AMK

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

qwast
Verkenner
Verkenner

AMK

Berichtdoor qwast » 17 dec 2008 17:32

Hoe om te gaan met onterechte aanmelding bij AMK?
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Monica Jeu.gd
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Monica Jeu.gd » 17 dec 2008 19:01

Kun je je vraag nog iets meer verduidelijken? Bedoel je de vraag vanuit de melder, dat iemand onterecht een melding heeft gedaan bij het AMK?

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 17 dec 2008 19:02

Ik vind lastig hier wat van zeggen.
Het is lastig te zeggen of het onterecht is of niet. Kinderen kunnen het doen als ze boos zijn op hun verzorgers, terwijl niet veel aan hand was. Of omdat het in hun ogen wel terrecht was en in volwassen ogen niet om aan te melden.

Ik denk erover praten goed is met degene die aangemeld heeft. En dan eerst horen waarom diegene dat heeft gedaan.
Leef je droom.

smArtjan
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor smArtjan » 17 dec 2008 19:17

Precies, praten met degene die de melding heeft gedaan lijkt me het eerste. Ik kan me zo voorstellen dat het niet makkelijk is om je te beheersen omdat het niet niks is, maar doe dat toch; een ander kan een heel ander beeld van een situatie hebben dan dat je zelf hebt en het is goed om daar eerlijk met elkaar over te praten, en vooral: goed naar elkaar te luisteren (dus niet van: ik ben hier de baas dus ik bepaal alles...)
"UBI IUDICIA DEFICIUNT INCIPIT BELLUM"
Afbeelding

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 17 dec 2008 19:35

Ja, maar dat wordt lastiger als de melding bij het AMK anoniem gedaan is, dan heb je geen idee met wie je praten moet...

En onterechte melding is natuurlijk ook wel een heel subjectief begrip, wat de een terecht vindt, kan voor een ander heel onterecht zijn. Maar goed, daar weten ze bij het AMK ook wel raad mee, die oordelen dagelijks over situaties. En bij slechts één melding wordt niet direct veel actie ondernomen, dan moeten er wel eerst meer meldingen over dezelfde zaak binnen zijn.

Hoe dan ook, succes ermee!

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 17 dec 2008 20:15

Gewoon over je heem laten komen. Je kunt die melding toch niet meer terug draaien. Laat de maatschappelijk werker van het AMK zijn/haar verhaal doen en vertel dan hoe jullie erover denken. Als de melding echt onterecht is ziet en merkt het AMK dan ook wel. Misschie geven ze jullie nog wel een advies voor hulp bij de opvoeding.
(Als je nog meer wilt weten vraag maar, wij hebben dit dus ook meegemaakt)

qwast
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor qwast » 18 dec 2008 19:47

Memmem schreef:Gewoon over je heem laten komen. Je kunt die melding toch niet meer terug draaien. Laat de maatschappelijk werker van het AMK zijn/haar verhaal doen en vertel dan hoe jullie erover denken. Als de melding echt onterecht is ziet en merkt het AMK dan ook wel. Misschie geven ze jullie nog wel een advies voor hulp bij de opvoeding.

We hebben momenteel een voorbeeld in de omgeving, maar dit roept zoveel angst en onzekerheid op. Ook bij de betreffende kinderen.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 18 dec 2008 20:07

qwast schreef:
Memmem schreef:Gewoon over je heem laten komen. Je kunt die melding toch niet meer terug draaien. Laat de maatschappelijk werker van het AMK zijn/haar verhaal doen en vertel dan hoe jullie erover denken. Als de melding echt onterecht is ziet en merkt het AMK dan ook wel. Misschie geven ze jullie nog wel een advies voor hulp bij de opvoeding.

We hebben momenteel een voorbeeld in de omgeving, maar dit roept zoveel angst en onzekerheid op. Ook bij de betreffende kinderen.

Als jij zeker weet dat het onterecht is hoef je niets te vrezen.
Weten jullie wie gemeld heeft en waarom? Probeer dat eens helder te krijgen.
Weten je kinderen er ook al van?
Verwijderd i.v.m. neelezers
Je mag ook een pb sturen als je dat prettiger vindt.

Terug naar “Archief”