Vakanties 2009

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

smArtjan
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor smArtjan » 17 dec 2008 17:06

Yael schreef:Ik heb het afgelopen jaar geen vakantie genomen, het lijkt me nu wel wat om begin januari een paar weken naar Israel te gaan. 8)

Ga je dan met stenen gooien of hou je het maar bij sneeuwballen? :wink: :P
"UBI IUDICIA DEFICIUNT INCIPIT BELLUM"
Afbeelding

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 17 dec 2008 18:31

smArtjan schreef:
Yael schreef:Ik heb het afgelopen jaar geen vakantie genomen, het lijkt me nu wel wat om begin januari een paar weken naar Israel te gaan. 8)

Wie weet met sneeuwballen, het lijkt me wel leuk dat een keer mee te maken sneeuw in Jerusalem. :) Met stenen gooien is aan mij niet besteed.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 17 dec 2008 18:51

Wij zijn op zoek en onze wensen zijn:

begin september
ergens waar de kans op mooi weer groot is
1 dag te rijden met 2 kleine kinderen, (dus incl vaker stoppen)

wie heeft tips!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 dec 2008 18:56

Ik vond zelf Italie echt heel mooi. Maar wij reden het wel in 2 dagen, en zeker met 2 (kleine) kinderen lijkt me dat best een eind.
Maargoed, kan het niet in 2 dagen? Dat je ergens tussenin overnacht?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

smArtjan
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor smArtjan » 17 dec 2008 19:57

Yael schreef:
smArtjan schreef:

Wie weet met sneeuwballen, het lijkt me wel leuk dat een keer mee te maken sneeuw in Jerusalem. :) Met stenen gooien is aan mij niet besteed.

:wink: Succes met gooien dan, en veel plezier met kijken daar! T is daar volgens mij ontzettend mooi, lijkt me heel bijzonder om dan rond te lopen op plaatsen waar bijna 2000 jaar geleden Jezus zelf ook rondliep.

Afbeelding

Wiepie

Berichtdoor Wiepie » 17 dec 2008 20:46

Leuk plannen allemaal, ik lees dat veel mensen gaan wintersporten 8)
Dat lijkt me enorm leuk om een keer te doen!
Heb nog geen reisplannen voor volgend jaar, misschien een weekje zeilen in NL. :wink:

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 17 dec 2008 20:59

smArtjan schreef:
Yael schreef:
smArtjan schreef:

:wink: Succes met gooien dan, en veel plezier met kijken daar! T is daar volgens mij ontzettend mooi, lijkt me heel bijzonder om dan rond te lopen op plaatsen waar bijna 2000 jaar geleden Jezus zelf ook rondliep.

Als er sneeuw ligt. Je kunt in Israel zowel naar de wintersport gaan als naar de zon. :mrgreen: :P
In principe is het vooral de bedoeling om vrienden te ontmoeten aangezien dit ws. voorlopig de laatste keer zal zijn dat ik naar Israel ga. De laatste keren dat ik naar Israel ging was om vrijwilligerswerk te doen, maar nu is het echt vakantie.
Dat het een prachtig land is is zeker waar. Als je de kans hebt moet je er zeker eens heengaan.

Zijn jouw plannen om naar voormalig Stalingrad te gaan concreet? Eigelijk lijkt me dat ook wel interessant om eens te zien.

Rienuku

Berichtdoor Rienuku » 17 dec 2008 21:28

Wiepie schreef:Leuk plannen allemaal, ik lees dat veel mensen gaan wintersporten 8)
Dat lijkt me enorm leuk om een keer te doen!
Heb nog geen reisplannen voor volgend jaar, misschien een weekje zeilen in NL. :wink:

Zeilen lijkt me ook gaaf! Dat gaan we met kamp van de JV dit jaar ws weer doen,
Verders zijn mijn plannen om met een stel jongeren uit de kerk e.o. op werkvakantie naar Roemenië te gaan

En misschien nog een weekje Frankrijk tussendoor...(als ik tijd, geld etc heb)

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 17 dec 2008 22:18

MissF schreef:Ik vond zelf Italie echt heel mooi. Maar wij reden het wel in 2 dagen, en zeker met 2 (kleine) kinderen lijkt me dat best een eind.

waar zaten jullie dan in italie? en waar heb je overnacht. Dit jaar waren we in Frankrijk, was zon 900 km en dat hebben we in 1 dag gedaan.

smArtjan
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor smArtjan » 17 dec 2008 23:21

Yael schreef:
smArtjan schreef:
Yael schreef:
smArtjan schreef:

Als er sneeuw ligt. Je kunt in Israel zowel naar de wintersport gaan als naar de zon. :mrgreen: :P
In principe is het vooral de bedoeling om vrienden te ontmoeten aangezien dit ws. voorlopig de laatste keer zal zijn dat ik naar Israel ga. De laatste keren dat ik naar Israel ging was om vrijwilligerswerk te doen, maar nu is het echt vakantie.
Dat het een prachtig land is is zeker waar. Als je de kans hebt moet je er zeker eens heengaan.

