemand een verrassing meer blijkbaar :p

Gelukkig zijn er ook zat mensen die het wel op een leuke manier vragen hoor. Je herkent direct of het interesse of pure nieuwsgierigheid is ;)
pobody's nerfect

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 dec 2008 15:05

moet je zeggen: we trouwen pas als ik zwanger ben. :wink:

Terug naar “Archief”