Werken in de zorg... (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 18 dec 2008 23:18

Leuk, Christien! Gefeliciteerd!
Afbeelding

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 19 dec 2008 12:56

gefeliciteerd christien!
in welk ziekenhuis ben je aangenomen?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 dec 2008 13:28

Gefeliciteerd Christien, wat leuk om dat te horen. Hoeveel dansjes heb je gedaan in de kamer? :P :wink:

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 19 dec 2008 17:38

Haha, ja het is wel een beetje dubbel. Besef het eigenlijk nu pas.
Ik heb het sollicitatie gesprek ook al ruim drie weken geleden gehad, maar gisteren hadden ze pas de laatste gesprekken zodoende
hoorde ik gister pas bericht.

En idd ik heb wel een paar vreugde dansjes gemaakt ::))
Vanochtend dan verteld aan m´n teamleidster die vond het wel jammer, maar begreep mn keuze wel.
Verder heb ik het nog stil gehouden, aankomende dinsdag heb ik officiel het eindgesprek voor de VIG en als ik dat gehad heb ga ik het zelf wel tegen andere collega´s vertellen, dus tot nu toe nog top secret :mrgreen:

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 19 dec 2008 19:24

meissie88 schreef:Gaaf Christien! Gefeliciteerd! En succes!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 19 dec 2008 23:12

vpk schreef:gefeliciteerd christien!

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 20 dec 2008 11:39

essieee schreef:
vpk schreef:gefeliciteerd christien!

In het Beatrixziekenhuis

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 20 dec 2008 15:48

gefeliiteerd christien :D:D
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 dec 2008 14:50

Ik heb even wat tips nodig. Over 3 weken ga ik weg bij mijn clienten. Ik wil heel graag mijn clienten nog wat geven. Wat zal ik hen geven? Iemand ideen/tips? Het moet uiteraard een kleinigheid je blijven he

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 24 dec 2008 16:26

Lekker creatief wezen:
Misschien een ´nep´roos, bloem met een wens er aan of groet.
Of natuurlijk een echte bloem.

Wat ik een keer gedaan heb een placemat gemaakt met foto´s er in van de bewoner die ik gemaakt had zodat ze echt iets persoonlijks hebben.
Maar dan moet je wel foto´s hebben natuurlijk.

Ja er is eigenlijk heel veel leuk, misschien een beetje creatief zijn?

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 24 dec 2008 18:57

ik heb een bijbaan als doktersassistente en nu heb ik 2 patienten aan de telefoon gehad waarbij ik achteraf gezien misschien niet zo adequaat op gereageerd heb..Kan ik me dan achteraf weer heel druk over maken. Hebben jullie dat ook wel eens?

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 24 dec 2008 19:01

Ja, dat is lastig. Wat ik wel eens heb is dat je gaat twijfelen aan me zelf, of dat ik iets wel of niet goed heb gedaan.
Omdat onze bewoners doelgroep (psychiatrie, veel korsakov) soms zo goed kunnen praten dat je het bijna gelooft.
Dan vind ik de benaderingswijze wel eens moeilijk.

Maar ik probeer dan met een collega even alles door te spreken,
hoe hun verdere dingen aanpakken tips enz.
Misschien kan je dat doen? Want vind je zelf dat je niet adequaat gehandeld hebt, of is dit ook echt zo gezien de omstandigheden?

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 25 dec 2008 21:44

christien schreef:Ja, dat is lastig. Wat ik wel eens heb is dat je gaat twijfelen aan me zelf, of dat ik iets wel of niet goed heb gedaan.
Omdat onze bewoners doelgroep (psychiatrie, veel korsakov) soms zo goed kunnen praten dat je het bijna gelooft.
Dan vind ik de benaderingswijze wel eens moeilijk.

Maar ik probeer dan met een collega even alles door te spreken,
hoe hun verdere dingen aanpakken tips enz.
Misschien kan je dat doen? Want vind je zelf dat je niet adequaat gehandeld hebt, of is dit ook echt zo gezien de omstandigheden?

