Adoptie deel2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 19 dec 2008 12:22

Laura, dank voor je bemoedigende woorden! Je weet natuurlijk zelf als de beste hier in wat voor emotionele achtbaan je terecht komt... en de afgelopen 2 weken hadden wij (nou ja, vooral ik) een beetje een dip!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 dec 2008 13:26

wowh. Ik zit echt met open mond jouw verhaal te lezen. Maar wat zijn jullie moedig, in de zin van dat je weet waar je staat en dat ook duidelijk laat merken. Ik kan me voorstellen dat de moed ff in je schoenen zakt(e).

Maar vanuit hier wil ik je heel veel sterkte toewensen. En blijven vechten he ;-)

We bidden voor jullie. :wink:

*hug*.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 19 dec 2008 14:24

Pffft wat een spanning toch zeg!
Je kunt wat dat betreft beter 9 maanden zwanger zijn, wat spanningsperiode betreft dan he ;)

Heel veel succes met wachten. Dat is het vervelendste stuk.
En half refoweb bidt met jullie mee geloof ik :)

Pas werd bij ons in de kerk bekend dat een stel hun tweede kindje mocht gaan halen. Toen dacht ik weer poehee, als Galateia dat te horen krijgt voor hen zelf, doet ze twintig dansjes ;)
Sterkte! En houd je vooral vast aan het feit dat het wel goed zit!
pobody's nerfect

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 19 dec 2008 14:31

:mrgreen:

Ja, als wij een voorstel krijgen dan weet ik me geen raad van dankbaarheid en geluk. Dan is ons huis te klein :wink:

Al die lieve berichtjes doen me goed :mrgreen:

Zojuist kwam er weer een kerstkaart vol met lieve woorden binnen. Dat geeft wel een rijk gevoel, zeg, zoveel mensen die oprecht meeleven, meebidden en gewoon aanvoelen, dat het allemaal zo spannend is! En dan het gevoel dat we krijgen van iedereen om ons heen, dat ons kindje/onze kindjes zo ontzettend welkom zijn en gewenst zijn. Ze komen echt in een warme familie- en vriendenkring terecht. Supercool. Ik ben echt een beetje een emo-mens geworden de afgelopen weken :mrgreen:

Maar ik blijf dansen, stuiteren en rondspringen. Uiteraard! :yahoooo:

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 19 dec 2008 14:58

Frustrerend Galateia! Maar jullie kunnen ze echt niet afwijzen, jullie zijn zo enthousiast!

Ik duim en bid voor jullie kindjes 8>)

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 19 dec 2008 16:30

Galateia schreef:Dank je wel bloempie, dat soort berichten doet me altijd weer goed.

Het is inderdaad vreselijk om met zoveel onzekerheid en met zo'n afhankelijk gevoel de feestdagen in te gaan. Ik ben altijd dol op eind december, maar nu kan deze vakantie mij niet snel genoeg gaan...

Ik kan het me voorstellen!
Wij zijn pas met de VIAcursus bezig, maar ik vind de tijd tot we met de gesprekken beginnen ook zenuwslopend! Je hoort van zoveel mensen dat ze (om onduidelijke redenen vaak) worden afgewezen! :cry:
Sterkte met alles!

Groetjes, Anne

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 19 dec 2008 16:34

Sterkte Galateia!! 8>) T komt goed!
En Anne 80 ook sterkte! gaaf dat jullie de stap genomen hebben!

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 19 dec 2008 19:45

Spannend galateia, maar ik kan me haast niet voorstellen dat jullie afgewezen zullen worden, dan krijgen ze daar half refoweb op hun dak :wink:

Anne ook sterkte toegewenst en wat goed dat jullie de stap hebben genomen, hoop dat het wat moois met zich meebrengt in de toekomst. :)
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 19 dec 2008 19:56

Anne en Galateia, ik denk aan jullie en ik bid voor jullie. Weet dat God voor jullie zorgt en bij jullie is.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 19 dec 2008 19:57

Anne, wat gaaf dat de VIA voor jullie begonnen is! Eindelijk kun je echt iets doen en ben je niet meer alleen aan het afwachten... hoeveel middagen hebben jullie nu gehad?

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 19 dec 2008 22:16

Er zijn zat vrouwen van 26 die al 4 (biologische) kinderen hebben, blijf het vreemd vinden dat je voor adoptie minimaal 30 moet zijn.
ja, dat is mijn mening dan he.....

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 19 dec 2008 23:09

Knuffel!!!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 20 dec 2008 09:30

*Annet* schreef:Er zijn zat vrouwen van 26 die al 4 (biologische) kinderen hebben, blijf het vreemd vinden dat je voor adoptie minimaal 30 moet zijn.

Je moet niet minimaal 30 zijn, dat is niet wat ik bedoelde. In principe moet je gewoon volwassen zijn. Leeftijdsgrenzen gelden per land en zijn per land verschillend. Voor de Afrikaanse landen moet je 25 zijn, voor China 30, etc.

Het gaat mij erom, dat de kinderbescherming (Nederland dus) bij het gezinsonderzoek niet zo vaak jonge aspirant-ouders tegenover zich heeft zitten. Dat is logisch, want het zijn nu eenmaal meestal mensen eind 30/begin 40 die aan het adoptietraject beginnen. In dat opzicht wijken wij dus af. En het is gewoon niet prettig, wanneer dat steeds tegen je gezegd wordt.

Er is dus geen leeftijdsgrens in Nederland, maar de kinderbescherming associeerde ons meteen met een jonge baby. Maar dat is nu net de toestemming die we niet willen (een jonge baby is ook welkom, maar een ouder kind ook... en daar willen we dolgraag toestemming voor). Die toestemming om te adopteren hebben we wel, maar we willen zo graag een wat ouder kindje (= 3,4,5 jaar) mogen adopteren :mrgreen:

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 20 dec 2008 10:15

Galateia schreef: Ik ben echt een beetje een emo-mens geworden de afgelopen weken :mrgreen:

Tja, dat hoort nou eenmaal bij het zwanger-zijn. :wink:

Anne 80, gaaf dat het voor jullie ook echt begonnen is! Spannend zeg! Gods zegen toegewenst.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 21 dec 2008 15:14

rosekapje schreef:Spannend galateia, maar ik kan me haast niet voorstellen dat jullie afgewezen zullen worden, dan krijgen ze daar half refoweb op hun dak :wink:
Half refoweb, heel refoweb :D:D we gaan daar een beetje stampij lopen maken :mrgreen:

Spannend Anne80 :D ik ben echt heel benieuwd hoe het jullie vergaat. Is er inmiddels nog wat nieuws van Galateia bekend ?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Terug naar “Archief”