Trouwen ed. TIPS!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 20 dec 2008 22:50

Leuk, Kirsten! :)
Succes met de verdere voorbereidingen!
Enne..., studeren en een huwelijk kan prima tegelijk, hoor... :wink:
Afbeelding

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 20 dec 2008 23:20

kirsten schreef:Ik heb een trouwjurk :yahoooo: De allereerste die ik aanhad is het geworden!

Wauw, gaaf!! gefeliciteerd :wink:
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 21 dec 2008 00:08

Natuurlijk kost het veel geld allemaal. Zeker omdat ik nog jong ben. Gelukkig hebben wij de afgelopen tijd flink zitten sparen.
Voor mij waren er twee opties: Of op kamers op trouwen. Aangezien mijn vriend al wat ouder is, een baan heeft, en zelf ook graag met mij verder wilde, hebben we besloten om te gaan trouwen. Studie ga ik zelf gewoon lekker afmaken (fulltime) en vriendlief wordt voorlopig de kostwinner. Het is even aanpassen, maar we zijn erg blij ermee.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 21 dec 2008 03:32

Hoezo aanpassen?

En ach mijn a.s. man is ook kostwinner en zal ook altijd kostwinner blijven, of ik moet een aantrekkelijke baan zien te vinden.

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 21 dec 2008 08:48

Ik bedoelde het een beetje op financieel gebied. Dat we een beetje moeten passen en meten om het financieel rond te krijgen. Maar dat gaat gelukkig helemaal goed komen. Het stond er inderdaad een beetje onduidelijk.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 23 dec 2008 00:30

Leuk, kirsten. Geniet ervan :). De voorbereidingen zijn sowieso al leuk... (vind ik).
Wij hebben zaterdag onze trouwringen uitgezocht! Echt heel mooie, een beetje aparte ringen: een combinatie van matte platina en mat rood goud (beetje rosé eigenlijk) en dan hol (i.p.v. bol :)). Helaas geen goede foto op internet.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 dec 2008 08:15

In het begin is het absoluut Super gaaf.

Wij trouwen a.s. zaterdag over 4 weken. Maar er moet toch nog best wel wat gebeuren (tussen de bedrijven door, kerstdagen, verjaardagen, oud en nieuw).

Maar goed het is wel heel erg leuk om je bruiloft voor te bereiden. :mrgreen:

Het leukste wat ik tot nu toe vindt is dat het steeds dichterbij komt. :mrgreen:

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 23 dec 2008 08:57

Haha, Evelien dat hebben wij nou juist niet. We zijn nog zo druk met het huis, dat we af en toe vergeten dat het nog maar 2,5 maand duurt...Voor ons gevoel hebben we nog een jaar de tijd om te klussen...(wat helaas niet zo is ) :D

Alleen de ceremoniemeesters sturen ons af en toe een lijst met dingen die we moeten beslissen en dan doen we dat ff snel tussen neus en lippen door zeg maar. Ach, we hebben we zo ook nog geen stress voor de bruiloft...;)
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 23 dec 2008 09:28

LeChat schreef:Leuk, kirsten. Geniet ervan :). De voorbereidingen zijn sowieso al leuk... (vind ik).
Wij hebben zaterdag onze trouwringen uitgezocht! Echt heel mooie, een beetje aparte ringen: een combinatie van matte platina en mat rood goud (beetje rosé eigenlijk) en dan hol (i.p.v. bol :)). Helaas geen goede foto op internet.

Wow, dat klinkt wel heel bijzonder! leuk! Ben je nog bij 'rings for two' geweest?
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 23 dec 2008 10:13

klinkt leuk, allemaal!
En Kirsten: gaat best hoor, mijn man en ik studeerden allebei nog toen we trouwden... ons 'grootste' probleem was dat de bruiloft een beetje goedkoop werd... :mrgreen: Maar via vrienden vrij veel goedkoop kunnen regelen en onze ouders hebben ook wel wat bijgedragen... :D

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 dec 2008 10:45

Wij zijn komend jaar bij twee bruiloften ceremoniemeester.
Bij die van mijn vriendin en haar vriend over 2,5 maandjes al. Daar zijn mijn andere vriendin en ik in principe cm, maar voor de zekerheid doet mijn man mee op de achtergrond, mocht er echt iets misgaan met mij met de bevalling enzo (al reken ik daar totaal niet op, ik kan niet zomaar mijn vriendin alleen achterlaten die dag ;) )
maar soms schrik ik ook bijna er van, nog maar 2,5 maanden! Dat is echt zo om :D En ik vind het erg leuk om cm te zijn, we hebben al veel leuke dingen bedacht :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 23 dec 2008 15:37

elvira (gast) schreef:klinkt leuk, allemaal!
En Kirsten: gaat best hoor, mijn man en ik studeerden allebei nog toen we trouwden... ons 'grootste' probleem was dat de bruiloft een beetje goedkoop werd... :mrgreen: Maar via vrienden vrij veel goedkoop kunnen regelen en onze ouders hebben ook wel wat bijgedragen... :D

Hier hetzelfde, mijn man werkte vanaf februari, ik studeerde nog en we zijn in september getrouwd. Hij had dus wel een beetje kunnen sparen en ik had wat meer geleend bij de IBG. Maar met de inzet van een stapel fijne vrienden en familie en met lieve (groot)ouders die financieel bijsprongen is het allemaal goed gekomen!

Ik denk dat het vooral van je feestlokatie afhangt hoe duur je uitkomt. Het goedkoopste is een plek waar je je vrienden achter de bar kunt zetten en waar je dus niet per drank je hoeft te betalen, maar het zelf bestelt bij de slijter. Wat over is wordt dan weer opgehaald en dat hoef je niet te betalen.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 23 dec 2008 16:14

Een basic bruiloft kost minimaal 5000 euro. Wil je de dag een beetje leuk aankleden dan ben je minimaal 10000 euro verder.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 23 dec 2008 16:29

:shock: :shock: :shock:
Uhm... wij deden voor duidelijk minder... ik denk in totaal zo'n 2000 euro, waarvan het grootste deel voor trouwkleding (hebben onze ouders betaald)... wijzelf hebben geloof ik alleen ons vakantiegeld uitgegeven voor locatie, eten en drinken enzo.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 23 dec 2008 16:31

Sabra schreef:Een basic bruiloft kost minimaal 5000 euro. Wil je de dag een beetje leuk aankleden dan ben je minimaal 10000 euro verder.

Wij hebben echt geen sobere bruilloft verre van dat maar 10000 euro hebben wij er niet aan uit gegeven en we hebben alles zelf betaald

Terug naar “Archief”