Zijn jouw plannen om naar voormalig Stalingrad te gaan concreet? Eigelijk lijkt me dat ook wel interessant om eens te zien.

Hmm, Israël zal nog ff moeten wachten dan..... Maar mn plannen om naar Stalingrad te gaan hebben nog geen vaste vormen aangenomen, ik moet ff kijken hoe ik het aan ga pakken en wat de mogelijkheden zijn voor een reis daar naartoe. Als je daar dan toch bent dan moet je natuurlijk ook de omgeving van Kursk bekijken :wink:

Afbeelding

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 18 dec 2008 03:24

Ik droom over de hele wereld 8)

Maar is iemand wel eens in Ierland geweest? ik zit er een beetje te denken om daar in mei heen te gaan. iemand nog tips?
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 18 dec 2008 10:08

pol schreef:
MissF schreef:Ik vond zelf Italie echt heel mooi. Maar wij reden het wel in 2 dagen, en zeker met 2 (kleine) kinderen lijkt me dat best een eind.

waar zaten jullie dan in italie? en waar heb je overnacht. Dit jaar waren we in Frankrijk, was zon 900 km en dat hebben we in 1 dag gedaan.

We zijn naar Oostenrijk gegaan, daar een nachtje in een hotel geslapen, omdat het erg regende, en daarna door naar eerst Venetie, na een paar dagen Gardameer en na een paar dagen Lagio Maggiore. Toen steeds in een tent. Op de terugweg zijn we in de Belgische Ardennen een weekendje gebleven in het huisje waar mijn ouders zaten.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 18 dec 2008 11:10

pol schreef:

Mijn familie zat afgelopen jaar in Levico (Trento, in het noorden).
Mijn zus + kids was van plan om te overnachten, maar dat schoot zo goed op dat ze doorgereden zijn. Mijn broer heeft wel met de kids overnacht.
In de ANWBboekjes staan genoeg mogelijkheden langs de grote wegen.
Er zijn best veel hotelletjes en kleine gastverblijven waar je heerlijk een nachtje kunt vertoeven :)
In Italië heb je wel goede kans op mooi weer. Hoe dichter bij Nederland, hoe minder de mooiweergarantie ;)
pobody's nerfect

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 18 dec 2008 11:37

Trento is nog wel redelijk te doen met kleine kinderen, in Duitsland kan je aardig doorrijden, zeker in september. Wat dat betreft is Noord-Italie beter te doen dan Zuid Frankrijk of Spanje.... en als je vaker in Frankrijk bent geweest is het weer eens wat anders. :)

Als je mooi-weer-garantie wil zijn er ook niet zo heel veel mogelijkheden. Zuid-Frankrijk, Noord-Spanje, Noord-Italie of misschien Karinthie (Zuid-Oost-Oostenrijk). Italie kan ik in ieder geval van harte aanraden. En het is dus wel te doen met twee chauffeurs. Gewoon heel vroeg weggaan en dan kan je wel wat vaker stoppen.

Jo'tje weet daar nog wel een leuke camping, als je interesse hebt :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 21 dec 2008 21:29

Marnix schreef:Trento is nog wel redelijk te doen met kleine kinderen, in Duitsland kan je aardig doorrijden, zeker in september. Wat dat betreft is Noord-Italie beter te doen dan Zuid Frankrijk of Spanje.... en als je vaker in Frankrijk bent geweest is het weer eens wat anders. :)

Als je mooi-weer-garantie wil zijn er ook niet zo heel veel mogelijkheden. Zuid-Frankrijk, Noord-Spanje, Noord-Italie of misschien Karinthie (Zuid-Oost-Oostenrijk). Italie kan ik in ieder geval van harte aanraden. En het is dus wel te doen met twee chauffeurs. Gewoon heel vroeg weggaan en dan kan je wel wat vaker stoppen.

Jo'tje weet daar nog wel een leuke camping, als je interesse hebt :)

waar is die camping ergens dan?

Terug naar “Archief”