Gezin en huishouding deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 17 dec 2008 15:47

Dat is eigenlijk een altijd terugkerend twistpunt tussen ons. Ik heb namelijk onze huishoudelijke hulp ontslagen, omdat zij alleen voor het oog schoonmaakte. Mijn man vond dat ik gelijk een nieuwe hulp moest zoeken en dat heb ik niet gedaan. Ik denk dat ik sowieso te kritisch ben op dat vlak. Mijn man doet daarom bijna nooit meer iets in het huishouden

Daarnaast ben ik sinds de geboorte van Hugo 2 dagen minder gaan werken, maar om de een of andere reden lukt het die dagen ook niet altijd om schoon te maken. Dus in het weekend samen schoonmaken zit er over het algemeen niet in.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 17 dec 2008 19:49

*Annet* schreef:jij moest toch rustig aan doen, rosekapje?

ik doe mooi nix, volgende week gaan we toch verbouwen.

dat klopt, maar heb daardoor vervroegd last van nesteldrang geloof ik :roll: ach ja, op het moment gaat het heel goed.

groot gelijk annet, dat komt na de verbouwing wel weer, ga je de kamers van de jongens doen?
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 18 dec 2008 06:48

We gaan idd de kamer van de jongens doen, die inmiddels al is beschimmeld. Dat was die kamer met het boten behang. Heb nog geprobeerd of we het kunnen declareren bij de verzekering, je weet maar nooit, maar dat is helaas niet het geval. Misschien nog wel de beschimmelde matrassen, maar ik heb daar geen aankoopbonnen meer van, je verwacht zoiets toch niet????

weet je, ik vind huishouwelijk werk altijd lastig, je werkt je eigen de blubber en er is nix van te zien na 2 dagen dus ik doe er niet te veel aan. Was bijhouden is al een hele klus. Eten koken, kinderen verzorgen en de dag is al weer om.
ja, dat is mijn mening dan he.....

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 18 dec 2008 10:49

wat is er gebeurt dan??, maar gewoon proberen bij de verzekering, want schimmels zijn erg ongezond

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 18 dec 2008 20:57

het is een een-steensmuur, dus al bere koud daar om deze tijd van het jaar. Het is doorslaand condens vocht ofzo, weet ik veel precies. We hebben het er met verzekering over gehad maar dit word net weer niet gedekt. Ach, ik had er ook niet eens op gerekend maar waar ik behang ging bestellen zeiden ze tegen me dat ik es informeren moest bij de verzekering. Niet geschoten is altijd mis, toch? We hebben absoluut geen vervelende tussenpersoon, hun doen hun best voor ons, kan het niet, ja dan houdt het op.

ff spammen van vandaag:

vannacht 3 wassen gedaan,
opgevouwen en gestreken ondertussen heeft mijn man beneden gestofzuigd.

en toen gingen we de kamer ff uitmesten en veranderen. We hadden van een kast het bovenste deel afgehaald zodat het dressoir was geworden met de verhuizing. De kamer is vrij klein dus eigenlijk stond dat ding me aldoor in de weg. Heb ook nog een theekastje en secretaire die ik veel leuker vind. Er staat niet veel bijzonders in en blablabla. Uiteindelijk heb ik hem zover gekregen dat het dressoir UIT de kamer is, heeft hij een hele fijne kast erbij in de schuur :mrgreen: en ik nu een veel ruimere kamer. Zit hier gewoon te genieten :lol: :lol:

behang besteld
kerstkleren gekocht (niet te duur!!)
boodschappen gedaan

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 18 dec 2008 21:11

Wat vervelend allemaal, Annet!
Schimmel is allesbehalve leuk en vaak lastig om het helemaal weg te krijgen!
Succes ermee!
elvira

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 18 dec 2008 21:17

Balen Annet. Heb ik goed begrepen dat de jongens in die kamer slapen? Heb je daar een soort van verwarming extra dan of niet, als het zo koud is? Of zijn jouw knullen bikkels?
Ik ben al sinds maandag niet thuis en heb nu ontwenningsverschijnselen wat betreft het huishouden. Loop nu al te dromen over wat ik straks als we thuiskomen ga doen :mrgreen:

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 18 dec 2008 21:18

foto annet!

Heb je weer hetzelfde behang genomen?

ik heb vandaag verschrikkelijk genikst zeg maar, beetje koken, afwassen, stofzuigen en 1 was gedraaid en opgehangen en oh ja vanavond gewinkeld :mrgreen:
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 18 dec 2008 21:22

de oudste mocht behang kiezen, ik hoopte dat hij weer de bootjes-kant op zou gaan. Maar hij koos een rand met leeuwen en tijgers. Dat is ook best gaaf vanzelf.

We doen verder glasvezel en dat sauzen we in kleur. We hadden al dubbel glas geplaatst en cv aangelegd maar het wordt er niet warm, helaas. Ben blij dat ik een handige kerel heb die alles zelf kan doen.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 19 dec 2008 19:46

dat is idd makkelijk Annet, klinkt leuk wat hij gekozen heeft, maar heel iets anders als bootjes.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 dec 2008 20:19

@ annet.... evt de muur inprechneren? of hoe ik da tmoet schrijven? of stucken niet-vocht-doorlatend-stucksel.. of hoe dat heet? dat laatste hebben ze in onze kelder gedaan en die is nog steeds helemaal droog!! terwijl iedereen bij ons in de buurt dat ding helemaal volheft staan....

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 19 dec 2008 21:22

Vandaag heb ik de badkamer en de WC gedaan en een was gedraaid en opgehangen. Verder niets, want ik heb nachtdienst en dan hoeft dat allemaal niet van mezelf. 8) Moet niet te moe zijn als ik ga werken...

Ik heb echt een schurfthekel aan strijken. Rechtoe-rechtaan gaat nog wel, maar blousjes/overhemden, blehhhh (die draag ik dus bijna nooit).
Als ik kleding koop, koop ik het liefst kleding die je niet hoeft te strijken. Meteen uithangen als je kleding gewassen hebt scheelt ook.
Eigenlijk strijk ik niets, tenzij ik een feestje ofzo heb.
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 dec 2008 21:26

Ik heb vanmorgen de slaapkamer en badkamer gedaan.
Toen ik vanmiddag vanuit mijn werk thuiskwam, had manlief beneden opgeruimd en overal gestofzuigd, heerlijk :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 21 dec 2008 15:12

ik heb afgelopen week wel het meeste gedaan, vandaag alleen het toilet gedaan en de droger aangezet.
Morgen ga ik uit m'n werk nog wat kleine dingetjes doen en dan vind ik het wel weer goed. Met Kerst doe ik ook niets, dus dan uit m'n werk maar een paar dingen.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 dec 2008 08:00

Vanochtend vroeg al de ramen gelapt, gestoft en wc gedaan. Stofzuigen komt er niet meer van. k Moet zo weg en kom laat thuis en dan hebben we kring.

Terug naar “Archief”