Patient belde net voor sluitingstijd met een ontstoken voet, oftie nog even kan langs komen..Ik heb vriendelijk uitgelegd dat hij een afspraak kon maken voor maandag maar dat het spreekuur nu haast klaar was ( ik dacht: een ontstoken voet is niet levensbedreigend..) Meneer was boos en gooide de hoorn erop zonder dat ik geboortedatum heb kunnen vragen, weet dus niet meer wie het was..Nu met kerst en weekend is de praktijk gesloten en nu baal ik er van want dan denk ik weer: stel dat het toch echt op een of andere manier levensbedreigend kan worden heb ik hem weggestuurd..Hoop maar dat ie naar de huisartsenpost belt dan :)

De andere patient had van de apotheek een andere creme gekregen dan voorgeschreven ( dit middel werkt minder goed maar eigenwijze apotheek en patient) De apotheek belt gestressed op: jaaa, we geven dit mee hoor want mevrouw zegt dat de voorgeschreven creme niet goed werkt, wij gaan zo dicht, fax het recept maar achterna, is dat goed? En ik zei met mn stomme hoofd: nouja..oke dan, ik vraag het straks wel even na. Zoiets. Natuurlijk stom want patient noch apotheek bepaalt wat patient krijgt.. Niet dat dit een levensbedreigende situatie is, twas voor eczeem ofzo maar toch, ik had meteen moeten zeggen: nee, dat krijgt ze niet want dat is niet voorgeschreven. Apotheken zeggen altijd: patient staat NU bij ons en wil weg..En daar word je dan zo gestressed over als je geen arts kunt spreken. Naja, tzal wel :)

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 26 dec 2008 09:36

Ja dat zijn idd lastige dingen Lorijntje, ik snap wel dat je er van baalt.
Maar wat je gezegd hebt tegen die meneer met die ontstoken voet, klopt wel, maar jij kan op zo´n moment ook niet verwachten dat hij de hoorn er op gooit, dat is niet jou fout. En het is inderdaad dan niet levensbedreigend, en als het dat wel word dan gaat hij wel, en misschien ook wel uit onvrede dat hij niet geholpen is naar de HAP.

Het is vervelend, maar ik zal me proberen om me er niet te druk om maken. Het is ook lekker frustrerend als je op zo´n moment ook niet met een arts kan overleggen.

Succes ermee.
Ik ben wel benieuwd of dat je er nog achter komt wie die eerste patient was.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 28 dec 2008 18:21

heftig weekend gehad. Mijn begeleider stond alleen als verantwoordelijke op 40 mensen :shock: ik mocht m'n eigen pillen delen en uitzetten enzo.. maar stond wel met een assistente! Dus alleen in de zorg de hele dag.... :x ik kon 10 mensen uit bed halen, wassen, aankleden, toiletronde. Gelukkig had ik mijn assistente voor in de keuken :D zij heeft het ontbijt enzo gedaan gelukkig. Maar moest wel verantwoordelijk zijn op de afdeling.. pff...... als school dit hoort... :roll:

Ben ik eindelijk om 16.00 klaar, pak ik m'n tas, m'n vest en m'n jas enzo gaat mijn avondcollega nog lopen spuien dat ik 1 bed niet heb opgemaakt :x :x ik was zo pissed off!! Ik zeg dat ik alleen in de zorg sta, dat ik de benen onder m'n r**t heb gelopen. Nee, ik moest prioriteiten stellen, ik moest een checklist maken, blablabla...... GRRR %#*@&#%!!!!!!!!! Alleen in de zorg staan was geen excuus enzo...... nog meer geblaat.... Nee ik moet er wel 10 volledig helpen en een man moet je met z'n 2en helpen die kon ik pas om 10.30 uit bed halen.
Oke geen zwaar verpleegtehuis bewoners maar ik had het zwaar. Zo dat moest ik wel ff gezegd hebben :D
(nee ik wil geen medelijden hoor :wink: )
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Terug naar “Archief”